برتری تیم هندبال ایران برابر هند/ تقابل با میزبان در سومین بازی

برتری تیم هندبال ایران برابر هند/ تقابل با میزبان در سومین بازی

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی از روز سه شنبه ۲۸ دی ماه با حضور ۱۶ تیم در قالب چهار گروه در شهر دمام عربستان آغاز شد.

ایران در این رویداد در گروه دوم با تیم‌های عربستان، استرالیا و هند هم گروه است. طبق برنامه شاگردان مانوئل فرناندز امروز ساعت ۱۶:۳۰ در دومین مسابقه خود به مصاف تیم هند رفتند.

شاگردان مانوئل در پایان این دیدار مقابل هند با نتیجه ۴۲ بر ۲۹ به برتری رسیدند. هندبالیست‌های کشورمان در حالی در این دیدار به پیروزی رسیدند که نیمه اول را با نتیجه ۱۸ بر ۱۴ به سود خود تمام کردند. محمدالرشید و محمد جمال ابواصل از اردن قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

هندبالیست‌های کشورمان در ادامه این رویداد، فردا پنجشنبه ۳۰ دی ماه و در آخرین مسابقه مرحله گروهی به مصاف تیم عربستان میزبان این بازی‌ها خواهند رفت.

قرار بود این دوره از مسابقات در دی ماه به میزبانی کشورمان برگزار شود اما با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا مبنی بر شیوع بیماری کرونا در ایران، میزبانی از ایران گرفته و به عربستان سپرده شد.

گروه‌بندی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا به این ترتیب است:
گروه A: کره، کویت، اردن و سنگاپور
گروه B: عربستان، ایران، استرالیا و هند
گروه C: قطر، امارات، عراق و عمان
گروه D: بحرین، هنگ کنگ، ازبکستان و ویتنام

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی لهستان-سوئد ۲۰۲۳ از ۲۸ دی تا یازدهم بهمن به میزبانی دمام عربستان برگزار می‌شود و ۵ تیم جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهند کرد.

منبع : مهر