بررسی دلایل سقوط فجر از لیگ برتر و تغییر محل بازی با پرسپولیس

بررسی دلایل سقوط فجر از لیگ برتر و تغییر محل بازی با پرسپولیس

غلامعلی هنرپیشه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دلایل سقوط فجر سپاسی شیراز به لیگ دسته اول فوتبال و دوام نیاوردن این تیم در لیگ برتر گفت: ما به عنوان هیات فوتبال استان، آنچه که وظیفه داشتیم و حتی بیش از آن را انجام دادیم. کارهایی که در شهرهای دیگر بر عهده خود باشگاه‌ها است را ما اینجا برای تیم فجر انجام دادیم. به عنوان مثال هر تیم برای بازی در استادیومی که دارد باید مبلغی را به هیات فوتبال آن شهر پرداخت کند اما ما تمام هزینه‌های میزبانی فجر را خودمان پرداخت می‌کردیم.

وی افزود: هیات فوتبال استان فارس نه تنها یک ریال از فجر بابت میزبانی نگرفت بلکه تمام هزینه‌ها را خودش پرداخت کرد. در بحث هزینه‌ها، در این هفت، هشت سال هیات فوتبال نزدیک به ۱۰- ۲۰ میلیارد تومان به فجر و حتی دیگر تیم‌های استان کمک کرده است. هیچ شهری را پیدا نمی‌کنید که این‌طور باشد.

رئیس هیات فوتبال استان فارس یادآور شد: بقیه مسائل به خود باشگاه ارتباط دارد. اینکه چه بازیکن و چه مربی‌ای بگیرند در اختیار باشگاه است و باید خودشان جواب بدهند. گفته خودشان این بود خوب بازیکن نگرفتند. فجر بخصوص در فاز هجومی مشکل داشت و در طول فصل فقط ۱۰ گل به ثمر رساند. اصغر کلانتری و مجتبی سرآسیایی سرمربیان فجر زحمت خودشان را کشیدند و بازیکنان هم به تیم تعصب داشتند ولی به نظرم فجر نیاز به چند مهره کارآمد داشت. در مجموع فجر فاکتورهای لازم برای حضور در لیگ را نداشت.

هنرپیشه همچنین درباره دلیل انتقال بازی پرسپولیس – فجر در هفته پایانی لیگ برتر به ورزشگاه آزادی گفت: این توافقی بود که دو باشگاه انجام دادند. به هر حال از نظر ما مشکلی برای میزبانی وجود نداشت.

منبع : مهر