برزیلی‌هایی که به جای پاریس در ریاض همبازی شدند!

برزیلی‌هایی که به جای پاریس در ریاض همبازی شدند!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خریدهای تابستانی باشگاه الهلال عربستان یک نکته جالب و پنهانی داشت که شاید تاکنون خیلی‌ها به آن توجه نکرده باشند. دو ستاره برزیلی یعنی نیمار و مالکوم که روزی در بارسلونا حضور داشتند این بار در تیمی عربستانی کنار هم بازی خواهند کرد. زمستان گذشته قرار بود نیمار و مالکوم هم‌تیمی شوند. پاری‌سن‌‌‌ژرمن به برنامه‌های خود عمل نکرد اما الهلال عربستان 6 ماه بعد همه چیز را به وضوح انجام داد و هر دو برزیلی را به خدمت گرفت.

مالکوم سال ابتدای سال ۲۰۲۰ با قراردادی ۴۰ میلیون یورویی از بارسلونا به زنیت روسیه پیوست. او تابستان امسال با قراردادی ۶۰ میلیون یورویی از زنیت به الهلال عربستان انتقال یافت و به گران‌ترین انتقال فوتبال روسیه تبدیل شد. این ستاره جوان برزیلی اکنون در عربستان سعودی می‌درخشد و در 5 بازی 6 گل زد. حالا نیمار به هموطنش در الهلال با دستمزد سالانه 150 میلیون یورویی پیوسته که شش برابر بیشتر از پاری‌سن‌‌ژرمن خواهد بود. برزیلی‌هایی که قرار بود در پاریس کنار هم بازی کنند اکنون در اتفاقی غیرمنتظره با پیراهن الهلال به میدان خواهند رفت.

نیمار , الهلال عربستان ,

داستان نیمار و مالکوم کمی متفاوت است. مالکوم پس از جدایی از بارسلونا و رفتن به روسیه دیگر خیلی نتوانست به چشم بیاید اما شرایط نیمار متفاوت بود. نیمار پس از درخشش در جمع برزیلی‌ها به بارسا رفت و با لیونل مسی و لوسیس سوارس مثلث قاتل را ساخت. نیمار که دوست نداشت در سایه مسی آرژانتینی بماند راهی فرانسه و پاری‌سن‌‌ژرمن شد. تیمی که هر چقدر هم ثروتمند و جذاب باشد، در مسابقات نه چندان قوی فرانسه بازی می‌کند.

 نیمار در پاریس تلاش چندانی نکرد و حواشی زیادی داشت. به جای پاریس، او می‌توانست منچستر، لندن یا لیورپول را انتخاب کند تا واقعاً مسی را پشت سر بگذارد یا در یک سطح با او باشد. او از قرار گرفتن در سایه نابغه آرژانتینی خسته شده بود و این کاملاً قابل درک است. هر چقدر که دوست دارید زیبا و کارآمد بازی کنید،  توپ‌های طلا همچنان به لئو خواهد رسید. موقعیت نیمار فقط با پیروزی‌های جدید در لیگ قهرمانان حفظ می‌شد و او هرگز با پاری‌سن‌ژرمن به آنها نرسید.

اکنون نیمار ۳۱ ساله است و به جای بازگرداندن موقعیتش در فوتبال اروپا و جهان  به عربستان سعودی نقل مکان کرد. بله، او پول هنگفتی به دست خواهد آورد اما جایگاه یک بازیکن بزرگ را به طور کامل از دست خواهد داد. این برزیلی همان مردی خواهد ماند که زمانی با ترفندهای غیرقابل تصور به توپ ضربه می‌زد و در کنار مسی بازی کرد، دیگر نه. اگرچه او می توانست دستاوردهای بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/