بهترین روانشناس تهران

بهترین روانشناس تهران

بهترین روانشناس تهران دکتر علوی نژاد

در شرایط فعلی که استرس و نگرانی ها بیشتر شده است، بسیاری از مردم می خواهند مشکلات خود را با کمک روانشناس حل کنند. روانشناسان می توانند گران باشند، اما آنها به شما کمک می کنند تا درمان واقعی را تجربه کنید.

بهترین روانشناس تهران کسی است که به جای داروهای پزشکی مانند ضد افسردگی ها، با استفاده از روش های روانشناختی اختلالات روانشناختی را درمان می کند.

برخی از روشهایی که توسط روانشناس استفاده می شود شامل موارد زیر است. همه این موارد، راه حل های مناسبی برای همه افراد جامعه هستند.

رفتار درمانی

شناخت درمانی

درمان بین فردی

روانکاوی

روان درمانی روان پویشی

خانواده درمانی

بهترین روانشناس تهران بر این باور است که می توان رفتارهای ناسالم و آموخته شده را بدون نیاز به درمان هایی که منجر به عدم تعادل شیمیایی در مغز شود، تغییر داد. تغییر مثبت زندگی شما چیزی است که همه آرزو می کنید. به همین دلیل است که توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

اولین قدم برای مراجعه به بهترین روانشناس تهران

شما تصمیم گرفته اید که به درمان بروید

اغلب اوقات، سخت ترین مرحله زمانی است که تصمیم می گیرد از بهداشت روان خود مراقبت کنید. اما “چگونه می توانیم بفهمیم که به چه نوع درمانگری نیاز داریم؟” تنها شما نیستید که با این تصمیم گیری روبرو شده اید.  انواع مختلفی از درمانگران و روانشناسان سایتهایی مانند وب سایت دکتر رامین علوی نژاد را برای تحقیق و مطالعه ارائه داده اند. اما وقتی احساس ضعف و نیاز می کنیم، اغلب آخرین موردی که انجام می دهیم تحقیقات است.

برای اینکه انتخاب نوع مناسب درمان برای شما کمی ساده تر باشد، اطلاعات خود را در زمینه روانشناسی تا حدودی افزایش دهید. رواندرمانی و از اصول مشخصی پیروی می کند. اگر دکتر روانشناس مناسب خود را پیدا کنید از تجربه درمان به احتمال بالایی رضایت خواهید داشت.

درمان روانشناسی دقیقاً چیست و چرا برخی از افراد به آن نیاز دارند؟

روان درمانی یا درمان روانشناسی به بهبود مشکلات یا اختلالات سلامت روان  می پردازد. بسیاری از افراد به دنبال یک روانشناس خوب برای درمان افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه یا اعتیاد هستند. بنابراین درمان می تواند یک ابزار مفید برای هر فردی باشد. انواع مختلفی از درمان وجود دارد که به روابط خانوادگی و ازدواج، غم و اندوه، از دست دادن،  از هم گسیختگی، استرس کاری، بحران های وجودی، رشد فردی و غیره اختصاص دارند.

تقریباً نیمی از بزرگسالان در طول زندگی خود یک بیماری روانی را تجربه خواهند کرد. اما بسیاری از آنها هنوز به دلیل افسانه های پیرامون درمان اقدام موثری نمی کنند. بیایید این افسانه ها را کنار بگذاریم.

روانشناس فقط برای افراد دیوانه ها است

این باور کاملاً خلاف واقع است. یک روانشناس خوب برای هر کسی که به دنبال بازخورد و پشتیبانی حرفه ای است، مفید می باشد. در این دوره از اعتیاد به فناوری و رشد روزافزون تنهایی در جامعه، روانشناسی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل خواهد شد.

برای رفتن به روانشناس باید یک بیماری داشته باشید

روانشناس می تواند برای بسیاری از مشکلات زندگی مفید باشد، نه فقط برای مشکلات بهداشت روان. یک درمانگر خوب می تواند به شما کمک کند تا تغییرات زندگی مانند جابجایی، تغییر شغل، پدر و مادر شدن، بهبود عادت ها و موارد دیگر را هدایت کنید.

روانشناس برای افراد ضعیف است

این یک باور غلط است. مقابله با احساسات و کار کردن با افکار چالش برانگیز کار دشواری است. رفتن به درمان جرات می خواهد و باید به عنوان نشانه ای از قدرت شخصی مورد ستایش قرار گیرد.

بسیاری از افراد برای مقابله با مشکلات بهداشت روان خود به دنبال بهترین روانشناس تهران یا سایر شهرها هستند. اما بسیاری دیگر به سادگی می خواهند یک متخصص طب برای مشکلات به ظاهر جسمی داشته باشند. به یاد داشته باشید که تشخیص درست قدم اول در درمان است.

انواع مختلف درمان را بهتر بشناسید

قبل از بررسی انواع مختلف درمان، درک انواع مختلف متخصصان بهداشت روان مفید است. برخی از افراد ممکن است به دنبال یک درمانگر با آموزش پیشرفته و مجوز تایید شده باشند.

روانشناس

روانشناسان معمولاً دارای مدرک دکترا هستند (به طور معمول Ph.D یا Psy.D) و در درک چگونگی مطابقت ذهن و رفتار آموزش دیده اند. یک دکتر روانشناس با استفاده از رویکردهای رواندرمانی نه تنها به کاهش علائم بلکه به درمان مشکلات زیربنایی می پردازد.

روانپزشک

روانپزشکان (MD یا DO) برای بیماران خود دارو تجویز کنند. برخی مواقع داروها برای کنترل بیماری بسیار ضروری است. اما اگر فرد به موقع و قبل از مزمن شدن بیماری اقدام به درمان کند الزام کمتری برای کنترل شدن پیدا خواهد کرد.

چگونه می توان بهترین روانشناس تهران را انتخاب کرد؟

مهمترین سوالی که باید از خود بپرسید این است که چه چیزی می خواهید از درمان بدست آورید. پاسخ ممکن است ساده باشد، “من می خواهم احساس بهتری داشته باشم” یا پیچیده مثل “من از دارو نتیجه نگرفتم و قصد درمان بیماری خود را دارم”.

وقت بگذارید و فکر کنید که در چه محیطی احساس راحتی می کنید و چه امکاناتی برای دسترسی به یک درمانگر بالقوه دارید.

پس از تهیه کردن لیست کوتاهی از روانشناسان مورد علاقه خود، با هر یک تماس تلفنی تنظیم کنید. این تماس ها به شما کمک می کند موارد مختلفی از جمله در دسترس بودن و هزینه بررسی کنید. در حین تماس سوالات زیر را نیز در ذهن خود مرور کنید:

آیا احساس می کنید می توانید صادق باشید؟

آیا احساس می کنید روانشناس شما را می پذیرد؟

آیا مدت زیای در لیست انتظار باقی نمی مانید؟

برای یک نتیجه خوب، درمان باید یک خط ارتباطی قابل اعتماد باشد. درمان همیشه احساس شگفت انگیزی نخواهد داشت ، اما باید همیشه احساس امنیت کند. درمان می تواند مفید باشد و درمانگران واقعا به شما کمک می کنند.

انواع متداول رواندرمانی

رفتار درمانی شناختی

درمان رفتاری شناختی (CBT) نوعی درمان کوتاه مدت است که متمرکز بر تغییر ارتباط شما با افکار و تأثیر این افکار بر رفتار شما است. درمان رفتاری شناختی یک تکنیک نیست و برای شما مناسب است اگر شما با یک اختلال اضطرابی، حملات هراس، اختلال دو قطبی یا افسردگی روبرو هستید. سایر روشهای رفتار درمانی برای هراس، اعتیاد و وسواس مفید هستند.

رفتار درمانی دیالکتیک

رفتار درمانی دیالکتیک یک نوع جامع از رفتار درمانی شناختی است. این درمان مبتنی بر آموزش تکنیک های حل مسئله و یادگیری استراتژی های پذیرش است.

رفتار درمانی دیالکتیک به شما کمک می کند اگر: انواع دیگر درمانی برای شما مفید نبوده است. رفتار درمانی دیالکتیک اغلب برای درمان مسائلی مانند آسیب به خود، اختلالات خوردن، الگوهای تفکر مخرب، اختلال شخصیت مرزی و موارد دیگر استفاده می شود.

EMDR

درمان حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکت چشم (EMDR) از سالها قبل به محبوبیت بیشتری رسیده است. این نوعی روان درمانی برای درمان علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و سایر آسیب ها طراحی شده است. این درمان می تواند در کاهش برخی علائم مفید باشد بخصوص اگر شما دچار تروما یا حوادث استرس زا شدید شده اید.

شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) یکی دیگر از تکنیک های شناختی رفتاری است که با استفاده از ذهن آگاهی، به بیماران کمک می کند تا افکار منفی خود را ببینند و درک کنند، به آنها اجازه می دهد تا از افکار مقداری فاصله بگیرند و نحوه واکنش خود را نسبت به این افکار تغییر دهند.

روانکاوی

روانکاوی سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و هر از چند بار مورد انتقاد قرار گرفته و به روز شده است. روانکاوی چیزی است که اکثر مردم با شنیدن اصطلاح “بهترین روانشناس تهران” به آن فکر می کنند. روانکاوی هنوز هم یک روش درمانی بسیار رایج است و می تواند برای بیرون آوردن مشکلات ناخودآگاه برای تجزیه و حل و فصل بسیار مفید باشد. اگر دچار اضطراب، عزت نفس پائین و سایر مشکلات مزمن هستید می توانید از بهترین روانکاو تهران کمک بگیرید.

نوع مشکل خود را نیز مشحص کنید

مشکلات فردی

مشاوره فردی متداول ترین نوع درمان است. در این نوع از درمان روانشناس جلسات انفرادی را با بیمار برگزار می کند.

خانواده درمانی

خانواده درمانی می تواند برای همه روابط خانوادگی ارزشمند باشد. خواه بین خواهر و برادر، والدین و فرزندان یا سایر اعضای خانواده. برای مراجعه به مشاوره خانواده منتظر مزمن شدن مشکلات نمانید.

زوجین درمانی

زوج درمانی در واقع این یک ابزار باورنکردنی برای ایجاد پیوند عمیق تر یا آمادگی برای پذیرش تغییرات پیش رو است. بسیاری از زوجین هنگام تغییر مسئولیت، مانند پدر و مادر شدن نیاز به درمان پیدا می کنند.

گروه درمانی

گروه درمانی بیشتر با سوء مصرف مواد یا اعتیاد سرو کار دارد. اما گروه درمانی می تواند برای ضربه، اندوه و قربانیان حوادث نیز مفید باشد.

مشاوره آنلاین روانشناسی

ارائه خدمات روانشناسی از راه دور از طریق تماس تلفنی یا ویدیویی برای درمانگران معمول شده است. اگر موقعیت های خاص شما را از مراجعه به درمانگر در مطب باز می دارد، مشاوره آنلاین روانشناسی ممکن است یک انتخاب عالی باشد. ما به مشاوره حضوری اهمیت می دهیم و آن را پیشنهاد می کنیم. اما در برخی شرایط استفاده از مشاوره آنلاین روانشناسی نیز بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود. در این مشاوره نیز رابطه اعتمادپذیر خود را با یک درمانگر ایجاد می کنید و مشکلات خود را بهبود می بخشید.