بهترین نقشه برای واردات از چین که موجب افزایش سود شما می‌شود!

بهترین نقشه برای واردات از چین که موجب افزایش سود شما می‌شود!

یک تجارت زمانی می‌تواند سودآور باشد که یک نقشه خوب پشت آن باشد. برای فروش کالاها، نیاز است تا مشتریان زیادی کالاها را با قیمت مناسب خریداری کنند تا سود کسب‌وکار افزایش یابد. خرید کالا از دیگر کشورها و فروش آن در کشور مبدأ، یکی از ایده‌های کسب سود است. ایران از دیرباز رابطه تجاری خوبی با کشور چین داشته و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از ایرانیان به فکر واردات از این کشور باشند. 
البته حقیقت مهمی که درمورد کالاهای چینی وجود دارد، قیمت پایین آنهاست. یعنی شما می‌توانید محصولاتی را از چین با قیمت کمتر نسب به سایر کشورها تهیه کنید. اما صرفاً واردات کالاهای ارزان، سودآور نیستند. در واردات از چین عوامل زیادی برای کسب سود وجود دارد که این راه را کمی پیچیده کرده است.


نقشه راه برای واردات از چین


اگر بخواهیم با دقت و دید باز به مسائل نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که برای شروع هر کسب‌وکاری، ریسک‌ها و پیچیدگی‌هایی وجود دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد به دنبال راه‌هایی برای کاهش این ریسک باشند. حتماً شما هم علاقه ندارید که کسب‌وکارتان با ضرر و زیان مواجه شود. داشتن یک نقشه کامل برای واردات از چین که تمام مسیر را نشان دهد، در به حداقل رساندن ریسک، کمک شایانی می‌کند. 
برای
واردات از چین با وانیکس کلیک کنید

ممکن است این سؤال برای شما هم ایجاد شود که از کجا باید این نقشه را پیدا کنید؟ این اقدام چیزی نیست که بتوانید صفر تا صد آن را از اینترنت و نظرات دیگران به دست بیاورید، بلکه شما نیاز دارید تا از راهنمایی‌های تخصصی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از شرکت‌های بازرگانی معتبر کمک بگیرید. 
در کشور ایران شرکت‌های بازرگانی وجود دارند که به واردکنندگان کمک می‌کنند تجارت سودآوری را داشته باشند. شرکت بازرگانی وانیکس، یکی از این شرکت‌های معتبر است که با داشتن بیش از ۱۱ سال تجربه، علاوه بر دادن مشاوره‌های تخصصی، صفر تا صد واردات را انجام داده و کالاها را به درب انبار شما منتقل می‌کند. در اینجا برنامه کلی را با هم بررسی خواهیم کرد تا اطلاعاتی در خصوص واردات کالا از چین به دست بیاورید.

 یک محصول خوب پیدا کنید


یافتن یک محصول خوب برای واردات به کشور بخش عظیمی از سود تجارت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی اسم واردات از چین می‌آید، بسیاری از افراد تنها به فکر واردات کالاهای ارزان از این کشور می‌افتند. به عبارت دیگر همه به دنبال کالاهای ارزان‌قیمت با حاشیه سود بالا برای واردات کالا از چین هستند. اما حقیقت دیگری در این موضوع نهفته است که شما به‌عنوان یک واردکننده باید از آن اطلاع داشته باشید. 
امروزه بسیاری از مصرف‌کنندگان به این واقعیت پی برده‌اند که محصولات ارزانی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند به‌سرعت خراب شده و باید با محصولی با کیفیت بهتر جایگزین شوند. در چین نیز همین تفکر وجود دارد و مردم به دنبال سفارش محصولات باکیفیت بالا و خدمات عالی به مشتریان و تحویل سریع هستند. پس بسیار مهم است که کالاهای مناسبی وارد کشور شوند، این در واقع اعتبار کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند. 
نکته دیگری که درمورد انتخاب کالاها از کشور چین وجود دارد، قوانینی است که برای برخی کالاها تعیین می‌شود. این قوانین باعث محدودیت‌هایی در امر تجارت خواهد شد. شما می‌توانید با تماس یا مراجعه به شرکت وانیکس درمورد جزئیات این کالاها اطلاعات مهمی را به دست بیاورید.


هزینه واردات کالاها را بررسی کنید


نکته مهمی که باید درمورد واردات از چین بدانید این است که هزینه‌های واردات صرفاً مربوط به قیمت کالاها نمی‌شود بلکه عوامل زیادی بر هزینه کلی واردات دخیل هستند. عدم توجه به این جزئیات باعث می‌شود تا سود کاهش‌یافته یا در برخی مواقع، کسب‌وکار متحمل ضرر و زیان شود. برای جلوگیری از چنین خطراتی لازم است تا جزئیات هزینه‌ها را به‌دقت بررسی کنید.
 شما می‌توانید هزینه کالاها را از تأمین‌‌کنندگان آن گرفته و متناسب با بودجه خود برای خرید آنها تصمیم‌گیری کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه حمل‌ونقل، هزینه‌های ترخیص گمرکی، عوارض و مالیات، هزینه بسته‌بندی، هزینه بررسی کالاها، هزینه انبارداری و موارد دیگر می‌شود. 
عوارض و مالیات‌هایی که برای واردات کالا باید پرداخته شود بسته به نوع کالا متفاوت خواهد بود. این عوارض به عوامل زیادی چون حجم، وزن و نوع کالا بستگی دارد. هزینه انبارداری مربوط به نگهداری کالاها در کشور چین است. ممکن است به دلیل مساعد نبودن شرایط بازار، حمل‌ونقل و بسیاری دیگر از عوامل بخواهید کالاهای خود را در چین نگهداری کنید. 
برخی از تأمین‌‌کنندگان دارای انبارهایی هستند که آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد، هزینه‌های بالای انبارهای این تأمین‌‌کنندگان است. در انتخاب یک انبار مناسب دقت داشته باشید که به محل بارگیری نزدیک باشد تا از این طریق هزینه کمتری برای حمل‌ونقل آنها بپردازید. شرکت وانیکس در چین دارای انبارهایی با قیمت و امکانات مناسب است که آنها را با هزینه کمتر اجاره می‌دهد.

یک تأمین‌کننده خوب پیدا کنید


بعد از اینکه درمورد یک کالای سودآور تصمیم گرفتید، حالا لازم است تا یک تأمین‌‌کننده عالی برای تهیه آن پیدا کنید. این مرحله شاید کمی سخت و زمان‌بر به نظر برسد. همچنین به تخصص بالایی نیاز دارید تا در تله تأمین‌‌کنندگان کلاهبردار نیفتید. راه‌های زیادی برای یافتن تأمین‌‌کنندگان چینی وجود دارد.
 خوشبختانه تعداد آنها نیز زیاد بوده و به‌راحتی می‌توانید قیمت مناسب‌تری برای کالاهایتان پیدا کنید. به عبارت دیگر با افزایش تعداد تأمین‌‌کنندگان، آنها سعی می‌کنند تا برای جذب بیشتر مشتریان، کالاهای خود را با قیمت مناسب‌تر و کیفیت بالاتر عرضه کنند. این یک مزیت بزرگ برای واردات از چین است. شما قادرید تا به‌صورت اینترنتی یا حضوری و یا از طریق شرکت‌های وارداتی، تأمین‌‌کننده را پیدا کنید. 
با توجه به ریسکی که در یافتن تأمین‌‌کنندگان به‌صورت اینترنتی وجود دارد. همچنین هزینه‌های بالای سفر به چین و عدم شناخت کافی نسبت به تأمین‌‌کنندگان، بهتر است که از طریق شرکت‌های بازرگانی برای این کار اقدام کنید، زیرا نمایندگان این شرکت‌ها با تأمین‌‌کنندگان در کشور چین آشنایی دارند و بهترین آنها را برای واردات انتخاب می‌کنند.

نمونه‌ها را بررسی کنید


گرفتن نمونه محصولات از فروشندگان چینی و بررسی آنها، این اطمینان را به شما می‌دهد که کالایی را که قصد واردات آن را دارید از ویژگی‌های خوبی برخوردار است. نمونه کارخانه یک نمونه محصول آماده است که مطابق با طراحی خریدار یا مشخصات سفارشی ساخته نشده است. این به‌عنوان راهی برای تأیید توانایی تولید سازنده عمل می‌کند. 
شما می‌توانید از چندین تأمین‌‌کننده که فاکتورهای مورد نظر برای یک واردات سودآور را دارد، نمونه گرفته و به‌دقت آنها را بررسی کنید. برای این کار بهتر است که از افراد متخصصی کمک بگیرید. کالا باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتواند رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کند.
 به یاد داشته باشید که سود کسب‌وکار شما در گرو رضایت مشتریان است. به همین منظور بسیار مهم است که علایق و فاکتورهای آن را در نظر داشته باشید. ارائه نمونه از طرف تأمین‌‌کننده می‌تواند بر تصمیم شما برای خرید انبوه تأثیر زیادی داشته باشد.


 قرارداد خود را ثبت کنید


پس از یافتن یک تأمین‌‌کننده معتبر حالا لازم است تا یک قرارداد فروش را تدارک ببینید. باید توجه داشته باشید که تمام استانداردهای و گواهینامه‌های شرکت تولیدی بررسی شود. در قراردادی که بین شما و تأمین‌‌کننده تنظیم می‌شود، لازم است تا تمام جزئیات بیان شده و از هرگونه شرایط مبهم در آن بپرهیزید. 
در برخی از قراردادها ممکن است تأمین‌‌کننده شرایطی را قید کند که به نفع خریدار نباشد. به همین دلیل، باید هنگام واردات از چین، همه چیز را مانند وزن، تغییرات قابل قبول در وزن، ابعاد، بسته‌بندی، رنگ، چاپ، مواد، بافت، برچسب زدن، آرم‌ها و سایر سفارشی‌سازی‌‌ها، موارد فنی را مشخص کنید. 
این مواقع می‌توانید از یک نماینده برای بررسی و انعقاد قرارداد کمک بگیرید. بررسی‌های لازم به شما کمک می‌کند تا بعداً دچار مشکلاتی از جمله استرداد کالاها، پرداخت هزینه‌ها، حمل‌ونقل آنها و بسیاری از موارد دیگر نشوید. برای مشخصات محصول باید مدارکی تهیه شود که ویژگی‌های کامل محصولات مطابق با فرهنگ و قوانین بین‌المللی در آن ذکر شده باشد.

ترتیبات حمل‌ونقل را انجام دهید


متناسب با نوع بار خود و مدت زمانی که می‌خواهید کالاها به دست شما برسد یکی از روش‌های حمل‌ونقل یعنی ریلی، هوایی، زمینی و دریایی را انتخاب کنید. زمان حمل کالاها در روش زمینی بیشتر از سایرین است اما مزیت مهمی که در این روش وجود دارد، هزینه‌های کم آن برای حمل کالاهاست. به عبارت دیگر برای حمل کالاها از روش زمینی اگرچه زمان بیشتری صرف می‌شود اما هزینه‌های آن کم بوده و باعث کاهش کل هزینه‌های واردات از کشور چین می‌شود.
روش هوایی انتخاب خوبی برای زمانی است که قصد دارید طی مدت کوتاهی کالاهایتان وارد کشور شود. اما باید در نظر داشته باشید که هزینه‌های حمل هوایی تقریباً زیاد بوده و برای کالاهایی که با سرمایه کم خریداری شده‌اند، انتخاب خوبی نیست. همچنین برای ارسال برخی کالاها از چین از روش هوایی محدودیت‌هایی وجود دارد. مثلاً برخی کالاهایی که دارای باتری هستند را نمی‌توان با این روش ارسال کرد.
 در روش دریایی این امکان وجود دارد که شما کالاهایی با حجم زیاد را وارد کشور کنید. در حمل دریایی دو گزینه پیش روی شما قرار دارد یعنی امکان ارسال کالاها از طریق FCL و LCL است. در روش FCL می‌توانید تمام بار خود را با یک کانتینر به سمت کشور ارسال کنید. به عبارت دیگر یک کانتینر به‌صورت انحصاری تحت اختیار شما قرار می‌گیرد.
 این روش بیشتر برای حمل کالاهایی که حجم زیادی را اشغال می‌کنند، استفاده می‌شود. روش LCL نیز برای حمل کالاهایی است که به‌صورت مشارکتی با سایر بارها ارسال می‌شوند. انتخاب روش حمل کالاها به عوامل زیادی بستگی دارد که شما می‌توانید با کمک شرکت وانیکس بهترین و ارزان‌ترین روش را انتخاب کنید.


کالاها را از گمرک ترخیص کنید


گمرک مقصدی است که کالاها پس از ورود به کشور به آنجا منتقل می‌شوند. البته قبل از ورود به گمرک کالاها در بندر تخلیه شده و اسناد ورودی آن باید ثبت شود. این مدارک به چند دسته تقسیم می‌شوند. بارنامه کالاها که نشان‌دهنده اقلامی است که باید وارد شوند.
 فاکتوری رسمی که کشور مبدأ در آن جزئیاتی چون قیمت خرید و طبقه‌بندی کالاها و تعرفه آنها ذکر شده است. مدارک دیگری نیز وجود دارد که لازم است به کارگزار گمرکی ارائه شود. بسیار مهم است که مراحل گمرکی به‌درستی انجام شده تا ترخیص کالاها انجام شود. برای این کار لازم است تا اطلاعاتی از این فرایند داشته باشید.
 گمرک برای واردات کالاها قوانین و تعرفه‌هایی دارد که بر واردات و هزینه‌های آنها بسیار اثرگذار است. واردات کالاهایی که دارای محدودیت هستند می‌تواند شما را دچار مشکلاتی کند. همچنین هزینه‌هایی که باید بابت ترخیص کالاها پرداخت شود بر قیمت کلی واردات از چین اثرگذار است.


ته لنجی روشی کم‌هزینه برای ارسال کالاها


یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه برای ارسال کالاها از برخی مناطق مانند دبی، ته لنجی است. در این روش از لنج‌ها برای ارسال کالاها به ایران استفاده می‌شود. به‌صورت واضح‌تر، مطابق با قانونی که برای ملوانان و خدمه‌های کشتی تعیین شده است، این افراد قادرند هر ساله محموله‌هایی، بدون نیاز به پرداخت تعرفه‌های گمرکی وارد کشور کنند. این مزیت خوبی برای کاهش هزینه‌های واردات است.
برای واردات
ته لنجی با ونیکس کلیک کنید.

 البته عوامل زیادی بر قیمت ارسال کالاها با ته لنجی تأثیر دارد که بهتر است درمورد آنها اطلاعاتی به دست بیاورید. مدت‌زمان ارسال کالاها در این روش نیز به نوع لنج، شرایط جوی و شلوغی بندر بستگی دارد. شرکت بازرگانی وانیکس برای کاهش هزینه‌های واردات شرایط واردات با ته لنجی را فراهم کرده است


کدام کشور برای واردات مناسب است؟

از دیرباز کشورها برای تأمین‌ کالاها و اقلام مورد نیاز خود وارد تجارت با کشورهای دیگر می‌شدند. امروزه نیز این روابط گسترش زیادی پیدا کرده، به‌گونه‌ای که امکان واردات از کشورهایی که از نظر جغرافیایی فاصله زیادی دارند نیز فراهم شده است. ایران نیز یکی از کشورهایی است که بسیاری از کالاها را وارد می‌کند.

برای واردات با وانیکس کلیک کنید

 ایران با کشور چین و امارات روابط تجاری خوبی دارد و همین موضوع باعث شده تا بخش عظیم کالاها، از این دو منطقه وارد کشور شوند. اکثر کالاهای تولیدشده در چین، قیمت کمی داشته و همین موضوع باعث افزایش حاشیه سود واردات می‌شود. شرکت بازرگانی وانیکس امکان کسب سود با واردکردن کالاها از این کشورها را فراهم کرده است.