بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خرید کدام است؟

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خرید کدام است؟

در حال حاضر دو نوع کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال در بازار وجود دارد. برخی از این کیف پول‌ها به‌صورت رایگان به کاربران خدمات ارائه می‌دهند در حالی که برخی دیگر از کیف پول‌ها پولی هستند. ما در این مطلب به معرفی بهترین پول ارز دیجیتال برای خرید می‌پردازیم.

تفاوت کیف پول گرم و سرد در چیست؟


پیش از اینکه به معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم بهتر است تفاوت دو نوع کیف پول موجود در بازار را توضیح دهیم. به کیف پول‌های نرم‌افزاری که بر روی گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر نصب می‌شوند یا تحت وب هستند، کیف پول گرم گفته می‌شود. اما کیف پول سرد علاوه بر بخش نرم‌افزاری یک بخش سخت‌افزاری نیز دارد که کلیدهای خصوصی و عمومی در آن نگهداری می‌شود. این نوع والت به اینترنت نیز متصل نیستند به همین علت امنیت آن از سایر کیف پول‌ها بیشتر است.
کیف پول‌های سخت افزاری غیر حضانت (non-custodial) هستند یعنی اینکه فقط صاحبانش کلید خصوصی آن را دارند. اما کیف پول‌های گرم هم غیر حضانت (non-custodial) و هم حضانت (custodial) هستند. در نوع حضانت علاوه بر صاحب کیف پول، کلید خصوصی را خود والت نیز دارد به همین دلیل امنیت این نوع از کیف پول بسیار پایین است.
کیف پول‌های گرم رایگان می‌باشند و برای استفاده از آنها نیاز نیست هزینه‌ای بپردازید در حالی تمامی کیف پول‌های سرد غیررایگان هستند و باید آنها را خریداری کنید.

یف پول تروز وان (Trezor One)

https://tabdeal.org/

شرکت تروز از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید والت‌های سخت‌افزاری است. این شرکت چندین نوع کیف پول با ویژگی‌های مختلف تاکنون تولید کرده است که کیف پول تروز وان نسبت به بسیاری از کیف پول‌های دیگر سرد این شرکت و سایر شرکت‌ها قیمت مناسب‌تری دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را از فروشگاه‌های آنلاین داخلی خریداری کنید. وزن این کیف پول ۱۲ گرم و طول آن ۶ میلی‌متر به همین دلیل شما این امکان را دارید آن را همیشه همراه خود نگه‌دارید. این کیف پول از ۱۶۰۰ ارز دیجیتال مختلف به جز پنج ارز کاردانو، ریپل، مونرو، تزوس و ایاس پشتیبانی می‌کند.
جنس این کیف پول از پلاستیک ضدضربه، به همین دلیل در مقابل ضربه‌های فیزیکی ایمن است. بر روی بخش سخت‌افزاری آن یک مانیتور وجود دارد. توجه کنید این سخت‌افزار باتری برای شارژ ندارد به همین دلیل فقط زمانی که با کابل USB به کامیپوتر و لپ‌تاپ وصل می‌کنید صفحه مانیتور آن روشن می‌شود. وظیفه این بخش سخت‌افزاری نگهداری از کلید خصوصی و عمومی ارز دیجیتال شما است. شما برای افزایش امنیت می‌توانید برنامه احراز هویت دو مرحله‌ای آن را فعال کنید.
برای استفاده از خدمات این کیف پول باید برنامه نرم‌افزار رابط مربوط به آن را روی کامپیوتر یا موبایل خود نصب کنید. این کیف پول با سیستم عامل‌های ویندوز ۱۰، لینوکس مک OS نسخه ۱۰.۱۱ به بالا، لینوکس و اندروید سازگار است.


لجرنانواس (Ledger Nano S)

https://tabdeal.org/

قیمت کیف پول سرد لجرنانواس نسبت به تروز وان کمی بیشتر است و شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. طول این کیف پول که از فلز ساخته شده ۶.۹۵ میلی‌متر و وزنش نیز حدود ۱۶ گرم است. ظاهر این کیف پول شبیه فلش و با USB به کامپیوتر وصل می‌شود و روی آن یک نمایشگر وجود دارد. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ توسط یک شرکت فرانسوی به بازار عرضه شد و از ۱۸۰۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.
برای استفاده از این کیف پول باید نرم‌افزاری اختصاصی آن لجر لایو (Ledger Live) را روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود نصب کنید. این کیف پول از یک برنامه احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزایش ایمنی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. برنامه لجر لایو (Ledger Live) بر روی سیستم عامل‌های ویندوز ۸ به بالا، لینوکس مک OS نسخه ۱۰.۱۰ به بالا و اندروید ۷ به بالا نصب می‌شود.


سیف پال (Safepal)


والت سیف پال جز بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خرید که توسط صرافی بایننس در سال ۲۰۱۸ ارائه شد. برای اتصال این کیف پول می‌توانید از کابل USB استفاده کنید. جنس این کیف پول از پلاستیک و طول آن ۸.۶ میلی‌متر است که نسبت به دو کیف پول قبلی سایز کوچک‌تری دارد. مزیت کیف پول سیف پال داشتن باتری ۴۰۰ آمپری که به کاربر این امکان را می‌دهد آن را شارژ کند و حتی زمانی که به کامپیوتر وصل نیست اطلاعات خود را مشاهده کنند. این کیف پول از نظر امنیتی جز مطمئن‌ترین کیف پول‌های سرد موجود در بازار است.


کیپ‌ کی (KeepKey)


کیف پول کیپ کی جز بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خرید که قیمت پایینی نیز دارد. البته این کیف پول فقط از ۴۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که نسبت به سایر کیف پول‌های سرد کمتر است.
از نظر امنیتی جز والت‌ها با امنیت بالا است. وزن و سایز کیف پول کیپ کی نسبت به سه والت که بالا معرفی کردیم بیشتر به همین دلیل کمتر قابل حمل است. برای استفاده از خدمات این کیف پول باید نرم افزارهای الکتروم یا مولتی‌بیت را بر روی کامپیوتر و گوشی خود نصب کنید.


آیا صرافی‌های آنلاین برای نگهداری ارز دیجیتال مطمئن هستند؟


قیمت کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌طور میانگین ۸۰ دلار است و بسیاری از افراد تمایل به پرداخت این هزینه ندارند. در این حالت کاربران می‌توانند از کیف پول‌های نرم‌افزاری یا گرم که رایگان هستند استفاده می‌کنند. اما اگر شما قصد دارید به‌صورت مداوم به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید و از آنجایی که انتقال رمزارزها بین صرافی و کیف پول هزینه دارد، بهتر است از کیف پول خود صرافی‌های آنلاین استفاده کنید.
تمامی صرافی‌های داخلی و خارجی کیف پول‌های اختصاصی خود را دارند که کاربران می‌توانند به‌صورت رایگان رمز ارز خود را در آن نگهداری کنند و هر زمان تمایل داشتند آنها را بفروشند. البته ما توصیه می‌کنیم که از معتبرترین و بهترین سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی برای نگهداری کوین های خود استفاده کنید. زیرا به خاطر مسائل مربوط به تحریم‌ها کاربران ایرانی مجوز استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی ندارند و در صورت ایجاد مشکل سرمایه آنها مسدود می‌شود.
در داخل ایران چند صرافی معتبر مانند صرافی تبدیل و نوبیتکس وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد به‌صورت ۲۴ ساعته به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند و برای نگهداری کوین‌های خود از کیف پول آن استفاده کنند.


سخن آخر


ما در این مطلب ۴ تا از بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خرید را به شما معرفی کردیم اما اگر قصد ندارید هزینه برای خرید کیف پول بپردازید، والت های گرم مانند تراست والت (Trust Wallet)، متاماسک (MetaMask)، الکتروم (Electrum) و کوین بیس (Coinbase) نیز گزینه‌های مناسب برای نگهداری کوین‌های شما است. در زمان انتخاب یک کیف پول باید به موارد مختلفی مانند امنیت، حضانت و غیرحضانتی، سازگاری با بلاک‌چین اتریوم، پشتیبانی از ارزهای متنوع و خدمات آن توجه کنید.