بهداشت و درمان در کانادا

بهداشت و درمان در کانادا

این قسمت در مورد موارد زیر صحبت می کند: سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا و مراقبت های بهداشتی برای غیر شهروندان، بیمه ی خصوصی، نحوه ی پیدا کردن دکتر و دندان پزشک، و حتی بچه دار شدن در کانادا. و بهتر است که تازه واردان کانادا با سیستم مراقبت های بهداشتی و بیمه ی سلامت آشنا شوند. سیستم بهداشتی کانادا جهانی است و این ایالت از شهروندان و کسانی که اقامت دائم دارند به خوبی مراقبت می کند. اما، بیمه ی سلامت برای تازه واردان مهاجر اندکی متفاوت است. در حقیقت، نوع بیمه ای که دریافت می کنید بستگی به وضعیت مهاجرتی شما در این کشور دارد. در نتیجه، افراد غیر شهروند باید هزینه ی دارو و خدمات را بپردازند.

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا


سیستم بهداشت و درمان کانادا برای شهروندان و افرادی که اقامت دائم دارند رایگان است. اما برای تازه واردان مهاجر رایگان نیست. افراد غیر شهروند باید بخشی از هزینه را خود بپردازند.
تازه واردان مهاجری که قصد اقامت دائم در کانادا دارند می توانند برای دریافت کارت خدمات درمانی اقدام کنند. صدور کارت ۳ ماه طول می کشد. در خلال این مدت، می توانید از خدمات بهداشتی خصوصی استفاده کنید.

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا


هزینه خدمات بهداشتی در کانادا توسط مالیات پرداخت می شود، این سیستم عملکرد بسیار خوبی دارد. در مقیاس بین المللی، سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا رتبه بالایی دارد و تنها مشکل و شکایت مدت زمان طولانی انتظار است. به طور متوسط، مدت زمان انتظار ویزیت دکتر و متخصص بیش از دیگر کشورهاست.

مراقبت های بهداشتی عمومی چه خدماتی را پوشش می دهند؟


بیشتر مراقبت های بهداشتی اساسی و خدمات پزشکی تحت پوشش سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی قرار دارند که در کانادا به آن مراقبت های بهداشتی می گویند. در حالی که هر استان و منطقه برنامه بهداشتی خاص خود را دارد، تمامی استان ها و مناطق به شما خدمات اورژانسی پزشکی ارائه می دهند حتی اگر کارت سلامت دولتی نداشته باشید.

مراقبت های بهداشتی عمومی در آلبرتا


ساکنین آلبرتا تحت پوشش بیمه مراقبت های بهداشتی آلبرتا قرار دارند که خدمات اصلی پزشکی را پوشش می دهد: خدمات دندان پزشکی و سلامت دهان و دندان، مراجعه به روان پزشک، خدمات تشخیصی از جمله رادیولوژی و آزمایشگاه، جراحی فک و صورت، جراحی چاقی، خدمات پرستاری، بستری در بیمارستان، معاینات در طول مدت بستری در بیمارستان، اتاق عمل، رادیوتراپی، فیزیوتراپی، بیهوشی، انتقال با آمبولانس، و تجهیزات و دستگاه های جراحی

مراقبت های بهداشتی عمومی در بریتیش کلمبیا


کانادایی های مقیم بریتیش کلمبیا تحت پوشش برنامه خدمات بهداشتی قرار دارند. در این برنامه استانی، به بیماران خدمات پزشکی و مامایی، جراحی فک و دندان در بیمارستان، معاینات پزشکی، دندان پزشکی، و تشخیصی همچون اشعه ایکس ارائه می شود. در مورد برنامه سلامت بریتیش کلمبیا بیشتر بخوانید.

مراقبت های بهداشتی عمومی در مانیتوبا


برنامه ی بهداشتی مانیتوبا خدمات ضروری پزشکی همچون جراحی و بیهوشی، اشعه ایکس و خدمات آزمایشگاهی، معاینات چشم پزشکی هر از ۲ سال برای شهروندان زیر ۱۰ سال و یا بالای ۶۴ سال، معاینات چشکم پزشکی ضروری، ۷ بار مراجعه کایروپراکتور در سال (درمان های دستی)، برخی از خدمات دندان پزشکی، عینک برای شهروندان مسن، بستری شدن در بیمارستان، خدمات پرستاری، معاینات انجام شده در بیمارستان، اتاق جراحی، بیهوشی، و تجهیزات جراحی، کار درمانی، فیزبوتراپی، و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، و مراقبت در خانه را پوشش می دهد.

مراقبت های بهداشتی عمومی در نیو برونزویک


خدمات بهداشتی این استان موارد زیر را پوشش می دهد: جراحی دهان در صورت ضرورت، بستری در بیمارستان، خدمات پرستاری، داروهای تجویز شده در طول مدت زمان بستری در بیمارستان، جراحی، زایمان، و تجهیزات بیهوشی، خدمات آزمایشکاهی و اشعه ایکس، فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی، رادیوتراپی، و جراحی عمومی.

مراقبت های بهداشتی عمومی در نیو فاندلند و لابرادور


کانادایی های ساکن نیوفاندلند و لابرادور تحت پوشش برنامه درمانی زیر قرار دارند: مراجعه به مطب پزشک و بیمارستان، جراحی، درمان، بیهوشی، مراقبت های پیش و پس از عمل، مراقبت های زایمان، خدمات رادیولوژی، برخی خدمات جراحی دندان که ضروری باشند.

مراقبت های بهداشتی عمومی در مناطق شمال غرب


برنامه مراقبت های بهداشتی مناطق شمال غرب موارد زیر را پوشش می دهند: جراحی، مراقبت های زایمان، معاینه چشم و درمان بیماری های چشم، خدمات دندان پزشکی اگر مربوط به آسیب به فک باشد، بستری شدن در بیمارستان، خدمات پرستاری، خدمات تشخیصی از جمله اشعه ایکس و آزمایشگاه، معاینات انجام شده در بیمارستان، درمان های رادیوتراپی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، مسمومیت زدایی، جراحی، بیهوشی، و تجهیزات پزشکی

مراقبت های بهداشتی عمومی در نوا اسکوشیا


خدمات بهداشتی که در پوشش بیمه ای گنجانده شده اند عبارتند از: دندان پزشکی و بینایی سنجی، مراجعه به متخصص، و خدمات بستری و درمان های سرپایی

مراقبت های بهداشتی عمومی در نونووات


خدمات بهداشتی این استان که تحت پوشش بیمه ای قرار دارند عبارتند از: جراحی در صورت نیاز، زایمان، معاینات پزشکی و درمان، بخش مراقبت های ویژه، خدمات پرستاری، آزمایشگاه، تشخیص با اشعه ایکس، داروهای تجویز شده در بیمارستان، اتاق جراحی، تجهیزات بیهوشی، تجهیزات و دستگاه های لازم، رادیوتراپی، کاردرمانی، و فیزیوتراپی

مراقبت های بهداشتی عمومی در آنتاریو


خدمات درمانی آنتاریو که شامل پوشش بیمه ای هستند عبارتند از: مراجعه به پزشک خانواده، مراجعه به کلینیک و دیگر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی بدون وقت قبلی، تست های پزشکی، و جراحی ها.

مراقبت های بهداشتی عمومی در جزیره پرینس ادوارد


در جزیره پرینس ادوارد، خدمات زیر مشمول بیمه هستند: خدمات بیمارستانی، مراقبت در منزل، مراقبت تسکینی، مراقبت طولانی مدت، خدمات درمان روحی و روانی، ترک اعتیاد، تحویل دارو، مراقبت های بهداشتی اولیه (دندان پزشکی، پیشگیری و مدیریت بیماری های مزمن، پرستاری، برنامه دیابت، تغذیه، برنامه غربالگری سرطان، پاتولوژی گفتار و زبان)

مراقبت های بهداشتی در کبک


خدمات مشمول بیمه در استان کبک عبارتند از: جراحی، بیهوشی، کورتیزون، معاینات پزشکی، قطره چشم، ماموگرافی تشخیصی، تست ادرار و گلوکوز خون، و وازکتومی

مراقبت های بهداشتی عمومی در ساسکاچوان


خدمات بیمه شده در این استان عبارتند از: فیزیوتراپی و کار درمانی، ایمنی سازی، عفونت های منتقله جنسی، تست HIV، درمان مسمومیت الکلی و دارویی، خدمات بهداشت و سلامت روان، تصادف، دندان پزشکی، بینایی سنجی، مراقبت از پا، داروهای تجویزی، ابزار و تجهیزات پزشکی، ماموگرافی تشخیصی برای زنان ۵۰-۶۹ ساله.

مراقبت های بهداشتی عمومی در یوکان


در یوکان خدمات پزشکی، مراقبت های دوران بارداری، جراحی فک و دندان در یک بیمارستان مورد تایید، بستری شدن در بیمارستان، خدمات پرستاری و آزمایشگاهی، رادیولوژی، داروهای تجویز شده در بیمارستان، اتاق جراحی، مراقبت ها، و تجهیزات بیهوشی، رادیوتراپی و فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه قرار دارند.

هزینه مراقبت های بهداشتی در کانادا


کانادا بودجه زیادی صرف مراقبت های بهداشتی کرده و بیشترین بودجه را در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی خرج می کند. بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی کانادا که حدودا معادل ۶۰۰۰ دلار کاناداست صرف مراقبت های بهداشتی می شود. هزینه مراقبت های بهداشتی عمومی رو به افزایش است و طی ۲ دهه حدودا ۷۰% برای خانواده های کانادایی افزایش یافته است.

چرا سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا پر هزینه است؟

نمی توان خدمات بهداشتی کانادا را رایگان در نظر گرفت: مالیات دهندگان هزینه مراقبت های بهداشتی را تامین می کنند. در حقیقت، سیستم بهداشتی کانادا یکی از پر هزینه ترین سیستم های جهان است.

نکاتی در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا

مزایا و معایب سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا عبارتند از:

مزایا:

مراقبت های بهداشتی جهانی-  سیستم رایگان مراقبت های بهداشتی کانادا در تلاش است برای شهروندان و افرادی که اقامت دائم دارند خدمات یکسانی ارائه دهد. بازنشستگان نیز در اینکشور خدمات بهداشتی دریافت می کنند.

مراقبت های بهداشتی با کیفیت: کانادا بهترین سیستم مراقبت هایبهداشتی را در جهان دارد که دلیل آن کیفیت خدمات و مراقبت ها است.

برنامه های آموزشی: این برنامه ها مختص سالمندان بوده و به عموم مردم در مورد نحوه جلوگیری از جراحات و ریسک های سلامتی اطلاع رسانی می کنند. بودجه این برنامه ها توسط دولت تامین می شود. این برنامه ها به کانادایی ها کمک کرده که هوشیار و سالم بوده و در نتیجه هزینه مراقبت های بهداشتی را کاهش می دهد.

معایب:

نابرابری: سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا در تلاش است تا خدمات یکسان و با کیفیت برای تمامی افراد کانادا فراهم کند اما شواهدی وجود مبنی بر اینکه دگرباشان جنسی و پناهندگان مراقبت های بهداشتی رضایت بخشی دریافت نمی کنند مخصوصا اگر فقیر نیز باشند.

مدت زمان انتظار: مدت زمان انتظار برای ملاقات دکتر و متخصص در کانادا بیش از مدت زمان انتظار در دیگر کشورهای توسعه یافته است.

پوشش محدود: در برخی از موارد بهداشت و سلامت روان، دهان و دندان، برخی از تراپی ها، دستگاه های کمکی، و جراحی تغییر جنسیت محدودیت هایی وجود دارد.

گران قیمت: کانادا از بین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بودجه زیادی صرف مراقبت های بهداشتی می کند که بیش از میانگین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است. مالیات دهندگان کانادایی بودجه مراقبت های بهداشتی را تامین می کنند که به طور متوسط، سالانه حدود ۶۰۰۰ دلار کانادا است (۴۵۱۵ دلار آمریکا).

در دسترس بودن در مناطق روستایی

به دلیل وسعت زیاد کشور کانادا، بودجه عموما صرف مناطق شهری مرکزی می شود. دیگر مناطق کانادا منابع کافی دریافت نکرده و ساکنین مناطق روستایی مجبور هستند برای دریافت مراقبت های بهداشتی کافی به شهرها سفر کنند.

مروری بر بیمه ی مراقبت های بهداشتی خصوصی

با توجه به اینکه سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا رایگان و مجانی است، آیا در کانادا به بیمه نیاز دارید؟ بله و اکثر کانادایی ها بیمه هستند. در حقیقت، ۲۵ میلیون کانادایی تحت پوشش بیمه بهداشتی مکمل قرار دارند زیرا سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی برخی موارد درمانی را پوشش نمی دهد (داروهای تجویزی). در سال ۲۰۱۷، ۱۱.۳ میلیارد دلار کانادا (حدودا ۸.۵ میلیارد دلار آمریکا) صرف داروهای تجویزی شده است که بودجه آن از طریق مزایای بیمه سلامت خصوصی تامین شده است.

در حالی که هزینه دارو در کانادا کم است، بسیاری از کانادایی ها تحت پوشش بیمه سلامت خصوصی قرار دارند (معمولا بیمه کارفرما هستند) که درصد زیادی از داروها را پوشش می دهد (مثلا داروی ضد بارداری). دیگر مواردی که مشمول بیمه سلامت هستند عبارتند از درآمد از کار افتادگی، بیماری های خطرناک، مشاوره سلامت روان، بیمه سفر، هزینه بازگرداندن جسد به کشور خود، اندام مصنوعی، مراقبت در خانه و مراقبت طولانی مدت، گفتار درمانی، ماساژ درمانی مجاز، فیزیوتراپی، سمعک، کایروپراکتیک، بستری در بیمارستان های خصوصی و نیمه خصوصی، و بهداشت دندان.

کانادایی ها هم چنین می توانند بیمه سلامت خصوصی را از طریق شرکت های خصوصی بیمه خریداری کنند. بیش از ۸۰ بیمه گر سلامت در کانادا وجود دارد. باید در مورد شرکت های مختلف تحقیق کرده و بدانید کدام یک مطابق با نیازها، بودجه، و مزایای شماست.

یکی از نکات مهم بیمه خصوصی و عمومی در کانادا این است که شهروندان می توانند بیمه مکمل را خریداری کنند و در نتیجهمی توانند خدماتی که تحت پوشش سیستم عمومی نیستند را پوشش دهند. اما نمی توانند برای خدمات اصلی بهداشتی که از طریق سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی ارائه می شود خود را بیمه کنند.

هزینه بیمه سلامت

به طور متوسط خانواده های کانادایی حدود ۴۰۰۰ دلار کانادا (۳۰۱۰ دلار آمریکا) صرف حق بیمه سلامت خصوصیمی کنند. هزینه برنامه های بیمه تحت تاثیر سطح پوشش بیمه ای و کیفیت خدمات بیمه ای قرار دارد.

متوسط هزینه ماهانه بیمه ی سلامت در کانادا:

افراد تحت پوششقیمت به دلار کانادا (دلار امریکا)
خانواده۱۵۷ (۱۱۸)
پدر۷۸ (۵۹)
مادر۱۱۰ (۸۳)
یک مرد۴۷ (۳۵)
یک زن۸۰ (۶۰)

مزایای بیمه سلامت خصوصی

افراد خود اشتغال می توانند حق بیمه سلامت خصوصیرا از مالیات بر درآمد خود کم کنند.

در کانادا شرکت های بیمه و برنامه های گوناگونی متناسب با نیازهای شما و خانواده تان وجود دارد.

از آنجا که سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی خدمات مختلفی را بسته به استان شما ارائه می دهد، بیمه گران سلامت خصوصی بیمه هایی را متناسب با هر استان و منطقه ارائه می دهند.

پرداخت ساده بوده و گزینه های قابل تغییری وجود دارد.

نحوه اخذ بیمه سلامت در کانادا

غیر شهروندان در کانادا باید روزانه ۵۰۰۰ دلار کانادا (۳۷۶۱ دلار آمریکا) برای بستری در بیمارستان پرداخت کنند. این مبلغ در صورت نیاز به مراقبت های ویژه ۲ برابر می شود. بهتر است مهاجران قبل از ورود به کانادا خود را تحت پوشش یکی از برنامه های بیمه قرار دهند.

اگر مهاجر قصد داشته باشد خود را بیمه خصوصی کند، باید با شرکت های بیمه ای تماس بگیرد (از طریق تلفن یا آنلاین). این شرکت ها در طی این فرایند به شما کمک کرده، قیمت ها را کاهش داده، و به سوالات شما پاسخ می دهند.

اگر از طریق کارفرما بیمه می شوید، بخش منابع انسانی شرکت شما می تواند به شما در این فرایند کمک کند.

بهترین بیمه گران سلامت در کانادا

منیولایف: برنامه های بیمه ای عبارتند از Flexcare Health، FollowMe

سانلایف فایننشل: کل خانواده را پوشش می دهند- مراقبت های دهان و دندان نیز شامل بیمه است.

گریت وست لایف: بر ۲ برنامه ی سلامت برای خانواده ها و افراد تمرکز می کند و برنامه های آن عبارتند از Core, Core Plus, Core Elite

آنتاریو بلو کراس: در آنتاریو، این شرکت بیمه برنامه های مختلفی از جمله Basic Blue Choice  و Basic Plus ارائه می دهد.

بیمه سلامت جی ام اس: برنامه ها عبارتند از Omni plan، ExtendaPlan, Basic Plan

بیمه سلامت و دندان پزشکی اسکوشالایف: افراد و خانواده را پوشش می دهد، اما برای افرادی که سابقه بیماری دارند مناسب نیست زیرا این نوع بیمه بسیار محدود است.

شرکت بیمه دسجاردین: بیمه ارزان و قابل تغیری ارائه می دهد.

شرکت بیمه سی ای ای: بیشتر بیمه اتومبیل ارائه می دهد اما از طریق شرکت منیولایف یک شعبه بیمه سلامت نیز دارد.

شرکت گرین شیلد کانادا: ۲ برنامه شخصی از جمله Zone (برای افرادی که تازه خود را بیمه سلامت خصوصی کرده اند) وLink (برای افرادی که بازنشسته شده و برنامه بیمه خصوصی را کنار گذاشته اند) و نیاز به بیمه خصوصی دارند.

شرکت تی دی: بیمه بیماری های سخت و تصادف

شرکت ایواری: بیماری های وخیم، فقط برای افرادی است که مشکل جدی دارند.

بیمه سلامت خصوصی و اقتصاد کانادا

بیمه گران سلامت در اقتصاد کانادا نقش مهمی دارند و به ثبات بازار مالی کمک می کنند. پرداخت مزایا به کانادایی ها باعث شده است که هزینه برنامه های حمایتی دولت کاهش یابد. این بیمه گران کارگران زیادی استخدام کرده و سهم آنها را در مشارکت های مالیاتی پرداخت می کنند. در سال ۲۰۱۷، این سهم معادل ۷.۷ میلیارد دلار کانادا (حدودا ۵.۸ میلیلارد دلار آمریکا) بود.

نحوه پیدا کردن پزشک و دندان پزشک

نحوه پیدا کردن پزشک خانواده

پزشکان خانواده در کانادا همان پزشکان عمومی هستند. در برخی مناطق کانادا کمبود دکتر وجود دارد و ممکن است پیدا کردن دکتر مدت زمانی طول بکشد.

در قسمت زیر با روش های پیدا کردن دکتر در کانادا آشنا می شوید:

از طریق معرفی دوستان، همکاران، و دیگر مهاجرین

در ماه جولای به دنبال پزشک خانواده باشید زیرا بسیاری از پزشکان در این ماه فارغ التحصیل می شوند.

از ابزارهای آنلاین به نام Health Care Connect,  و یا Doctor search ( در آنتاریو) استفاده کنید.

هر استان ابزارهای آنلاین خاص خود را برای پیدا کردن پزشک مورد نظر در منطقه شما دارد. و برای پیدا کردن پزشک متخصص، پزشک خانواده شما را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

نحوه پیدا کردن دندان پزشک

پیدا کردن دندان پزشک در کانادا آسان است. بهترین راه به صورت آنلاین و یا از طریق توصیه همکاران، دوستان، و دیگر مهاجرین است.

متوسط زمان انتظار ملاقات پزشک در کانادا

مدت زمان انتظار برای ملاقات پزشک در کانادا یکی از بزرگترین شکایت هاست. اپلیکیشن ها و سایت های آنلاین بسیاری برای مراجعه بدون نوبت به کلینیک ها وجود دارد .

گزارش سال ۲۰۱۸ نشان داد که متوسط زمان انتظار برای ملاقات متخصص در کانادا ۱۹.۸ هفته است. در استان ساسکاچوان متوسط زمان انتظار کمتر است (۱۵.۴ هفته) در حالی که متوسط زمان انتظار در نیوبرونزویک ۴۵.۱ هفته است- بیشترین زمان انتظار در کشور. مدت زمان انتظار به دکترمورد نظر و پروسه درمانی نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، برای جراحی ارتوپد، متوسط زمان انتظار ۳۹ هفته است. برای آنکولوژی پزشکی مدت زمان انتظار ۳.۸ هفته است.

در سال ۲۰۱۷ گزارش شد که ۴۳% از مردم کانادا می توانستند همان روز یا روز بعد به پزشک مراجعه کنند. ۲۰% گزارش دادند که آنها حداقل یک هفته منتظر بودند.

در صورت در دسترس نبودن دکتر، کانادایی ها ترجیح می دهند به اورژانس مراجعه کنند که زمان انتظار در آنجا حدود ۴ ساعت است. دلیل طولانی بودن زمان انتظار در کانادا کمبود پزشک است. و حتی برای کسانی که پزشک خانواده ندارند این زمان طولانی تر خواهد بود.

زایمان در کانادا

زایمان در کانادا برای غیر شهروندان مزایا و معایبی دارد. برای والدین، عیب آن هزینه است. برای کودک، مزیت آن گرفتن شهروندی کاناداست

هزینه زایمان در کانادا

اگر اقامت دائم داشته و یا شهروند کانادا باشید، سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی در کانادا هزینه ها را پوشش می دهد. زایمان شما رایگان است مگر اینکه درخواست اتاق خصوصی داشته باشید که هزینه ی آن حدودا ۲۰۰ دلار است مگر اینکه بیمه مکمل داشته باشید. بستری پس از زایمان حدود ۲ تا ۳ روز است. در صورت سزارین بستری تا ۴ روز طول می کشد.

اگر بدون بیمه سلامت و اقامت دائم در کانادا زایمان کنید، باید هزینه را خودتان بپردازید. زایمان ممکن است ۵۰۰۰ دلار کانادا (۳۷۵۹ دلار آمریکا) تا ۸۰۰۰ دلار کانادا (۶۰۱۵ دلار آمریکا) هزینه داشته باشد. در صورت سزارین، هزینه بین ۱۰۰۰۰ دلار کانادا (۷۵۲۱ دار آمریکا) تا ۱۲۰۰۰ دلار کانادا (۹۰۲۵ دلار آمریکا) متغیر خواهد بود.

در جدو ل زیر هزینه های دیگر خدمات زایمان در صورت نداشتن شهروندی یا بیمه بین المللی ارائه شده است:

خدماتقیمت به دلار کانادا (دلار آمریکا)
ویزیت پیش از زایمان۱۰۰-۱۵۰ (۷۵-۱۱۳)
سونوگرافی پیش از زایمان۳۰۰-۵۰۰ (۲۲۶-۳۷۶)
زایمان در خانه با کمک ماما۲۵۰۰ (۱۸۸۰)

اسناد لازم برای زایمان در کانادا

برنامه زایمان

سوابق پزشکی

مراقبت بهداشتی و کارت بیمه

پاسپورت و ویزا

شماره بیمه اجتماعی

پس از زایمان، شاید بخواهید نام فرزند خود را در کانادا ثبت کنید. هر استان و منطقه فرایند خاص خود را دارند و بهتر است با مقامات محلی مشورت کنید. کارمندان و پرستارانی که به شما در طول زایمان کمک کرده اند، می توانند در این فرایند نیز به شما کمک کنند.

مزایای زایمان در کانادا

همچون ایالات متحده، یکی از مزایای زایمان در کانادا دریافت شهروندی کانادا برای کودکان است- حتی اگر کانادایی نباشید. کودک می تواند بدون ویزا به کانادا سفر کرده یا زندگی کند. کودک می تواند آموزش رایگان دریافت کرده و از تمای مزایای اجتماعی کانادا استفاده کند.

زایمان در کانادا برای دریافت شهروندی روش معروفی است و زایمان توریستی نامیده می شود که غیر قانونی نیست. در برخی از نقاط جهان، زایمان توریستی ممنوع شده است.

زایمان در کانادا باعث نمی شود که پدر و مادر خارجی بتوانند شهروندی یا اقامت دائم کانادا دریافت کنند و هم چنین در طول فرایند مهاجرت هیچ مزایایی نداشته و اسپانسرشیپ والیدن محدود شده است. و اگر اقامت دائم نداشته باشید باید پس از زایمان با کودک خود به وطن برگردید