بهره‌برداران مراتع اصفهان برای تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند

بهره‌برداران مراتع اصفهان برای تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند

عباس قاسمی رامشه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بهره برداران دارای پروانه مرتعداری و مجوز چرای دام با توجه به ضوابط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور موظف به تمدید سالانه پروانه چرای دام خود هستند.

وی با بیان اینکه مهلت تمدید پروانه چرای دام تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ خواهد بود، افزود: مرتع‌داران واجد شرایط دارای پروانه چرای دام باید در مهلت باقیمانده نسبت به پرداخت و تسویه بدهی ناشی از تمدید نکردن پروانه خود اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطر نشان کرد: مرتع‌داران می‌توانند برای تمدید پروانه‌های خود به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

قاسمی اضافه کرد: با اتمام مهلت مقرر، مجوز آن دسته از بهره بردارانی که جهت تسویه بدهی و تمدید پروانه چرای دام اقدام نکرده باشند، پروانه چرای دام آنها باطل و از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

به گزارش مهر، استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی و ملی است. از این میزان ۶ میلیون هکتار مرتع بوده و حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل و سه میلیون هکتار بیابان است.

استان اصفهان ۴۰ هزار نفر بهره بردار مراتع دارد.