به چه کسانی سرباز فراری می گویند ؟

به چه کسانی سرباز فراری می گویند ؟

در این پست می خواهیم بدانیم به چه کسانی سرباز فراری می گویند و کدام دسته از مشمولان خدمت سربازی، فراری محسوب می شوند ؟ در ادامه با تازه ترین ها همراه باشید.

کدام دسته از مشمولان خدمت سربازی فراری محسوب می شوند ؟

در ابتدا به این موضوع می پردازیم که چه افرادی را سرباز فراری خطاب می کنند. بسیاری از افراد زمانی که به سن مشمولیت می رسند جهت اعزام به خدمت سربازی اقدام می کنند.

در صورتی که فرد نسبت به اعزام به خدمت اقدامی نکند غایب محسوب می شود. گاهی نیز برخی افراد در حین انجام خدمت سربازی، از ادامه خدمت منصرف شده و در حین خدمت سربازی غیبت می کنند. این افراد در ابتدا سرباز غایب محسوب می شوند و در صورت تداوم این غیبت به لیست سرباز فراری ها اضافه می شوند.

مجازات سرباز فراری ها چه می باشد ؟

قوانین مربوط به فرار از خدمت سربازی با توجه به علت فرار از خدمت سربازی مشخص می شود. اگر فرار سرباز از خدمت موجه باشد، در دادگاه نظامی علت فرار فرد از خدمت سربازی بررسی می شود.

نوع مجازات فرار از خدمت سربازی با توجه به دلایل موجود تعیین می شود که یا منجر به حبس و یا منجر به اضافه خدمت می شود و البته گاهی هم به دلیل وجود دلایل موجه مورد بخشودگی قرار می گیرد.

با توجه به ماده ۶۰ قانون جرایم نظامی اگر فرد بعد از فرار از خدمت، خود را معرفی نماید و برای اولین مرتبه فرار کرده باشد، نهایتا مدت سه ماه اضافه خدمت برایش لحاظ می شود.

به چه کسانی سرباز فراری می گویند ؟

در صورتی که فرد سابقه فرار بیش از ۶۰ روز داشته باشد، بین ۲ الی ۶ ماه زندان برایش در نظر گرفته می شود. گاهی نیز با نظر قاضی و بررسی دلایل فرار و سوابق فرد مدت حبس به جریمه نقدی یا اضافه خدمت تبدیل می شود.

آیا معافیت سرباز فراری امکان پذیر است ؟

در صورتی فردی به عنوان سرباز فراری محسوب شود همچون سرباز غایب از دریافت خدمات اجتماعی محروم می شود. در واقع باید این گونه بگوییم سرباز فراری یا سرباز غایب نمی توانند به راحتی در جامعه زندگی کنند.

فرد به ناچار یا باید خود را به نظام وظیفه معرفی کند و یا باید راهی برای معافیت سرباز فراری پیدا کند. در واقع در قانون فردی که از خدمت سربازی فرار کرده است مشمول مجازات هایی می شود. برای اینکه فرد بتواند از معافیت سرباز فراری استفاده کند دو حالت وجود دارد.

به چه کسانی سرباز فراری می گویند ؟

یکی از راه های معافیت سربازان فراری یا غایب از خدمت سربازی، پرداخت جریمه غیبت از خدمت سربازی می باشد. با توجه به قانون افرادی که بیش از ۸ سال از غیبت سربازیشان یا فرار از خدمتشان گذشته باشند می توانند با پرداخت جریمه نقدی از کارت معافیت سربازی استفاده کنند.

یکی دیگر از راه های معافیت سربازان فراری یا سرباز غایب این است که بر اساس قانون افرادی که بیش از ۵۰ سال سن دارند از خدمت سربازی معاف می شوند.

قانون جریمه ریالی فرار از خدمت سربازی و خرید آن تا پایان سال ۹۷ بود و پس از آن دیگر امکان خرید خدمت سربازی وجود ندارد.

آیا سربازان فراری می توانند معافیت پزشکی بگیرند؟

چون گذراندن دوره خدمت سربازی نیاز به آمادگی جسمانی مناسب دارد، پس منطقی است که در صورت فردی از توانایی لازم بر خوردار نباشد از معافیت سربازی استفاده کند.

در صورتی که سربازی از خدمت فرار کرده باشد باز هم می تواند شامل قانون معافیت پزشکی بشود. اما اخذ معافیت پزشکی برای سربازان فراری دارای شرایط بسیار خاصی است.

با توجه به قوانین نظام وظیفه و پیچیدگی های موجود پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی با مشاوران مجرب، سوالات و مشکلات خود را در میان بگذارید.

گاهی افرادی با توجه به مشکلات زندگی ناچار به فرار از خدمت سربازی می شوند. گاهی نیز دولت بنا بر دستور فرماندهی کل قوا تمام مجازات های غیبت سربازی و یا فرار از خدمت سربازی را مورد بخشش قرار می دهد.