بیش از ۲۰ مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در «خلازیر» تعطیل شد

بیش از ۲۰ مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در «خلازیر» تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی هدایت از اجرای بند ۲۰ در خصوص مشاغل آلاینده با هدف تحقق اهداف زیست‌محیطی و رفاه حال شهروندان خبر داد و گفت: ۲۴ مورد از مشاغل تعطیل شده مربوط به مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند در محدوده «خلازیر» هستند که به‌دلیل خطرات و آسیب‌های جدی زیست‌محیطی شناسایی و در پی صدور بند ۲۰ تعطیل و جمع‌آوری شدند.

شهردار منطقه ۱۹ خاطرنشان کرد: همچنین شش واحد تولیدی پوشاک در خیابان نیایش به‌دلیل مزاحمت برای شهروندان و آلودگی‌های صوتی پس از دریافت سه مرحله اخطار و عدم تغییر شغل، تعطیل شدند.

وی در ادامه از صدور اخطار به واحدهای تولیدی کفش در خیابان ناحیه ۳ خبر داد و گفت: در همین راستا ۲۰ مورد از کفش فروشی‌های این محدوده به‌دلیل مزاحمت و عدم رعایت تمهیدات آتش نشانی اخطار دریافت کردند.

هدایت در ادامه به تشریح گوشه‌ای از اقدامات اجرایی در راستای نگهداشت شهر و حفظ محیط زیست از آلودگی حیوانات مضر شهری پرداخت و بیان کرد: طی اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل جمعیت موش‌ها، ۶۷۲ مورد منافذ فعال و غیرفعال شناسایی و طعمه‌گذاری شد.

شهردار منطقه ۱۹ عنوان کرد: در همین راستا ۶۰ دریچه یک‌طرفه نصب، ۷۵ مورد انسداد و اطلاع‌رسانی لازم نیز به شهروندان در قالب توزیع بیش از ۲۰۰ بروشور آموزشی صورت گرفته است.

وی گشت‌زنی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را از دیگر اقدامات انجام شده برای نگهداشت شهر عنوان کرد و گفت: طی گشت‌زنی‌های انجام شده ۷۱ قلاده سگ ولگرد در پاسخ به پیام‌های ۱۳۷ شهروندان منطقه زنده‌گیری شد.

منبع : مهر