بیش از ۳۳ تن مواد غذایی فاسد در مشهد معدوم شد

بیش از ۳۳ تن مواد غذایی فاسد در مشهد معدوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر حسنی یزدی اظهار کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون در بازدیدهای صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۳۳ هزار و ۵۶۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم‌سازی شده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح ۲۲ هزار و ۵۸۶ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی، مراکز اقامتی، واحدهای صنفی و کارگاهی، پایانه‌های مسافربری زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است که طی این بازدیدها هزار و ۴۹۴ مورد تخلف به مراجع قضائی معرفی شده و ۹۵ مورد به پلمب واحدها منجر شده است.

وی گفت: در این طرح همچنین از ۸۷۸ مرکز اقامتی بازدید شده که ۲۲ مورد تخلف به مراجع قضائی ارجاع شده و سه مورد از این مراکز پلمب شده است.

حسنی افزود: همچنین در این مدت از ۱۶ هزار و ۵۴۶ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید و پرونده هزار و ۲۵۸ مورد تخلف به مراجع قضائی ارسال شده که به پلمب ۸۹ واحد انجامیده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همچنین در این مدت از سه هزار و ۶۵۶ مکان عمومی و مراکز بین راهی بازدید شده که ۲۰۵ مورد تخلف به مراجع قضائی معرفی شده و سه مورد پلمب شده است.

وی آمار بازرسی از فرودگاه، ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری استان در بازه یاد شده را هزار و ۲۱ مورد و بازدید از مراکز و شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی را ۳۸۵ مورد عنوان کرد که در این چهارچوب هزار و ۱۷۹ مورد نمونه برداری و هفت هزار و ۹۱۹ مورد کلرسنجی و کنترل کیفیت میکروبی صورت گرفته است.

حسنی بیان کرد: از مجموع این بازدیدها هزار و ۶۳۸ مورد به صورت مشترک با همکاری بازرسان اتاق اصناف، نیروی انتظامی، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری مشهد و بازرسان قوه قضائیه انجام شده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار، مورد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

منبع : مهر