تأکید بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای درختکاری در کشور

تأکید بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای درختکاری در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری در آئین روز درختکاری که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به پویش «ایران سبز» گفت: خوشحالم که امروز در پویش «ایران سبز» در کنار شما هستم تا مقارن با ۱۵ اسفند روز درختکاری به یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴۰۰۰ شهید معلم، کاشت ۴۰ هزار نهال را در سراسر کشور آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه درخت علاوه بر مصارف معمولی، نماد شکوفایی و رویش است، گفت: پس از ارتباط با خدا، ارتباط ما با مخلوق باید به گونه‌ای باشد که هیچ مخلوقی آسیب نبیند. در احکام اسلامی نیز توصیه اکید شده که حتی در حج یا جنگ نیز نباید درختان آسیب ببینند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آلودگی محیط‌زیست برای همه ما عوارضی را به همراه دارد، گفت: ما نیاز به تنفس بهتر داریم. باید آنقدر سرانه فضای سبز ایجاد کنیم که تنفس یا زیست ما بهبود یابد. امروز به صنایع آلوده الزام می‌شود که کمربند سبز ایجاد کنند.

نوری با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش باید در ساحت تربیت زیستی، اهمیت به محیط‌زیست را به کودکان متذکر شویم گفت: برای آنکه افراد در بزرگسالی به محیط‌زیست احترام بگذارند، باید از کودکی یاد بگیرند به درخت و محیط‌زیست اهمیت قائل شوند.

وی با اشاره به پویش «ایران سبز» اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است برای هر ایرانی کاشت یک درخت را در نظر گیرد البته ما هم در آموزش و پرورش باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم. شروع این کار با یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بود. این در حالی است که به کمک ظرفیت ۱۵ میلیونی دانش‌آموزان می‌توانیم تشکلی را برای کاشت درخت داشته باشیم.

منبع : مهر