تأکید «هادی العامری» بر لزوم تسریع در روند تشکیل دولت عراق

تأکید «هادی العامری» بر لزوم تسریع در روند تشکیل دولت عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه الفرات نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح در دیدار با نمایندگان فراکسیون بدر در پارلمان عراق، گفت: بحران سیاسی فعلی ناشی از سیطره نظام دیکتاتوری بر عراق در سالهای طولانی گذشته است.

وی افزود: البته انسداد افق سیاسی امری طبیعی است اما به هر حال همه جریان‌های سیاسی در عراق درباره آینده این کشور نگرانی‌هایی دارند.

العامری با اشاره به دستورات دادگاه عالی عراق در زمینه لزوم پایبندی به مفاد قانون اساسی، تاکید کرد: با رعایت قانون اساسی می‌توانیم از همه بحران‌های پیش رو عبور کنیم.

رئیس ائتلاف الفتح عدم تصویب بودجه و بی‌توجهی به قانون نفت و گاز از سوی اقلیم کردستان را دور زدن قانون اساسی عراق توصیف کرد و گفت: همه جریان‌های سیاسی باید تلاش‌های خود را برای تشکیل دولت در اسرع وقت افزایش دهند.

وی همچنین خواستار نظارت بر اقدامات دولت پیشبرد امور در عراق شد و افزود: تصمیمات دادگاه عالی فدرال در عراق فصل الخطاب همه قضایا در عراق از جمله نتایج انتخابات است و ما از همه طرف‌ها به ویژه مقامات اقلیم کردستان عراق می‎‌خواهیم که تعهدات خود عمل کنند.

گفتنی است با گذشت چند ماه از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، گروههای سیاسی در این کشور هنوز درباره تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند و دولت پیشبرد امور به نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی اداره امور در این کشور را برعهده دارد.

منبع : مهر