تاثیر پایان نامه در اپلای تحصیلی

تاثیر پایان نامه در اپلای تحصیلی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد تصمیم به مهاجرت به کشور دیگری گرفته اید و در دانشگاه های خارجی قبول شده اید. یکی از پارامترهای مهم برای درخواست، داشتن یک پایان نامه قوی است. بنابراین باید در انتخاب موضوع پایان نامه دقت کافی را داشته باشید.

در این مقاله به توضیح این موضوع می پردازیم، اما قبل از آن باید از خود بپرسیم: آیا یک پایان نامه قوی می تواند تاییدیه درخواست ما را تضمین کند یا خیر؟ و تاثیر پایان نامه در اپلای چیست؟

تاثیر پایان نامه در اپلای کردن

یکی از پارامترها در اپلای معدل شما است. سوالاتی که پیش می آید:

• معدل در فرآیند پذیرش

• آیا با معدل پایین امکان پذیرش وجود دارد؟

• برای ورود چه مدارکی لازم است؟

دانشجویانی که قصد پذیرش در کشورهای اروپایی را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که داشتن نمره پایان نامه بالا و تاثیر آن بر درخواست ها می تواند به آنها در انتخاب دانشگاه های معتبرتر کمک کند و درها را به روی دانشگاه های بیشتری باز کند.

البته کشورهایی مانند فرانسه و آلمان که شرایط تحصیلات و زندگی خوبی دارند، با شرایط سخت گیرانه تری دانشجو می پذیرند و شرط معدل پایان نامه و تاثیر آن در اپلای یکی از شرایط تعیین کننده محسوب می شود، به عنوان مثال این کشورها در برخی از برنامه های تحصیلی معدل بالای ۱۸ را می پذیرد.

بنابراین، برای تحصیل در آلمان یا تحصیل در فرانسه، باید قوانینی را رعایت کنید تا نقاط ضعف در پرونده شما حذف شود. در مهندسی، شرایط سختگیری کمتری دارند، معدل دیپلم و پیش دانشگاهی اهمیت کمتری دارند و شرایط پذیرش آسانتر است، اما وقتی معدل پایین باشد، مدرک زبان اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

توجه داشته باشید که وقتی برای پذیرش در دانشگاه های معتبر و درجه یک اقدام می کنید، رشته های دیپلم و پیش دانشگاهی باید به هم گره بخورند، زیرا این مسائل برای برخی از دانشگاه ها بسیار مهم است. اینجاست که تاثیر پایان نامه در اپلای اهمیت پیدا می کند و می تواند به برخی از دانشجویان کمک کند تا نمرات منفی خود را جبران کنند. دقت کنید  فصل نتیجه گیری پایان نامه  تاثیر مهمی در قوی بودن پایان نامه ایفا می کند.  

معمولا ۴ نوع دانشجو درخواست می دهند:

۱- دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معدل بالایی دارند

اگر جزو این گروه هستید باید به شما بگوییم که شانس ورود و ویزا برای شما بسیار زیاد است اما معدل خوب کافی نیست بلکه می توانید در یک دانشگاه متوسط ​​در اروپا تحصیل کنید. اما اگر می خواهید در دانشگاه های با رتبه بالا تحصیل کنید باید نمره زبان بالایی هم داشته باشید که برای پذیرش در هر کشور و هر دانشگاهی متفاوت است.

از این رو، اگر قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارید، برای مدرک زبان خود اقدام کنید. مدرک زبان تایید شده در اروپا آیلتس، تافل یا GRE می باشد. . . است. در این شرایط، تاثیر پایان نامه در اپلای زیاد نیست.

۲- دانشجویانی که در مقطع کارشناسی معدل بالایی دارند ولی معدل آنها در مقطع ارشد پایین است.

اگر در این دسته قرار می گیرید و در مقطع کارشناسی ارشد دوره خوبی ندارید و به فکر اپلای هستید، می توانید شانس خود را امتحان کنید و در این مسیر قدم بردارید. اما باید به فکر جبران این امتیاز از دست رفته باشید.

شما می توانید با کسب نمره بالا در GRE یا TOEFL و همچنین کار بر روی رزومه خود و ارائه یک رزومه قوی تا حدی معدل پایین خود را جبران کنید. در این شرایط، تاثیر پایان نامه در اپلای بالا است.

۳- دانشجویانی که در مقطع کارشناسی معدل پایین ولی در مقطع ارشد معدل بالایی دارند.

بسیاری از دانشجویانی که مایل به تحصیل در اروپا هستند در این گروه قرار می گیرند، یعنی نمره معدل ​​خوبی در مقطع کارشناسی خود ندارند. اگر در این گروه قرار می گیرید جای نگرانی نیست زیرا کمیته پذیرش و اساتید خارجی عموماً روی دو سال آخر تحصیل در مقطع کارشناسی تمرکز می کنند که البته بهتر از سال های ابتدایی تحصیل است.

در این گروه با ارتقای رزومه تحصیلی خود با ارائه مقاله و شرکت در همایش های پژوهشی معتبر، شانس قبولی خود را افزایش دهید. در این شرایط، تاثیر پایان نامه در اپلای بالا است.

۴- دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معدل پایینی دارند

حضور در این گروه شانس قبولی شما را کاهش می دهد، اما به این معنی نیست که قبول نخواهید شد. راه سختی در پیش رو دارید اما به جای ناامید شدن باید تلاش خود را افزایش دهید. برای ورود موفق، باید رزومه خود را از طریق مقالات و کنفرانس ها تقویت کنید. . .  در این شرایط نمره پایان نامه و تاثیر آن بر اپلای برای شما کمتر موثر خواهد بود.

بسیاری از دانش جویان در این گروه هستند و می توانند پذیرش خود را دریافت کنند. توجه داشته باشید که در هر گروهی که باشید، فرصت تحصیل در اروپا را دارید، اما افزایش این فرصت تاثیر مستقیمی بر تلاش شما دارد. بنابراین با انتخاب اهداف و تلاش برای آنها و کمک گرفتن از نهادها برای راهنمایی شما می تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند.

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه مطالب تاثیر پایان نامه در اپلای تحصیلی، به پاسخ سوالات خود در مورد شانس پذیرش رسیده باشید. شما می توانید بر این چالش غلبه کنید و یک پایان نامه قوی داشته باشید یا در  انجام پایان نامه از طریق موسسات معتبری چون علم پژوه مشاوره بگیرید.