تعداد افراد دوجنسگرا در جهان چقدر است؟

تعداد افراد دوجنسگرا در جهان چقدر است؟

به گزارش صدای فارس، به‌طور قطعی نمی‌توان به این سؤال پاسخ داد که چه تعداد از مردم جهان بایسکشوال هستند؛ زیرا گرایش‌های جنسی در بسیاری از کشورها هنوز به طور کامل آزاد نشده‌اند و در نتیجه، این افراد به درستی سرشماری نمی‌شوند. علاوه بر این، بسیاری از افراد دوجنس‌گرا از گرایش جنسی خود باخبر نیستند.

به گفته وب‌سایت UCLA، در حال حاضر تقریبا ۳.۵ درصد از جمعیت آمریکا در گروه LGBT هستند؛ این درصد تقریبا معادل ۹ میلیون نفر است. از آنجا که بیشتر از نصف افراد LGBT شامل بایسکشوال‌ها هستند، می‌توان گفت که در حال حاضر فقط در کشور آمریکا بیش از ۴.۵ میلیون نفر بایسکشوال حضور دارند.

بر اساس تحقیقات، بیش از ۵۰ درصد افراد بایسکشوال هنوز اطلاعات کافی از گرایش خود ندارند؛ این به علت کمبود آگاهی درباره علائم و نشانه‌های دوجنسگرایی است. این نشان می‌دهد که با افزایش آگاهی و تحقیقات در زمینه بایسکشوالیتی، احتمال افزایش آمار افراد دوجنس‌گرا روز به روز بیشتر می‌شود.

افراد دوجنس‌گرا در زندگی روزمره با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

همانند دیگر افراد و گروه‌های دارای اقلیت جنسی، افراد بایسکشوال نیز با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شوند، اما این مسائل به طور مستقیم به گرایش جنسی آنها مرتبط نیستند. مشکلات یا چالش‌های ممکن برای افراد دوجنس‌گرا عبارتند از:

تبعیض

ممکن است افراد بایسکشوال با تبعیض و نادیده گرفته شدن در جامعه روبرو شوند. این موضوع ممکن است به دلیل عدم آگاهی سازی صحیح جامعه در رابطه با اقلیت‌های جنسی به وجود آمده باشد. همچنین طرد شدن افراد متعلق به گروه LGBT توسط ادیان نیز در به وجود آمدن احساسات منفی بی‌تاثیر نیست.

ترس از پذیرش

برخی افراد ممکن است به دلیل ترس از عدم پذیرش یا مخالفت اجتماعی از افشای تمایلات جنسی خود به دیگران بترسند.

عدم دسترسی به منابع پشتیبانی

در بعضی مناطق، دسترسی به منابع پشتیبانی جنسیتی ممکن است محدود باشد که این موضوع می‌تواند مشکلاتی برای افراد بایسکشوال ایجاد کند.

تجربیات زندگی عاطفی

تجربیات زندگی عاطفی بایسکشوال ها در مقایسه با افراد دگرجنسگرا با چالش‌های بیشتری همراه است که این مسئله در برخی از شرایط می‌تواند تجربه‌های تلخ و یا آزاردهنده‌ای را به همراه داشته باشد.

با این حال، بسیاری از افراد بایسکشوال زندگی عادی و سالمی دارند و از روابط مثبت و پشتیبانی اجتماعی بهره‌مند می‌شوند. افراد مختلف با توجه به شخصیت و شرایط زندگی فردی خود با مسائل و چالش‌ها به شکل‌های متفاوتی روبرو می‌شوند.