تعداد قبولی‌های آزمون ۱۴۰۲ مرکز وکلا مشخص نیست

تعداد قبولی‌های آزمون ۱۴۰۲ مرکز وکلا مشخص نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه در نشست خبری خود با بیان اینکه یک وکیل بگوید در تمامی حوزه‌های حقوق مسلط است، درست نیست گفت: به دنبال این هستیم تا هر وکیل در حوزه تخصصی خود مشغول به کار شود و طی دو ماه آینده وکلای تخصصی ما پرونده خود را دریافت می‌کنند.

وی گفت: در بحث قرآن سوزی یک کار ویژه در سطح بین المللی انجام داده‌ایم و هم در کشور سوئد و هم دانمارک اقداماتی انجام داده‌ایم که به زودی این اقدام را بیان می‌کنیم شکایت کرده‌ایم و این اقدام پیگیری خواهد شد با اینکه این اقدام وظیفه قانونی ما نبود اما حسب وظیفه شرعی این کار را انجام دادیم چرا که ما در قبال کتاب آسمانی خود مسئول هستیم‌.

عبدلیان‌پور گفت: یک بیانیه دادیم و از وکلای کشور سوئد مطالباتی داشته‌ایم قرآن سوزی کار بدی بود که عواقب آن را هشدار داده‌ایم.

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه بیان کرد: بسیاری از وکلا محافظه کار هستند. در این باره باید مکانیزمی در نظر گرفته شود و بر همین اساس به زودی بانک جامع وکلا تهیه و در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اپلیکیشن حقوق عامه تصریح کرد: این اپلیکیشن در اختیار جامعه قرار دارد و تمامی افراد می‌توانند از این برنامه به صورت رایگان جهت آگاهی از مسائل حقوقی استفاده کنند.

عبدلیان پور خاطرنشان کرد: بالا بردن سطح سواد حقوقی عامه مردم از جمله وظایف قانونی و شرعی ما است‌.

وی با اشاره به برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این آزمون در شهریور ماه برگزار خواهد شد و تقریباً ۱۱۰ هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند. از زمان اجرای قانون تسهیل عددی برای پذیرفته شدگان نداریم و مشخص نیست چند نفر در این آزمون قبول شوند.