تعمیر ضبط ماشین درغرب تهران

تعمیر ضبط ماشین درغرب تهران

در این مقاله میخواهیم به صورت تخصصی تعمیر ضبط ماشین را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که میدانید ضبط ماشین یکی از ساده ترین و کاربردی ترین امکاناتی است که باعث می‌شود تا شما در طول سفر به موسیقی دلخواهتان گوش دهید و از آن لذت ببرید. همچنین با وجود ضبط ماشین میتوانید به راحتی از اخبار روز دنیا و از وضعیت آب و هوا مطلع شوید. ناگفته نماند که اگر ضبط ماشین دچار مشکل شود و کار نکند سرنشینان خودرو و راننده حوصله‌شان سر میرود و دچار خواب آلودگی می‌شوند. تعمیر ضبط ماشین کار آسان و راحتی نیست. بنابراین برای رفع ایرادات و مشکلات ضبط ماشین از جمله تعمیر ضبط سانتافه بهتر است به افراد متخصص مراجعه کنید تا ایرادات به وجود آمده را رفع کنند. در ادامه به بررسی انواع امکانات ضبط ها پرداخته و ایرادات آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم.

اجزاء و امکانات ضبط ماشین

همانطور که میدانید ضبط ماشین اجزاء و امکانات مختلف و زیادی دارد. برای تعمیر ضبط ماشین ابتدا می‌بایست تمام اجزاء آن را به طور کامل بشناسیم. یکی از اصلی ترین اجزاء ضبط برد الکتریکی آن می‌باشد. بر روی این برد تراشه های بلوتوث، USB، لنز CD و اتصالات مختلف وجود دارد. همچنین ضبط ماشین دارای پورت های مختلفی از جمله USB و AUX و فیش های پشتی باند می‌باشد. خرابی هر کدام از این قسمت ها علائم و نشانه های خاصی دارند. همچنین روشن نشدن چراغ های پنل ضبط نشانه ای از خرابی آن می‌باشد.

رایج ترین ایرادات ضبط ماشین

همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین ایرادات رایج ضبط ماشین، پخش نویز های زیاد و صدا های ناخواسته می‌باشد. این ایراد میتواند به اتصالات پشت ضبط و سیم های باند ها مربوط باشد. برای تعمیر ضبط ماشین و حل این مشکل باید اتصالات ضبط و باند ها را چک کنیم. در صورتی که اتصالات مشکلی نداشته باشند باید برد ضبط توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار بگیرد. یکی دیگر از رایج ترین ایراداتی که در اکثر ضبط ها دیده می‌شود خاموش شدن ضبط در هنگام استارت زدن ماشین می‌باشد. این مشکل میتواند به وجود ایراد در سیم کشی ماشین مربوط باشد. در صورتی که این مشکل رفع نشود ممکن است به مرور زمان ضبط دچار آسیب های جدی شود. حتی ممکن است دینام ماشین دارای مشکل باشد و با شارژ بیش از حد باتری به ضبط ماشین نیز آسیب برساند.

یکی دیگر از رایج ترین و اصلی ترین مشکلات ضبط ماشین ایجاد باس نامتعادل می‌باشد. این مشکل میتواند حاکی از تنظیم نادرست ضبط باشد که گاها منجر بهتعمیر ضبط توسان نیز میشود. برای رفع این مشکل می‌بایست تنظیمات ضبط را مورد بررسی قرار دهیم. در صورتی که تنظیمات ضبط موردی نداشته باشند ممکن است ایراد در آمپلی فایر یا ساب باشد.

مراحل عیب یابی و تعمیر ضبط ماشین

برای عیب یابی و تعمیر ضبط ماشین باید تک تک قطعات الکترونیکی را به صورت جداگانه تست و بررسی کنیم. در این صورت میتوانیم قطعه خراب را شناسایی کرده و ایراد را رفع کنیم. بنابراین یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل تعمیر ضبط ماشین عیب یابی می‌باشد. در صورتی که ضبط ماشین روشن نشود باید ابتدا کابل اتصال برق ضبط را چک کنیم. در صورتی که مشکلی نداشته باشد ممکن است ضبط مشکل سخت افزاری داشته باشد. یکی دیگر از ایراداتی که میتواند در ضبط ماشین به وجود بیاید عدم خروج صدا از باندهای ماشین می‌باشد. یکی دیگر از مواردی که در بیشتر ضبط ها مشاهده شده است روشن نشدن چراغ پنل ضبط می‌باشد. این مشکل ممکن است مربوط به خراب شدن لامپ پشتی پنل ضبط باشد که با تعویض آن مشکل حل خواهد شد. اگر با تعویض لامپ مشکل حل نشد ممکن است اتصالات لامپ ها دچار قطعی باشد.

ایراد در تاچ مانیتور ضبط ماشین مربوط به صفحه LCD آن می‌باشد. با تعویض این صفحه به طور کامل مشکل رفع خواهد شد. عدم اتصال به بلوتوث نیز یکی دیگر از رایج ترین ایرادات ضبط ماشین می‌باشد. این مشکل میتواند مربوط به خرابی IC بلوتوث می‌باشد. گیر کردن CD در جایگاهش یکی دیگر از مشکلاتی است که در بسیاری از ضبط ها به وجود می‌آید. در بسیاری از مواقع نیز ممکن است ضبط دارای ایراد نرم افزاری باشد. این ایراد شامل گیر کردن ضبط در هنگام پخش آهنگ می‌باشد. برای رفع این مشکل نرم افزار ضبط باید بروزرسانی شود. روشن شدن ناگهانی ضبط یکی دیگر از رایج ترین ایرادات آن می‌باشد. ناگفته نماند که دلیل این مشکل به خراب شدن یونیت مرکزی یا فیوز مربوط باشد. همچنین زنگ زدگی و سیم کشی نامناسب هم میتواند دلیل این مشکل باشد. یکی دیگر از مشکلات ضبط ماشین، داغ کردن و گرم شدن بیش از حد آن می‌باشد. انجام دادن سیم کشی نادرست باعث گرم شدن بیش از حد ضبط ماشین می‌شود.

تعمیر ضبط انواع خودرو ها

ضبط فابریک بسیاری از خودرو ها دارای سیستمی یکسان می‌باشند. به عنوان مثال برای تعمیر ضبط اچ سی کراس مراحلی یکسان طی می‌شود. زیرا علاوه بر سیستم عامل آن ها معماری سخت افزاری یکسانی دارند. عمده ایراداتی که در ضبط های اچ سی کراس یا توسان به وجود می‌آید ایرادات نرم افزاری می‌باشد. ناگفته نماند که برای رفع ایرادات ضبط ماشین هایی همچون اچ سی کراس و توسان می‌بایست به افراد متخصص مراجعه کرد. در صورتی که ایراد نرم افزاری رفع شود و مشکل ضبط برطرف نشود سخت افزار ضبط دچار ایراد شده است. در تعمیر ضبط برلیانس نیز این موارد مورد بررسی قرار میگیرند.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم تعمیر ضبط ماشین یکی از کار های تخصصی می‌باشد که باید توسط افراد متخصص انجام شود. تعمیرکاران ضبط باید شناخت کاملی از اکثر برند های ضبط داشته باشند. زیرا ممکن است ضبط هایی با برند های مختلف دچار خرابی هایی شوند که دارای نشانه های یکسانی باشند. ضبط ها دارای ایرادات مختلفی هستند که هر کدام از آنها نشأت گرفته از قطعات موجود بر روی ضبط می‌باشند. برای رفع این مشکلات باید تمام قطعات را به صورت تک به تک مورد بررسی قرار دهید. در مرکز تخصصی ضبط آوا واقع در غرب تهران ستارخان ۰۹۱۲۰۷۱۰۸۳۰تمامی مانیتور های خودرو داخلی و خارجی با هزینه مناسب و در کمترین زمان تعمیر میشود. در این مقاله سعی کردیم تمامی ایرادات ضبط ماشین و مراحل رفع ایرادات را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.