توفان گردوخاک در راه شرق اصفهان/ رگبار بهاری غرب را فرا می‌گیرد

توفان گردوخاک در راه شرق اصفهان/ رگبار بهاری غرب را فرا می‌گیرد

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آسمان اصفهان در دو روز آینده صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و در نیمه غرب و شمال استان بارش رگبار پراکنده بهاری همراه با رعد و برق را انتظار داریم.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای توأم با گردوخاک محلی از بعد از ظهر امروز نیمه شرقی استان را در بر می‌گیرد، افزود: احتمال افزایش غبارآلودگی هوا، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای محورهای مواصلاتی شرق استان و نواحی همجوار با استان یزد با وقوع این پدیده تا شامگاه جمعه محتمل است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع توفان و تندباد در این مدت احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و بسترهای شهری و روستایی وجود دارد.

هنرمند همچنین از افت محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد به ویژه در نیمه غربی استان از شامگاه جمعه تا روز دوشنبه هشتم فروردین ماه خبرداد و گفت: احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در این مدت دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا به ویژه در شرق استان در ۲۴ ساعت آینده بین سه تا پنج درجه افزایش و در غرب استان بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش دارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع : مهر