توقف نشست‌های کمیسیون ورزشکاران بعد از فروکش هیاهو

توقف نشست‌های کمیسیون ورزشکاران بعد از فروکش هیاهو

به گزارش خبرنگار مهر، آغاز به کار کمیسیون ورزشکاران با ساختار انتخاباتی و ترکیب جدید با بحث و جدل زیاد میان اعضای منتخب و کش و قوس تصمیماتی میان آنها آغاز شد؛ به طوری که اولین گردهمایی (۷ آذرماه) که به منظور انتخاب رئیس و نایب رئیس برگزار شد سه غایب داشت و بیشتر هم به تیکه و کنایه گذشت و اینگونه چهره نازیبایی از دورهمی قهرمانان به نمایش گذاشت.

دومین نشست کمیسیون ورزشکاران (۱۴ آذرماه) هم شرایطی خیلی بهتر از نشست اول آنها نداشت، ۹ نفر از ترکیب ۲۰ نفره کمیسیون این نشست را تحریم کردند اما در غیاب آنها تصمیم گیری برای انتخاب نماینده کمیسیون در هیات اجرایی و ۶ عضو کمیسیون در مجمع کمیته ملی المپیک به سرانجام رسید. سومین نشست کمیسیون ورزشکاران (۱۸ دی ماه) در غیاب ۹ نفر از اعضا پیگیری شد.

بعد از برگزاری نشست های پرسروصدای کمیسیون ورزشکاران که حتی نگرانی هایی نسبت به آینده کمیسیون ایجاد کرد، پیگیری نشست های آن متوقف شد طوریکه طی دو ماه آینده هی جلسه ای برگزار نشده است.

این در حالی است که غیبت ادامه دار برخی از اعضای کمیسیون و صحبت ها و اقدامات تهدیدی که آنها برای برگزاری نشست مطبوعاتی و مکاتبه با کمیته بین المللی المپیک داشتند، می طلبید تا موضوع در قالب نشست های منظم و دنباله دار، هر چه زودتر پیگیری شود نه اینکه گذر زمان بر آنها سایه افکند.

به هر حال برخی از اعضای کمیسیون ورزشکاران و از جمله کشتی گیران (حسن یزدانی و محمدرضا گرایی) و حتی ندا شهسواری در هر سه نشست قبلی غایب بودند در حالی که غیبت بیش از سه جلسه (بدون دلیل) منجر به حذف خواهد شد. همچنین ادامه حسین ساوه شمشکی در ترکیب کمیسیون ورزشکاران طبق آئین نامه و به دلیل محرض شدن دوپینگش در بازی های المپیک زمستانی کم لم یکن است.

این موارد در کنار بیمه ورزشکاران، تصویب بودجه برای کمیسیون، تشکیل کارگروه برای حضور در دوره مدیریت و … از مواردی بود که باید در نشست های بعدی کمیسیون ورزشکاران مورد پیگیری قرار می گرفت اما گویا قرار نیست تا بعد از نوروز ۱۴۰۱ نشستی تشکیل شود این در حالی است که از جمله موارد تاکید در نشست های ابتدایی کمیسیون ورزشکاران این بود که جلسات این کمیسیون حداقل ماهی یک بار برگزار شود.

محمد بیداریان سخنگوی کمیسیون ورزشکاران در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه و اینکه «چرا از ۱۸ دی ماه تا به امروز نشستی برگزار نشده است و در کل برنامه کمیسیون برای نشست های آتی به چه صورت است؟» گفت: طی دو ماه گذشته برخی از اعضای کمیسیون درگیر مسابقات داخلی یا بین المللی بودند مانند آقای سجاد گنج زاده که در مسابقات «کاراته وان» شرکت داشت و پیش از آن هم در اردو بود. همزمان هم با اوج گرفتن امیکرون مواجه شدیم. به همین دلیل نتوانستیم نشستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این شرایط بعید است تا پایان سال نشست دوباره ای داشته باشیم. نشست جدید کمیسیون سال آینده برگزار می شود اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

سخنگوی کمیسیون ورزشکاران در مورد رسیدگی به وضعیت ورزشکاران غایب در سه جلسه اخیر این کمیسیون گفت: البته غیبت برخی از اعضا با هماهنگی بوده و از این حیث موجه به حساب می آید. این نفرات برای شرکت در جلسات آتی مشکلاتی ندارند. رئیس کمیسیون در جریان غیبت اعضا و دلیل آنها قرار دارد. در نشستی که بعد از نوروز خواهیم داشت در این مورد هم صحبت می شود.

وی همچنین تعیین تکلیف حسین ساوه شمشکی را به نشست آتی کمیسیون ورزشکاران موکول کرد و گفت: آیین نامه مبنای کار کمیسیون برای همه تصمیمات است اما به هر حال تصمیم گیری ها باید در حضور اعضا و در نشست رسمی صورت بگیرد. در اولین نشستی که خواهیم داشت در این مورد هم صحبت می شود.

بیداریان تاکید کرد: درست است که طی دو ماه گذشته به خاطر شرایط نشستی نداشتیم اما پیگیر برخی موضوعات بودیم مثلا اینکه پرسشنامه ای را به صورت الکترونیکی در اختیار ورزشکاران گذاشته ایم تا در جریان مشکلات و کمبودهای آنها قرار بگیریم و بر اساس آنها، مواردی که نیاز به رسیدگی دارد را اولویت بندی کنیم.

منبع : مهر