توقیف ۲شناور حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

توقیف ۲شناور حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: به دستور رئیس حوزه قضائی پارسیان، نیروهای ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در این شهرستان، پس از شناسایی ۲ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آنها اقدام کردند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله‌های سوخت را به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با رصد اطلاعاتی و در عملیات منسجم تفنگداران دریایی، شناورهای مورد نظر، شناسایی و توقیف شدند.

قهرمانی افزود: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر دادگستری هرمزگان در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و این مهم با تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت و از طریق کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفین توسط دستگاه قضائی استان پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و دیده‌بانان پیشگیری به منظور مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت قاچاقچیان سوخت از طریق مراجعه به سامانه سجام به آدرس اینترنتی Sajam.scpd.ir مراتب را به قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان اطلاع دهند.

منبع : مهر