تکواندو ایران بایدبه ثبات برسد/تقویم جهانی نشان دادکار سختی داریم

تکواندو ایران بایدبه ثبات برسد/تقویم جهانی نشان دادکار سختی داریم

فرزاد عبداللهی با بیان مطلب فوق به خبرنگار اظهار داشت: تکواندو ایران یکی از امیدهای کسب مدال در بازی‌های آسیایی است و در این چند دوره اخیر نقش بسزایی در ارتقا جایگاه کاروان ورزشی کشورمان داشته است. شایسته نیست که تکواندو کشور در وضعیت بلاتکلیفی باشد.

این عضو پیشین تیم ملی تکواندو ایران خاطرنشان کرد: کمتر از هفت ماه به بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو فاصله داریم ولی هنوز شرایط تکواندو بعد از برگزاری مجمع به ثبات نرسیده است. در کنار این بازی‌ها، قهرمانی آسیا و جهان در همه رده‌های سنی به همراه گرندپری ها را هم داریم که در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ برای نمایندگان کشورمان خیلی اهمیت دارد. من فقط خواهان پیشرفت تکواندو ایران اسلامی هستم و این میسر نمی‌شود مگر با رسیدن به ثبات و اینکه تکلیف رئیس فدراسیون هر چه زودتر مشخص شود.

مربی تیم مس سونگون در خصوص بازی‌های لیگ برتر هم گفت: با احترام به همه تیم‌ها، مس سونگون از هر نظر شایسته قهرمانی است. تمام هدف کادر فنی به همراه حمایت‌های خوب سرپرست و تلاش اعضای تیم ایستادن روی سکوی قهرمانی است و امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در روز پایانی لیگ باشیم.

وی به حواشی تست‌های کرونا هم اشاره کرد و گفت: از هفته اول این روزهای لیگ را پیش بینی و هشدار داده بودم. وقتی برای یک تیم تست کرونا را جدی گرفته و برای تیم دیگر این شرایط اتفاق نمی‌افتد، نباید انتظار دیگری داشته باشیم. امیدوارم حاشیه‌ها خیلی زود به پایان برسد و تکواندوکارانی که تست‌های آن مثبت شده بود با سلامتی کامل در رقابتهای لیگ حاضر شود.

عبداللهی که در لبنان مربیگری می‌کند در خصوص شرایط خود در این کشور هم گفت: اینجا اردوی تیم ملی نداریم و همه تکواندوکاران در باشگاه‌ها تمرین می‌کنند. ابتدا قرار بود یک ماه اینجا با باشگاه «مونت لا سال» که اغلب ملی پوشان و مربیان حتی رئیس فدراسیون در آن حضور دارند، همکاری داشته باشم ولی نتایج کار من مورد توجه رئیس فدراسیون قرار گرفت و تا الان ماندگار شدم.

تکواندو ایران بایدبه ثبات برسد/تقویم جهانی نشان دادکار سختی داریم

قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان افزود: در این مدت کوتاه با تیم‌های نونهالان و نوجوانان قهرمان لبنان شدیم، در جام باشگاههای آسیا یک مدال برنز کسب کردیم و در بازی‌های آزاد فرانسه به مدال نقره رسیدیم، در بازی‌های عرب کاپ در فجیره که اهمیت زیادی دارد در میان تیم‌های قدری چون مراکش، اردن و مصر به یک طلا، یک نقره و سه برنز دست یافتیم. از دو نوجوانی که زیر نظر مستقیم من کار می‌کردند، یک طلا و یک نقره بدست آوردند.

وی ادامه داد: نتایج مسابقات عرب کاپ خوشحالی مسئولان ارشد ورزش لبنان و بخصوص رئیس فدراسیون را در پی داشت. این بازخورد از عملکرد چند ماه حس خوبی به من می‌دهد. عاشق مربیگری و انتقال تجربیاتم هستم و هدف من این است که دو تکواندوکار خود را وارد گرندپری ها کرده و برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم. واقعیت کار ما این است که از باخت نمی‌ترسیم و به مسابقات مختلف اعزام می‌شویم تا نقاط ضعف خود را رفع کرده و روز به روز پیشرفت کنیم.

عبداللهی در پایان گفت: مشکل ما اینجا تنها روی یک جلسه تمرین داریم و این شاید بزرگترین مشکل من باشد. چرا که الویت تکواندوکاران درس و دانشگاه است و من تکواندوکاران اندکی را در اختیار دارم. در رده بزرگسالان از انگشتان دو دست کمتر بازیکن خوب در اختیار داریم. اما تلاش من این است که از همین شرایط بهترین بهره را ببرم. خدا را شکر از حمایت رئیس فدراسیون برخوردارم و موضوع اهمیت زیادی در رسیدن به اهداف دارد.

منبع : مهر