تیم ۴ در ۱۰۰ متر آزاد ایران در دو رده سنی برنز گرفت

تیم ۴ در ۱۰۰ متر آزاد ایران در دو رده سنی برنز گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، در مرحله مقدماتی نخستین روز از مسابقات شنا رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا ۹ شناگر ایران موفق شدند جواز حضور در فینال ماده‌های خود را کسب کنند. در جریان رقابت‌های مقدماتی صبح امروز محمد قاسمی با ثبت زمان ۰۳:۵۹.۰۱ برای نخستین بار در ایران موفق شد ۴۰۰ متر آزاد را در زیر ۴ دقیقه شنا کند و رکورد این ماده را جابجا کند. محمد مهدی غلامی نیز در ماده‌های ۲۰۰ متر مختلط انفردی و ۵۰ متر کرال پشت رده سنی ۱۳ – ۱۴ سال موفق به رکورد شکنی شد.

در فینال ابتدا محمد قاسمی در ماده ۴۰۰ متر آزاد به آب زد که با زمان ۰۳:۵۹.۳۶ در جایگاه پنجم ایستاد و به کار خود در این ماده پایان داد.

دومین نماینده ایران در مرحله فینال روز نخست این مسابقات آراد مهدی زاده بود که در ماده ۱۰۰ متر قورباغه رده سنی ۱۵-۱۷ سال با زمان ۰۱:۰۴.۸۲ هشتم شد.

متین سهران نیز در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی در رده سنی بالای ۱۸ سال به آب زد که با ثبت زمان ۰۲:۰۷.۸۰ هشتم و به کار خود پایان داد.

در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی رده سنی ۱۳–۱۴ سال نیز محمد مهدی غلامی که در مرحله مقدماتی موفق به جابجایی رکورد این ماده در این رده سنی شده بود خوش درخشید و علاوه بر جابجایی دوباره رکورد این ماده بر سکوی دوم این ماده ایستاد. غلامی ۲۰۰ متر را در مدت زمان ۲:۰۹.۸۵ شنا کرد و برای نخستین بار است که یک شناگر نوجوان این ماده رو زیر دودقیقه و ۱۰ ثانیه شنا می‌کند. با این نتیجه غلامی نخستین مدال نقره تیم ملی شنای ایران در این مسابقات را کسب کرد.

در ادامه غلامی در ماده ۵۰ متر کرال پشت رده سنی ۱۳–۱۴ سال بار دیگر موفق به کسب مدال شد. غلامی ۵۰ متر کرال پشت را در مدت زمان ۰۰:۲۷.۷۹ شنا کرد و علاوه بر جابجایی رکورد این ماده بر سکوی سوم ایستاد. غلامی در مرحله مقدماتی رکورد این ماده را جابجا کرده بود که در فینال باردیگر این زمان را بهبود بخشید.

دو نماینده شنای ایران در ماده ۵۰ متر کرال پشت رده سنی بالای ۱۸ سال نیز در فینال این رشته به آب زدند که هومر عباسی با زمان ۰۰:۲۶.۲۱ در جایگاه چهارم قرار گرفت و ابوالفضل سام نیز با زمان ۲۶.۶۵ هفتم شد.

شناگران ایران در ماده تیمی نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. ملی پوشان شنای ایران در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی رده سنی ۱۴-۱۳ سال با ترکیب یاشار سلیمانی، رایان زارع، شنتیا نظری و محمد مهدی غلامی موفق شد با ثبت زمان ۰۳:۴۳.۸۵ بر سکوی سوم این ماده بایستد.

در آخرین ماده روز نخست نیز تیم ۴ در ۱۰۰ متر آزاد رده سنی بالای ۱۸ سال ایران متشکل از مهرشاد افقری، سامیار عبدلی، متین سهران و هومر عباسی به آب زد. ملی پوشان شنای ایران در این ماده با ثبت زمان ۰۳.۲۶.۶۲ در جایگاه سوم قرار گرفتند و مدال برنز این رده سنی را کسب کردند.

یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۷ الی ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر کلارک فیلیپین برگزار می‌شود که رقایت‌های شنا این دوره از مسابقات ۷ الی ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ پیگیری خواهد شد.