ثبت برند (شرکت الماس داران پارسه)

ثبت برند (شرکت الماس داران پارسه)

برند چیست؟

ثبت برند | همه تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل، نامی را برای محصولات خود انتخاب می کنند که پس از شناسایی توسط بازار هدف (مشتریان) شناخته شده و تبلیغ شود. علامت تجاری یا برند چیزی است که عموم مردم با دیدن، شنیدن و احساس ذهنی، بصری یا شنیداری در ذهن و قلب خود با کیفیت و ویژگی های آن مرتبط می کنند.

الماس داران پارسه

علامت تجاری یک طرح، یک نماد، یک عبارت، یک نام است. این است که ارائه دهنده خدمات محصول خاصی را به فروش می رساند که خود را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند. برند یا نام تجاری علامت و نمادی است که به زبان فارسی یا لاتین در فعالیت اقتصادی شرکت استفاده می شود و به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود.

برند تصمیم گیری خرید را برای مشتری آسان می کند احساسی که برند در مشتری ایجاد می کند اعتماد به محصول و تکرار خرید را آسان تر می کند از دیدگاه مصرف کننده خرید از یک برند به معنای: کیفیت بالا، ریسک کمتر است. با واگذاری مسئولیت به عهده تولیدکننده، یکی از دلایلی که صاحبان سرمایه باید برای کسب و کار خود علامت تجاری انتخاب کنند این است که محصولات و خدمات آنها توسط مشتریان قابل شناسایی و خرید باشد.

بنابراین اولین قدم برای جلوگیری از کپی برداری رقبا در ابتدای هر فعالیت تجاری، انتخاب و ثبت برند (نام تجاری) است. ثبت برند نیز می تواند به طور مستقیم بر اعتبار هر نوع کسب و کاری تاثیر بگذارد و صاحب برند این فرصت را می خواهد. او توسط دولت حمایت شد و مشتریان بیشتری را به برند خود جذب کرد.

یکی دیگر از دلایل ثبت علامت تجاری این است که مالک علامت تجاری در انحصار نام تجاری است و به رقبای خود اجازه کپی و استفاده از آن را نمی دهد. در واقع علائم تجاری زمانی ارزش مالی دارند که اصول و قوانین مربوط به ثبت آنها رعایت شود (مانند انتخاب نام منحصر به فرد، ارائه کالاها و خدمات سودآور و تبلیغات موثر).

مواردی که در ثبت علامت تجاری باید در نظر گرفته شود:

در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه، قوانین عمومی و …انتخابوثبتعلامتتجاریدارایشرایطخاصیبوده و محدودیت هایی برای آن در نظر گرفته شده است. که طبق قوانین موجود به چند مورد مهم در کشور ما اشاره دارد

برند (نام تجاری) و لوگوی آن باید نمایانگر ویژگی های محصول باشد و از طرح ها، رنگ ها و نقش های واضح و ساده استفاده کند.

اسامی و علائم معروف و شناخته شده مشمول ثبت نمی باشد

نام مناطق جغرافیایی را نمی توان ثبت کرد.

غیر معقول، غیر اسلامی و مغایر با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابل ثبت نیست

پرچم ها، نشان های سلطنتی و علائم رسمی دولتی و نشان های ملی مشمول ثبت نیستند

ثبت علامت تجاری با تشابه 50 درصدی با علامت تجاری دیگر امکان پذیر نیست و شباهت نزدیک به 50 درصد با سایر علائم تجاری امکان ثبت علامت تجاری را بسیار ضعیف می کند.

کلمات نام تجاری عمومی رد می شوند. (به عنوان مثال گلدان، کمد، ساعت، کامپیوتر کلمه یا کتاب…) صفتهاواسمهایی که توصیفی یا کلی هستند را نمی توان در Words خود به عنوان ویژگی های محصول ثبت کرد.

مگر اینکه بخشی از برند باشند.

علائم گمراه کننده برای محصولات ثبت نشده (به عنوان مثال نماد گاو برای محصولات گیاهی)

علائمی که خلاف شرع و شرع باشد قابل ثبت نیستند.

اگر علامت در طبقات مورد ادعا ثبت نشده باشد، علامت ممکن است یک کلمه یا ترکیبی از کلمات و اعداد و نمادها، طرح ها، رنگ ها، اشکال و غیره باشد.

ثبت شماره فقط به زبان فارسی یا لاتین امکان پذیر نیست.

جایی که علامت و برند دو موسسه بسیار شبیه به هم است به طوری که نمی توان کالا و خدمات دو موسسه را از یکدیگر متمایز کرد.

علامت یا علامتی که متعلق به مؤسسه یا شخص دیگری است و مشابه یا به طور گمراه کننده ای مشابه است یا ترجمه ای از علامت یا علامت برای همان نوع کالا، خدمات و طبقه است. یا همان علامت تجاری که قبلاً به نام شخص یا شرکت دیگری به ثبت رسیده است یا شخص دیگری قبلاً برای ثبت درخواست داده و تاریخ درخواست آن شخص زودتر است یا دارای اولویت ثبت است.

اقدامات لازم برای ثبت برند

اولین کاری که باید انجام دهید این است که برند یا علامت تجاری خود را انتخاب کنید. به این معنی که شما این برند یا علامت تجاری را در سامانه مربوط به سازمان ثبت اسناد اداره مالکیت معنوی که مسئولیت ثبت علائم تجاری در ایران را بر عهده دارد، ثبت کنید تا رسمی شود و هیچ شخص یا شرکتی نتواند از این برند استفاده کند. یا در زمینه فعالیت خود نام ببرید. ممکن است پس از انتخاب نام برند، تصور کنید برندی که برای شرکت یا واحد صنعتی، تولیدی یا خدماتی خود در نظر گرفته اید منحصر به فرد است و تا به حال ندیده اید.

اما اگر قبل از اقدام در سیستم، نام انتخابی خود را نپرسید، نمی توانید چنین ادعایی داشته باشید. پس از صرف زمان و هزینه ای که برای مراحل بعدی صرف می کنید، ممکن است متوجه شباهت خود به سلب مسئولیت برند شوید. وقت، انرژی و پول خود را هدر داده اید برای استعلام اولیه و یا استعلام با مراجعه به لینک می توانید با کارشناسان مجرب این شرکت مشورت کنید.

توجه داشته باشید که اگر علائم مشابه قبلا در دسته ای که قصد ثبت علامت خود را دارید ثبت شده باشد، علامت پیشنهادی شما رد خواهد شد. با دانستن این موضوع می توانید بدون صرف زمان و هزینه زیاد در صورت وجود شباهت آن را اصلاح کنید. و تغییراتی در برند پیشنهادی خود ایجاد کنید.

مدارک برای ثبت شخصی برند (حقیقی)

کپی اصل شناسنامه و کارت ملی و کد پستی 10 رقمی

نمونه ای از لوگوی نوشته شده یا تصویر علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتی متر، شرح علامت در برگه ای جداگانه برای علامت و توضیحات آن و سند نام مورد نظر از فرهنگ لغت.

تصویر پروانه فعالیت (باید یک بار در دفاتر اسناد رسمی تایید شود) یا ارائه پروانه بهره برداری یا پروانه تولید یا پروانه کسب یا نامه ای از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات به علامت تجاری. خدمات ثبت نام
کارت بازرگانی نام صاحب مجوز (در صورتی که کاراکتر مورد نظر لاتین یا غیرفارسی باشد)

ارائه پروانه بهره برداری یا پروانه تولید یا رونوشت اصل پروانه کسب یا نامه واحد یا انجمن مربوطه مبنی بر ارائه خدمات به اداره ثبت علائم تجاری.

امضای وکالتنامه

اطلاعاتی مانند آدرس فرد، کد پستی، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت

مدارک برای ثبت شرکتی برند (حقوقی)

تصویر کارت ملی کلیه اشخاصی که مجاز به امضاء در شرکت مورد نظر هستند، صرف نظر از اینکه مدیران، سهامداران یا شرکا باشند.

یک نسخه از روزنامه تاسیس و یک نسخه از روزنامه رسمی با آخرین تغییرات شرکت

کارت ویزیت شرکت (در صورتی که برند پیشنهادی به زبان لاتین باشد)

نمونه ای از لوگوی نوشته شده یا تصویر علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتی متر، شرح علامت در برگه ای جداگانه برای علامت و توضیحات آن و سند نام مورد نظر از فرهنگ لغت.

جواز تاسیس یا مجوز فعالیت شرکت (با برند فارسی)

لیست کامل اقلام (در هر مجوز)

اطلاعاتی مانند آدرس، کد پستی، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت افرادی که حق ثبت نام در شرکت را دارند.

مراحلی که برند برای ثبت شدن باید طی کند:

به طور کلی، فرآیند اصلی ثبت نام تجاری و علامت تجاری شما شامل مراحل زیر است:

ثبت اظهارنامه

بررسی نظرات کارشناسان

اطلاعیه جستجوی پروژه

یک پیام جستجو ارسال کنید

پرداخت حق امتیاز

انتشار اطلاعیه رسمی

اخذ گواهینامه ده ساله

ابتدا از تمامی مدارک ذکر شده در این متن اسکن کنید زیرا این مدارک باید ابتدا در مراحل ثبت نام در سایت دفتر املاک بارگذاری شوند. فقط پس از تایید اولیه برند در سایت، باید کپی فیزیکی مدارک را به اداره ثبت تحویل دهید و قبل از عدم لزوم.

وارد سایت مالکیت معنوی کشور شوید. پس از ورود به قسمت ثبت نام باید با وارد کردن اطلاعات اولیه ثبت نام کنید. پس از ثبت نام اولیه، برای تایید حساب کاربری خود در سایت اداره مالکیت معنوی، باید با برگه ای که دفتر شما می دهد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و برای تایید حساب، گواهی امضا بگیرید و سپس بارگذاری کنید. آن را وارد سایت کنید و یک نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید. پس از تایید حساب کاربری به قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری مراجعه کنید و در اینجا مدارکی از جمله کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، جواز کسب، نمونه 6*6 سانتی متری علامت تجاری پیشنهادی و پس از ثبت نام کارت ویزیت برند لاتین وارد سیستم شوید.

اظهارنامه شما توسط سه نفر از کارشناسان دپارتمان به نوبت بررسی می شود و برای شما پیامک تایید ارسال می شود، البته در صورتی که تمامی مراحل را به صورت کاملا اصولی طی کرده باشید، مدت رسیدگی به پرونده شما حداقل خواهد بود. 10 روز و حداکثر به دلیل حجم فایل های ارسالی حدود 30 روز طول می کشد. پس از تکمیل اظهارنامه، باید هزینه مربوط به ثبت اظهارنامه را نیز پرداخت کنید تا سامانه نسبت به ثبت اظهارنامه و شروع فرآیند بررسی پرونده شما اقدام کند.

توضیحات :  چاپ آگهی تقاضای ثبت نه چاپ آگهی ثبت برند.

در واقع قانون مدنی کشورمان علاوه بر بررسی هایی که کارشناسان اداره مالکیت فکری کشور و سامانه های استعلام آنلاین مبنی بر عدم وجود علامت مشابه در مقابل این علامت انجام می دهند، این حق را به اشخاص حقیقی و حقوقی داده است. ، اگر به علامت پیشنهادی اعتراض داشته باشند. یا احساس می کنند علامت پیشنهادی مشابه برند و علامت تجاری آنهاست، می توانند اعتراض خود را بیان کرده و درخواست تجدید نظر کنند. در قانون تجارت ما یک ماه برای این منظور در نظر گرفته شده است. پس از گذشت یک ماه در صورت عدم اعتراض شخص ثالث می توانید هزینه ثبت علامت تجاری را پرداخت و ثبت را نهایی کنید.

پس از پرداخت اولین هزینه روزنامه رسمی، درخواست ثبت علامت تجاری پیشنهادی شما در عرض یک هفته قابل چاپ است. طبق قانون 30 روز برای انتظار اعتراض تعیین شده است.

اگر اعتراض رسمی نسبت به این علامت تجاری وجود داشته باشد، علامت تجاری پیشنهادی مورد بررسی مجدد قرار می گیرد، اما اگر در این مدت اعتراضی به ثبت نرسید، اگر شخصی با ثبت علامت تجاری شما مخالفت کند، پیامی مبنی بر بلامانع بودن ثبت علامت تجاری دریافت خواهید کرد. در صورت عدم اعتراض پس از گذشت 30 روز از انتشار روزنامه رسمی، نظر ثبت شده به تایید کارشناسان خواهد رسید.

در این خصوص از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. پس از دریافت پیامک تایید، لازم است به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی کشور مراجعه و تشکیل پرونده دهید. به یاد داشته باشید که هنگام ثبت نام مرجوعی به صورت آنلاین، باید اصل یا کپی تایید شده تمام اسنادی را که بارگذاری کرده اید همراه داشته باشید. انجام شد، شما واجد شرایط پرداخت هزینه ثبت در سامانه ثبت علائم تجاری خواهید بود.

 مدت زمان ثبت برند

به طور کلی مدت زمان ثبت علامت تجاری در کشور عزیزمان در صورت مرتب بودن مدارک کمتر از دو ماه نیست. مدت تضمین ثبت علامت تجاری حداقل 60 روز است که شامل 15 روز برای بررسی اولیه علامت تجاری در سامانه و 30 روز برای درج آگهی در روزنامه رسمی می باشد. این مدت زمان از کل زمان مورد نیاز کارشناسان برای بررسی درخواست، تشکیل پرونده شخصی، انتظار برای انتشار روزنامه رسمی و مهلت سی روزه برای اعتراض به ثبت علامت، چاپ روزنامه رسمی ثانویه و مراجعه حضوری برای دریافت سند مالکیت علامت تجاری ثبت شده. گاهی اوقات بستگی به زمان تحویل دارد، اما حداقل زمان تخمینی باید دو ماه باشد. ثبت علامت تجاری فقط از طریق سامانه ثبت علائم تجاری اداره مالکیت معنوی انجام می شود و نیازی نیست جایی بروید زیرا تمام مراحل به جز درخواست نهایی آنلاین است.