ثمرات سفر هیات ورزش عراق به ایران را در آینده می‌بینیم

ثمرات سفر هیات ورزش عراق به ایران را در آینده می‌بینیم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک امروز شنبه در نشستی که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد پاسخگوی نمایندگان رسانه ها بود.

وی در آغاز این نشست گفت:

وی در آغاز این نشست گفت: باور امروز من باور روز اولم هست. اگر مدیری بخواهد در تشکیلاتی کارنامه موفقی داشته باشد باید رکن چهارم ورزش ایران یعنی رسانه‌ها را باور داشته باشد. حلقه واسط بین ما و افکار عمومی شما هستید.

صالحی امیری در مورد بودجه کمیته ملی المپیک برای سال آینده اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی داشتیم، اساساً سوال ما این بود که با ادغام بودجه ما با وزارت ورزش چه مشکلی حل می‌شود؟ تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. از نظر خود ما هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه بیشتر هم خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه این کمیته نهادی مستقل است، گفت: ارجاع بودجه کمیته به نهادی دیگر حتماً با مشکلاتی در بعد داخلی و بین المللی مواجه می‌شود. اگر موضوع نظارت است باید خاطرنشان کنم که نمایندگان سازمان بازرسی در کمیته مستقر هستند و نظارت دارند. علاوه بر این مسئولیت اعزام کاروان انحصاری با کمیته است، ما مرکز نظارت داریم.

وی ادامه داد: مسئله پیگیری بودجه برای تخصیص هم جای بحث دارد. با ادغام صورت گرفته انگیزه پیگیری از بین می‌رود. البته ارزیابی ما این است که مجلس با این پیشنهاد موافقت نمی‌کند.

صالحی امیری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در رابطه با سفر هیات عراقی به ایران مطرح شد و اینکه میزبانی کمیته ملی المپیک چه دستاورد برای ورزش کشور خواهد داشت؟ گفت: سه نکته اهمیت دارد. اول اینکه روابط عراق با ایران استراتژیک است. علائق ایران به عتبات عالیات بالاست، ارتباط قلبی دو ملت برای حضور در مراسم اربعین.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه حوادث رقم خورده در عراق طی ٤٠ سال گذشته باعث جلوگیری از رشد و توسعه در ورزش عراق شد. دعوتی از ما داشتند. دو ماه قبل رفتیم، نیازهای شان را جمع بندی کردیم، آنها اعلام آمادگی کردند برای سفر به ایران و این سفر انجام شد. روسای فدراسیون‌هایی که به ظرفیت فدراسیون‌های ما نیاز داشتند هم آمدند.

صالحی امیری تاکید کرد: ثمرات این سفر را در آینده خواهیم دید. ارزش دیپلماسی ورزشی در بلند مدت حاصل می‌شود. تردد تیم‌های عراقی در تهران زمینه ساز ارتباطات دیگر خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد سفر به چین و دیداری که با توماس باخ انجام نشد، اینگونه توضیح داد: حقیقت این است که می گویم، همه سفرها اینطور است که جدول دیدارها از قبل تعیین شده است، چه برای کمیته بین المللی المپیک، چه برای شورای المپیک آسیا و چه برای سایر نهادها. در این چهار سال بیش از ١٤٠٠ ملاقات با مقامات این نهادها داشته‌ایم در راستای افزایش فرصت‌ها و کاهش تهدیدها.

وی ادامه داد: در مورد سفر پکن هم برنامه ریزی شده بود. طبق برنامه با مقامات کشورهای مختلف و معاونان کمیته بین المللی پارالمپیک دیدار داشتیم، مسائل مختلفی مطرح شد و نتایج خوبی هم داشت. در مورد تعیین وضعیت فدراسیون‌های بلاتکلیف سوال شد که آقای وزیر تاکید کرد به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: بعد از افتتاحیه المپیک زمستانی به سمت کمپ در ٨٠ کیلومتری پکن رفتیم و دیر وقت بازگشتیم. روز یکشنبه برنامه‌های دیگری داشتیم، روز دوشنبه قرار ملاقات با بود. در خواست داده بودیم یک روز زودتر شود اما آن روز باخ در بازدید بود و امکان ملاقات نداشتند، از طرفی وزیر هم دغدغه یک نشست دولتی در کشور را داشت برای دفاع از بودجه. به همین دلیل دیدار با بله به زمان دیگری موکول شد.

ادامه دارد…

منبع : مهر