جرم گیری ایمپلنت دندان

جرم گیری ایمپلنت دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان دارای تاثیر بسیار زیادی در حفظ کیفیت ایمپلنت دندان و طول عمر آن می باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان از بروز هر گونه حساسیت، تورم و التهاب جلوگیری می کند و همچنین موجب از بین رفتن بوی بد دهان می شود.

این قاعده و قانون هم برای ایمپلنت دندان و هم برای دندان های طبیعی یکسان و مهم می باشد. همانطور که بیان کردیم و متوجه شدید رعایت بهداشت دهان و دندان برای نگه داری از ایمپلنت ها نیز دارای اهمیت بالایی می باشد.

جرمگیری ایمپلنت دندان یکی از مهمترین و مؤثرترین روش ها برای رفع هرگونه پلاک، باکتری و تارتار از روی ایمپلنت است و تا حد زیادی از آسیب دیدگی تاج ایمپلنت جلوگیری می کند. از همین جهت در این مقاله قصد داریم جرم گیری ایمپلنت دندان و مزایای آن را بررسی کنیم.

جرم گیری ایمپلنت دندان چیست؟

به طور کلی باید بگوئیم که استفتاده از نخ دندان، مسواک و دهان شویه ابتدایی ترین نکته در رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد که با استفاده از آن پلاک ها، باکتری ها و مواد غذایی باقی مانده درون دهان خارج می شوند. اما نکته حائز اهمیت این می باشد که این روش های متداول بهداشتی توانایی خارج کردن باکتری، پلاک، تارتار و مواد غذایی باقیمانده را به طور کامل ندارد.

از همین جهت با گذشت زمان می توانیم شاهد تغییر رنگ تاج ایمپلنت، روکش ایمپلنت و به هم ریختن طرح لبخند باشیم. از همین جهت ایمپلنت دندان را با استفاده از دستگاهی به نام اسکلر جرم گیری می کنند و پلاک ها، باکتری ها و مواد غذایی باقی مانده را از روی دندان های بیمار پاک می کنند تا مجددا سطح ایمپلنت ها را صاف و شفاف تر کنند.

در دندانپزشکی به این روش درمانی جرمگیری می گویند که دارای مزایای فراوانی می باشد. از همین جهت اگر دندان از دست رفته خود را با استفاده از ایمپلنت دندان جایگزین کرده اید حتماً جرم گیری ایمپلنت را جدی بگیرید و این کار را به دندانپزشکان متخصص و با تجربه بسپارید.

اهمیت و ضرورت جرم گیری ایمپلنت دندان

با توجه به این موضوع که جرم گیری ایمپلنت دندان در حفظ کیفیت و طول عمر ایمپلنت تاثیر مستقیم دارد باید بگوییم که جرم گیری ایمپلنت دندان دارای اهمیت فراوانی می باشد. دلیل اهمیت این فرایند از این جهت می باشد که در جرم گیری حفره بین دندان و سطح لثه به طور کامل پاکسازی می شود و احتمال رشد هرگونه باکتری را به حد اقل می رساند.

همچنین زمانی که ایمپلنت را جرم گیری می کنید مجددا به رنگ اصلی خود بازگشته و شفافیت خود را به دست می آورد. اما متقابلا اگر این موضوع را مورد توجه قرار ندهید با گذشت زمان ایمپلنت ها شفافیت خود را از دست می دهند و به مرور زمان زرد می شوند. این موضوع امکان بروز عفونت، التهاب و حتی لق شدن ایمپلنت را افزایش می دهد. از همین جهت جرمگیری ایمپلنت های دندان را جدی بگیرید و هر شش ماه یکبار جهت جرم گیری نزد دندانپزشک با تجربه و متخصص مراجعه نمایید.

نحوه جرمگیری ایمپلنت دندان

در ابتدا باید بگوییم که جرم گیری ایمپلنت دندان با جرم گیری دندان های طبیعی متفاوت می باشد از همین جهت اگر قصد جرم گیری ایمپلنت دندان را دارید باید به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید. در واقع باید گفت که قلم جرم گیری ایمپلنت های دندانی از جنس تیتانیوم مخصوص و سخت می باشد و یکی از تفاوت های اصلی جرم گیری ایمپلنت با دندان طبیعی این موضوع می باشد.

نحوه جرم گیری ایمپلنت دندان

از همین جهت باید بدانید برای جرم گیری ایمپلنت دندان از دو روش دستی و التراسونیک استفاده می کنند. بدین صورت که در روش دستی دندانپزشکی با استفاده از ماده جرم گیر انواع ناهنجاری شامل مواد غذایی، پلاک، تارتار و … را از سطح دندان و فضای بین دندان ها و لثه برطرف می سازد.

در روش دوم نیز دندانپزشک با دستگاه مخصوص و مواد جرم گیر اقدام به پاکسازی سطح ایمپلنت و شکاف های دندان می کند. در واقع هنگام جرم گیری به روش اولتراسونیک، دستگاه با پاشش مواد جرم گیر (با شدت و قدرت بالا) به سمت دندان و شکاف های لثه پاکسازی آن را انجام داده و در نتیجه سطح ایمپلنت دندان صاف، شفاف و زیبا می گردد. لازم به ذکر است که برای حفظ سلامت دهان و دندان باید سالی ۱ الی ۲ بار جرم گیری دندان انجام شود.

مزایای جرم گیری ایمپلنت

جرم گیری دندان از مزایای بسیار زیادی برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان بر خوردار می باشد. از همین جهت در سال های اخیر شاهد افزایش استفاده از این درمان در میان افرادی که ایمپلنت دندان انجام داده اند هستیم. از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی ایمپلنت دندان به صورت عمیق و رفع هرگونه پلاک، باکتر و تارتار
  • حفظ سلامت لثه و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مزمن لثه نظیر لثه پریودنتال و تحلیل لثه
  • جلوگیری از لثه شدن ایمپلنت دندان و افزایش ماندگاری آن
  • رفع بوی بد دهان و افزایش اعتماد به نفس در افراد دارای ایمپلنت های دندانی
  • حفظ کیفیت ایمپلنت دندان در افراد دیابتی و مبتلا به بیماری قلبی
  • جلوگیری از تورم و التهاب لثه و پوسیدگی دندان

این نکته را در نظر داشته باشید که برای جرم گیری دندان های خود یا برای انجام هر نوع خدمات دندان پزشکی حتما نزد پزشکی ماهر و با تجربه مراجعه نمایید تا بتوانید درمانی موثر و موفقیت آمیز را بدون بروز هیچ گونه عوارض تجربه نمایید. انتخاب پزشک ماهر در هر نوع خدمات دندان پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. وقتی خدمات خود را نزد پزشک با تجربه انجام دهید پزشک با استفاده از توانایی خود و تجربه خود نقشه درمان را طوری طراحی می کند که هم آسیب نبینید و هم از درمان موفقیت آمیز خود نهایت استفاده و لذت را ببرید. از همین جهت باید بگوییم که توانایی دندان پزشک روی خدماتی که شما به آن نیاز دارید تاثیر مستقیم دارد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.