جنجال جدید در پرونده انتقال مالکیت باشگاه میلان

جنجال جدید در پرونده انتقال مالکیت باشگاه میلان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه میلان از سال ۲۰۱۷ که سیلویو برلوسکونی آن را به چینی‌ها فروخت، در ساختار اداری خود همواره با چالش‌ها و برخی حواشی همراه بوده است.

پنج سال قبل برلوسکونی میلانی که نزدیک به سه دهه مالک آن بود را به یک گروه از سرمایه‌گذاران چینی به ریاست فردی به نام یونگ‌هونگ‌لی فروخت و از او تعهد گرفت که برای تقویت این تیم نیز رقمی نزدیک به 250 میلیون یورو هزینه کند. چینی‌ها برای تأمین بودجه خرید باشگاه و هزینه‌های جانبی آن از جمله عمل به تعهدی که به برلوسکونی داده بودند، از یک مؤسسه اعتباری در آمریکا به نام الیوت وام گرفتند و به دلیل ناتوانی در بازپرداخت اقساط آن، مالکیت باشگاه از آنها گرفته و به الیوت منتقل شد.

الیوت به لطف سرمایه‌گذاری‌هایی که در میلان انجام داد ارزش این باشگاه را به 1.2 میلیارد یورو افزایش داد و بعد از نزدیک به 5 سال مالکیت بر روسونری، در ابتدای ماه جاری به صورت رسمی این باشگاه را به یک گروه آمریکایی دیگر به نام ردبردز فروخت. در این میان اما یک شرکت دیگر به نام «بلو اسکای فایننشال پارتنرز» با مدیریت جانلوکا دآوانتزو و سالواتوره چرکونه برای جلوگیری از انتقال مالکیت باشگاه اقدام کردند. درخواست این شرکت در نهایت رد شد اما نشریه کالچو ای فیانتزای ایتالیا پیگیر ماجرا شد تا دلیل مداخله شرکت ثالث در روند انتقال باشگاه را بررسی کند.

طبق گزارش این نشریه؛ مالک رسمی باشگاه میلان پس از فروش آن توسط برلوسکونی فردی به نام لی سوی هار بوده نه یونگ‌هونگ‌لی. اکنون مشخص نیست که آیا لی سوی هار همان یونگ‌هونگ‌لی با نامی مستعار است یا اینکه به طور کلی یک فرد دیگر بوده که در خرید باشگاه میلان نقش داشته است. علاوه بر نشریه ایتالیایی، برخی رسانه‌های دیگری مانند نیویورک تایمز آمریکا هم سعی کرده بودند که سرنخ‌هایی درباره هویت واقعی و فعالیت‌های تجاری فردی که میلان را از برلوسکونی خرید پیدا کنند اما متوجه شدند تمام دفاتری که او به عنوان محل کارش معرفی کرده بود، خالی هستند و آدرس‌هایی ارائه شده نیز جعلی بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم