حسن یزدانی در مسابقات بوداپست با چه حریفانی مبارزه خواهد کرد؟

حسن یزدانی در مسابقات بوداپست با چه حریفانی مبارزه خواهد کرد؟

به گزارش خبرنگار مهر، حسن یزدانی در آستانه آزمون بزرگ و سرنوشت سازی است، او که ۹ مدال طلا و جهان را در کارنامه خود دارد همچنان شانس بزرگ کشتی برای دو طلایه شدن در المپیک را دارد، البته اگر کتف آسیب دیده یزدانی یاری اش دهد.

حسن یزدانی در آبان ماه سال گذشته زیر تیغ جراحی رفت و چندین ماه در دوران نقاهت به دور از تشک کشتی بود. یزدانی به تازگی به اردوی تیم ملی آمده و قرار است در مسابقات رنکینگ دار مجارستان به میدان برود.

مسابقات مجارستان آزمون مهمی برای یزدانی به حساب می‌آید چرا که او در این مسابقه وضعیت کتف‌اش را ارزیابی می‌کند و در صورتی که کتف او نتواند یاری‌اش کنند، گزینه کادر فنی برای حضور در المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور خواهد بود.

اگرچه یزدانی کتف آسیب دیده‌اش را به دست جراحان سپرد و در سال منتهی به المپیک شوک بزرگی به کشتی ایران وارد کرد اما این روزها انتشار فیلم و عکس‌هایی یزدانی نشان می‌دهد کتف او توان سابق خود را بازیافته و می‌تواند همچون گذشته یزدانی را در مسابقات کشتی یاری کند. در این میان شکست تیلور در مسابقات انتخابی آمریکا، بار روانی سنگینی را از دوش حسن یزدانی برداشت و همین موضوع باعث شد تا همه امیدوار باشند که یزدانی نماینده طلایی ایران در المپیک پاریس خواهد بود.

حریفان یزدانی در مجارستان

مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان از سطح بالایی برخودار است، شناخته‌شده‌ترین حریف یزدانی در این دوره، «مایلس آمینه» از سن‌مارینو است که مدال برنز المپیک و جهان را در اختیار دارد. «آمینه» در کارنامه خود مدال برنز المپیک توکیو و مسابقات جهانی بلگراد در سال ۲۰۲۳ هم دارد. ستاره سن‌مارینویی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ برابر یزدانی قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد.

«عظمت دولت‌بیک‌اف» قزاقستانی دومین حریف یزدانی است که عنوان قهرمانی آسیا و مدال برنز جهان را در کارنامه دارد. او در چندین مسابقه مقابل حسن یزدانی شکست خورد، اما در ۲ دوره گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست علیرضا کریمی و هادی وفایی‌پور شد.

«ماگومد رمضان‌اف» آزادکار روسی‌الاصل بلغارستان یکی دیگر از رقبای یزدانی است. البته این آزادکار بلغاری تاکنون موفقیت چشمگیری نداشته اما از روس‌خا حاضر در این مسابقات است که می‌تواند یزدانی را به چالش بکشاند.

«ولادیمیر گامکرلیدزه» از گرجستان، «هایاتو ایشیگورو» از ژاپن و «ترنت هادلی» از آمریکا دیگر رقبای یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم هستند که جز کشتی‌گیران مطرح به شمار نمی‌آیند. ضمن اینکه سال گذشته در فینال تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب، کشتی‌گیر ژاپنی برابر یزدانی به میدان رفت و با اختلاف امتیاز بالا هم شکست خورد.

یزدانی در شرایطی به مسابقات رنکینگ دار بوداپست اعزام می‌شود که در وهله اول باید کتف آسیب دیده‌اش را محک بزند و پس از آن باید از سد تمامی حریفانش عبور کند تا جایی برای اما و اگر باقی نگذارد.