حضور مقامات بارز امنیتی عراق در کرکوک

حضور مقامات بارز امنیتی عراق در کرکوک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد کل ارتش عراق و قیس خلف المحمداوی، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق از محل حادثه تروریستی در کرکوک بازدید کردند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این بازدید با هدف اطلاع از جزئیات حادثه تروریستی روز گذشته که نیروهای پلیس فدرال در کرکوک را هدف قرار داد، انجام شد.

لازم به ذکر است که روز گذشته در کرکوک، بر اثر انفجار بمبی چند نیروی پلیس فدرال عراق از جمله یک افسر با درجه سرگرد جان باختند. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به نیروهای پلیس در کرکوک را برعهده گرفته است.

پیش از این هم قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با انتشار توییتی به حمله تروریستی در کرکوک واکنش نشان داده و اعلام کرده بود: جنایت تروریستی بقایای داعشی تکفیری در استان کرکوک که به شهادت شماری از نیروهای پلیس منجر شد، نیازمند موضع کوبنده نیروهای مسلح عراق است.

الخزعلی بر ضرورت پاکسازی حومه استان کرکوک از این عناصر جنایتکار و تحت تعقیب قرار دادن و نابودی آنها از طریق عملیات پیشدستانه و نیز بر خشکاندن ریشه های تکفیریها و نابودی مخفیگاههای داعشی و تامین امنیت در استان کرکوک و دیگر مناطق عراق تاکید کرده بود.

این در حالی است که پیش از این، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با تروریستی خواندن حادثه انفجار در نزدیکی گشت پلیس کرکوک، از تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق فوری در حادثه خبر داده بود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح پس از اطلاع از حادثه دستور تعقیب عناصری که به این اقدام تروریستی دست زده‌اند و محاکمه عادلانه و فوری آنها را داده است. تروریست‌ها پس از آنکه ضربه‌های سختی خوردند سراغ اقدامات خبیثانه رفته‌اند. فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور بازرسی دقیق جاده‌ها و گرفتن فرصت از تروریست‌ها و نیز تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره حادثه را داده است.