حضور وزیر ورزش و دبیرکل کمیته در مراسم بزرگداشت تختی

حضور وزیر ورزش و دبیرکل کمیته در مراسم بزرگداشت تختی

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و چند تن از پیشکسوتان کشتی در مزار او در ابن بابویه برگزار شد.

هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم گفت: نگاه پهلوانی مرحوم تختی، همچنان در بین مردم وجود دارد. این نگاه می‌گوید که قهرمانی خوب است اما این پهلوانی است که نام‌ها را ماندگار می‌کند. مرحوم تختی، هم پهلوان بود و هم قهرمان. رفتار و منش پهلوانی تختی باعث ماندگاری اودر بین مردم شده که بعد از ۵۶ سال همچنان مراسم سالگرد درگذشت او با حضور تعدادی زیادی از مردم برگزار می‌شود.

در کنار مردم بودن بزرگترین ویژگی تختی بود

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک هم در حاشیه این مراسم گفت: جوانمردی و بزرگی تختی را کمتر کسی داشت و به همین دلیل او الگو شده است. در کنار مردم بودن بزرگترین ویژگی جهان پهلوان تختی بوده است. از او سوال شده بود که بهترین مدالی که دارید کدام بود چون استحضار دارید که او اولین عزیزی بوده که در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۵۶ و ۱۳۵۲ دو مدال طلا و یک نقره گرفته است. اهمیت آن مدال‌ها کمتر از افتخار دوستی و مردم بوده است.

دبیر کل کمیته المپیک همچنین گفت: تختی می‌گفت آن مدال‌ها را برای مردم کشور گرفتم و می‌دانم که قلب مردم مهربان است. خوشحالی مردم برای او مهم‌تر بود. به همین خاطر در همه عرصه‌های مردمی حضور داشت. ما هم وظیفه خود دانستیم که این برنامه را داشته باشیم.