حضور ۲۱ موی‌تای کار در بازی‌های داخل سالن آسیا

حضور ۲۱ موی‌تای کار در بازی‌های داخل سالن آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، اواخر هفته گذشته وزارت ورزش و جوانان طی نامه‌ای به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی اعلام کرد این انجمن از این پس با مسئولیت جواد نصیری تحت نظارت مستقیم این وزارتخانه فعالیت خواهد کرد. پس از این نامه بود که کمیته ملی المپیک حضور ۲۱ موی تای کار مرد و زن ایران در ششمین دوره مسابقات داخل سالن و بازی‌های هنرهای رزمی آسیا را به کمیته برگزاری این بازی‌ها ارسال کرد.

این رویداد ابتدای آذرماه سال آینده به میزبانی شهر چونبوری تایلند برگزار می‌شود، ضمن اینکه هر کشور مجاز است حداکثر با ۱۲ ورزشکار مرد و ۹ موی تای کار زن در این بازی‌ها حاضر شود. مطابق با دستورالعمل اجرایی این بازی‌ها، کمیته ملی المپیک کشورمان حداکثر تا ۲۵ اسفند سال جاری فرصت داشت تا تعداد موی تای کاران اعزامی به این رویداد را به شورای المپیک آسیا اعلام کند. در این دستورالعمل همچنین تاکید شده است که در هر رشته ورزشی از جمله موی تای، ارسال فهرست تعداد و اسامی ورزشکاران باید با هماهنگی و تأیید نمایندگان فدراسیون‌های جهانی و بین‌المللی آن ورزش انجام شود.

فدراسیون بین المللی انجمن‌های موی تای (IFMA)، جواد نصیری را به عنوان نماینده خود در ایران معرفی کرده است و به رسمیت می‌شناسد که در خصوص بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا، با نامه رسمی نصیری به کمیته ملی المپیک، حضور موی تای کاران کشورمان به شورای المپیک آسیا اعلام شد.