حملات راکتی ارتش ترکیه به شمال سوریه

حملات راکتی ارتش ترکیه به شمال سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع سوری از ادامه حملات راکتی نیروهای ترکیه به شمال سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش ترکیه منطقه تل السیریاتیل در روستای الحلونجی در شمال شهر منبج در حومه شرقی حلب را هدف حملات راکتی قرار دادند.

نیروهای ارتش ترکیه همچنین روستای بینه از توابع ناحیه شیراوا در حومه شهر عفرین را هم هدف قرار دادند که از میزان خسارات و تلفات احتمالی این حمله خبری مخابره نشده است.

منابع سوری همچنین از پرواز دو بالگرد روسی در ارتفاع پایین بر فراز مناطقی در حومه شهر الباب تا حومه شهر مارع در حومه شمال شرقی حلب خبر دادند.

این بالگردها از فرودگاه کویرس برخاسته بودند.

همزمان منابع سوری از استقرار صدها نیروی ارتش سوریه در مناطقی از حومه منبج در شمال شرقی حلب خبر دادند.

این منابع شمار نیروهای ارتش سوریه را حدود دو هزار نفر دانستند.

این در حالی است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه اخیرا با اشاره به حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه گفت: اگر تهاجمی در کار باشد، مقاومت مردمی نیز در درجه اول وجود خواهد داشت و البته در مناطقی که ارتش سوریه در آنجا حضور دارد. ارتش در همه نقاط سوریه حضور ندارد. اگر وضعیت نظامی اجازه مقابله مستقیم را بدهد، مطمئنا ما این کار را خواهیم کرد. از دو و نیم سال پیش برخوردهایی میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه صورت گرفته که ارتش ما توانست برخی از اهداف ترکیه را که وارد خاک سوریه شدند، منهدم کند. همین وضعیت -درصورتی که امکانات نظامی اجازه این کار را بدهد- برقرار خواهد بود. افزون بر این مقاومت مردمی نیز وجود خواهد داشت.

منبع : مهر