حمله سرخ در اندیشه عبور از سد آبی/ جام رنگ می گیرد

حمله سرخ در اندیشه عبور از سد آبی/ جام رنگ می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، تقابل استقلال تهران و پرسپولیس در رقابت‌های رسمی فوتبال باشگاهی کشور همواره با حساسیت‌های زیادی همراه بوده است. دو تیم در حالی پنجشنبه هفته جاری دربی ۹۸ پایتخت را برگزار می‌کنند که فاصله ۶ امتیازی پرسپولیس با استقلال تهران به جذابیت‌های آن نزد هواداران و کارشناسان فوتبالی افزوده است.

استقلال تهران با ۵۴ امتیاز در حالی به صدر جدول تکیه داده است که مصاف این تیم با قهرمان پنج دوره پیاپی لیگ برتر می‌تواند تأثیر زیادی در تعیین تیمی که جام را در پایان فصل جاری بالای سر می‌برد خواهد داشت.

بهترین دفاع با برترین خط آتش

پرسپولیس با ۳۳ گل زده صاحب برترین خط حمله لیگ برتر در پایان هفته بیست و دوم است. شاگردان یحیی گل محمدی با وجود مصدومیت عیسی آل کثیر و تغییرات متوالی در خط حمله خود توانستند بهترین آمار را در امر گلزنی داشته باشند تا قهرمان پنج دوره لیگ برتر تبدیل به کابوس هر خط دفاعی شود.

مهدی عبدی با هفت گل زده بهترین گلزن سرخپوشان پایتخت است ولی روند سینوسی مهاجم جوان پرسپولیس سبب شده تا در هفته‌های اخیر کمتر فرصت بازی کردن پیدا کند. او که در دربی‌های گذشته نیز گل‌های حساسی را برای پرسپولیس زده شانس کمی برای قرار گرفتن در جمع یازده مرد اصلی یحیی گل محمدی در این دیدار دارد.

با این حال دفاع مستحکم استقلال به خوبی می‌داند زهر مهاجمی همچون شیرزود تمیروف می‌تواند به آنها لطمه بزند. استقلال که تاکنون تنها هفت گل خورده داشته است می‌خواهد در این دیدار کلین شیت های سیدحسین حسینی را افزایش دهد تا خود را به جام زرین قهرمانی در فصل جاری نزدیک‌تر کند.

حمله سرخ در اندیشه عبور از سد آبی/ جام رنگ می گیرد

گلزن ها روی نیمکت

همانطور که گفتیم مهدی عبدی در دیدار امروز شانس کمی برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس دارد. او که تاکنون دو بار قفل دروازه استقلال را باز کرده است نیمکت نشین می‌شود تا بازیکنان دیگری همچون وحید امیری و رامین رضائیان که سابقه گل زدن به رقیب سنتی را دارند شانس تکرار شادی پس از گل در این دیدار را داشته باشند.

ارسلان مطهری مهاجم آبی‌ها نیز با وجود اینکه با سه گل زده بهترین گلزن در بین بازیکنان فعلی هر دو تیم محسوب می‌شود همچنان به نیمکت نشینی خود در بین ذخیره‌های استقلال ادامه می‌دهد تا در صورت صلاحدید فرهاد مجیدی بتواند به عنوان بازیکن ذخیره بازی کند.

مالک توپ برنده دربی می‌شود؟

دو تیم در حالی باید توپ را در دربی ۹۸ به گردش در بیاورند که همواره درصد جالب توجهی از مالکیت را در هفته‌های گذشته از خود به نمایش گذاشته‌اند.

عبور دو تیم از خطوط دفاعی نیاز به تغذیه از سوی هافبک‌های خودی دارد. جنگ میانه میدان در نبرد امروز دربی بدون شک می‌تواند گلادیاتورهای سرخابی را تبدیل به مهم‌ترین افراد کند.

حمله سرخ در اندیشه عبور از سد آبی/ جام رنگ می گیرد

شنل قهرمانی رنگ می‌گیرد

پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل استقلال تهران به سه امتیازی شاگردان فرهاد مجیدی می‌رسد. کاهش اختلاف امتیاز می‌تواند سرخ‌ها را برای رسیدن به عدد محبوب در قهرمانی‌های متوالی کمک کند ولی هر نتیجه‌ای خلاف آن رقم بخورد شاگردان فرهاد مجیدی را برای دوختن شنل قهرمانی به رنگ آبی نزدیک خواهد کرد.

منبع : مهر