حواله يوان به چين

حواله يوان به چين

شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند اما همیشه راهکارهایی وجود دارند که به شما کمک کنند تا با آسان‌ترین روش ممکن ارسال پول به چین و دریافت پول از چین را انجام دهید. تنها کافی است با افراد متخصص و باتجربه و آموزش‌دیده در این زمینه مشورت کنید و بهترین راه حواله یوان را انتخاب کنید.

اگر تا پایان این یادداشت با ما همراه بمانید، حتما راهکار مناسب خودتان را پیدا خواهید کرد و با روش‌های مختلف حواله یوان به چین آشنا خواهید شد.

حوآله بانکی چیست؟

حواله بانکی ، یکی از بهترین  روش انتقال پول در دنیا است  که امروز برای انجام معاملات بین المللی با استفاده از حواله انجام میشود. در این روش، حواله فرستنده یا خریدار کالا مبلغ مورد توافق را به حساب بانکی فرد یا شرکت گیرنده در کشورهای متصل به شکبه بین المللی حواله به صورت الکترونیکی منتقل می شود.

انتقال حواله همانند انتقال حساب به حساب داخلی است دراین روش دو یا روز کاری زمان میبرد. اگر ارسال کننده حواله حساب معتبری مستقیمی در کشور دریافت کننده حواله داشته باشد می تواند به صورت آنلاین نیز انجام دهد.

  • اهمیت حواله یوآن :

حواله یوآن به چین به علت گستردگی  معاملات رابطه ایران وچین افزایش یافته است وارسال حواله به چین جزو مهمترین و پیچیده ترین مراحل انجام معامله با کشور چین است.

  • چگونگی انتقال پول از ایران به چین:

اولین راه استفاده از سیستم داخلی چین:

سیستم داخلی چین جهت ارساله حواله یوآن به چین، بسیار آسان است که از طریق شرکت های چینی که اکانت یوآن دارند، برای انتقال استفاده می شود که به طور مستقیم به حساب فروشنده یا شخص مورد نظر پول واریز می گردد. از این طریق حواله یوآن به چین به صورت آنلاین و مستقیم به کشور چین ارسال می شود.

روش دوم، استفاده از سیستم بانکداری سوئیفت :

دراین روش شخص که ساکن چین است باید برای دریافت یا ارساله حواله یوآن ، یک حساب بانکی در چین باز نمیاد تا زاین طریق برای کار موردنظر خود اقدام نماید. همچنین شخص اگر داخل ایران باشد، از طریق ارائه مشخصات حساب همراه با مبلغ مورد نظر در موسسه مورد نظر وجه مورد نظر از طریق سیستم بانکی به صورت یوآن به صاحب حساب مورد نظر فرستاده می شود. مدت زمان در این روش، ۱-۵ روز کاری است که بستگی به مبلغ ارسال شده ، موسسه دریافت کننده که دانشگاه ،موسسه یا شخص است طول می کشد.

ارسال حواله يوان به چين از طريق بازرگاني ماندگار

با وجود دو راه بالا براي انتقال ارز به کشور چين اما بايد بدانيد که اين دو گزينه خيلي هم راحت نيست. به و با وجود تحريم هاي که بر روي بانک هاي ما وجود دارد هر شخصي امکان اين کار را ندارد. به همين دليل شما بايد با افراد خبره در اين زمينه مشورت کنيد. در همين زمينه شرکت بازرگاني ماندگار با سابقه ۲۰ سال حضور در زمينه خريد کالا از چين و صادرات و واردات کالا به چين مي تواند در اين زمينه به شما کمک کند.

بازرگاني ماندگار مي تواند شما را در زمينه ترخيص کالا، انبارداري از چين، واردات و صادرات به شما کمک کند. همچنين حواله يوان به چين را با کمترين هزينه و بالاترين سرعت براي شما انجام خواد داد.

کدام روش حواله یوآن به چین برای من مناسب تر است؟

  • حواله داخلی :

این روش جزو روش فوری انتقال حواله یوآن به چین است.این روش انتقال پول به حساب بانکی از داخل کشور چین است و امنیت پرداخت این روش بالاتر است و از معلق بودن پول مورد نظر شما جلوگیری می کند.

  • حواله سوئیفت :
  • حواله پی پال: این روش از روش انلاین استفاده می کند.
  • حواله وسترن پونیون: این روش برای ارسال فری حواله یوآن به چین است. برای ارسال این حواله، فرد فرستنده مبلغ را با مشخصات کامل فرد گیرنده و در بعضی موارد نام شعبه وشهر گیرنده را به یک شعبه وسترن می دهد. وسترن یونیون یک کد مخصوصی به فرد فرستنده می دهد.
  • حواله tt به چین :

ارسال حواله به سیستم بانکی tt روشی برای کاهش زمان ارسال اجرا می شود و این حواله های از سیستم های کد گذاری شده در هنگام ارسال استفاده می کنند ولی در حال حاضر با توجه به تحریم ها استفاده از حواله tt  گاهی مشکلاتی را در پی دارد.

ارسال حواله یوآن به چین با سیستمtt  امکان پذیر است . برای اینکار باید ارز خودتان را به صورت tt جهت مبادله با واردات استفاده کنید. برای دریافت دریافت حواله وسترن یونیون فرد گیرنده با اعلام کد مخصوص و ارائه کارت شناسایی می تواند حواله را در یافت کند.

  • حواله ریا
  • حواله RMB
  • حواله Renmibi
  • نرخ حواله یوان به چین چقدر است :

هزینه حواله یوآن به چین، معمولا متغیر است و با توجه به افزایش پول ارسالی، کارمزد آن کاهش پیدا میکند ولی اگر هزینه برای ارسال بیشتر شد، حواله یوآن به چین بدون کارمزد( یعنی نرخ حواله یوآن صفر می شود) انجام میشود.نرخ کامزد حواله یوآن به چین به صورت زیر است :

حواله بین ۱.۰۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ یوآن: قیمت ۴۰ یوان کارمزد

حواله بین ۱۰.۰۰۰تا ۲۰.۰۰۰ یوآن : قیمت ۳۰ یوآن کارمزد

و مبالغ بالای ۲۰.۰۰۰: حواله بدون کارمزد به چین ارساله می شود.

در انجام حواله یوآن به چین چه اطلاعاتی نیاز داریم:

برای ارسال حواله یوآن به چین : به آدرس بانک، آدرس سکونت فرد گیرنده و اطلاعات تکمیلی از جمله شماره تماس و… که باید در فرم بانکی موجود باشد. حواله بانکی طبق ارز مورد نظر به کشور مورد نظر فرستاده می شود. چون حجم معاملات تجاری وارزی در میان ایران و چین افزایش یافته ارسال حواله یوآن به چین نیز افزایش یافته است.

کدام حساب را برای انتخاب حواله یوآن به چین انتخاب کنیم؟

حساب شخصی یا حساب شرکتی

حساب شخصی :

بیشتر افراد تاجر تمایل دارند تا برای انجام حواله یوآن به چین به حساب شخصی فروشنده انجام شوند چون این کار علاوه بر سریع تر انجام شدن، مالیاتی نیز به آن تعلق نمیگیرد و کارمزد آن نیز بسیار کم است .

مزایای این روش:

  • انتقال سریع حواله یوآن و انجام حواله
  • عدم اعمال مالیات بر فروش بر حساب های شخصی
  • کارمزد بسیار کم و گاها صفر

معایب این روش:

  • امنیت پایین در خرید و فروش در چین ، چون حواله یوآن را به حساب شخصی فرد واریز میشود.
  • عدم امکان پیگیری برای حساب های شخصی در صورت بروز مشکل در طی فرایند معامله با فروشنده چینی

حساب شرکتی :

ارسال حواله یوآن  به حساب شرکتی امنیت بالاتری در معاملات تجاری دارد، اما زمان طولانی تر، کارمزدش هم بیشتر است و بعضی اوقات باید مالیات اضافه ای پرداخت شود .

مزایای این روش:

  • امنیت در خرید و معاملات تجاری

معایب این روش:

  • اعمال مالیات بر فروش حسابهای شرکتی در حدود بین ۵تا ۲۰درصد افزایش می یابد.
  • طولانی بودن زمان انجام ارسال حواله یوان به این روش
  • کارمزد بیشتری نسبت به روش

انتخاب حساب شرکتی و شخصی فروشنده برای دریافت و حواله خود به عهده مشتری است.

-راهکارهای جلوگیری از مسدود شدن حساب چین و بلاک شدن پول:

کشور چین برای جلوگیری از حواله حسابهای قاچاق مواد مخدر، پول شویی و ارزهایی که از فروش برخی از ارزهای دیجیتال بدست می آید را غیر قانونی میداند. وچون بیشتر حساب حواله یوآن شخصی هستند  وبرای واریز به چین باید صاحب حساب چینی باشد بنابراین باید در انتقال حواله یوآن به چین دقت کرد.

  • استفاده از مقصد شرکتی: در بعضی مواقع به علت عدم رعایت سقف تراکنش، حساب شخص مسدود می شود. در نتیجه بیشتر افراد از حساب شخصی برای حواله یوآن استفاده می کنند. با استفاده از حساب شرکتی می توان از بلاک شدن پول جلوگیری کند.
  • ارسال حواله یورو و دلار :

ارسال حواله یورو ریسک کمتری برای بلاک شدن دارد. اما باید توجه داشته باشید که هر حواله شامل کارمزدی ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار می شود .بیشتر کمپانی ها به دلیل کمک دولت برای صادرات کالا ازاین نوع حواله ها دریافت می کنند.

ویژگی های حواله یوآن به چین:

  • محدودیتی در میزان پرداخت حواله ندارد. اما درحواله های دیگردر ارزهای دیگر محدودیتی هایی وجود دارد
  • انتقال پول به صورت آنلاین علاوه بر رایگان بودن و نپرداختن هزینه، تبدیل کارمزد تبدیل یوآن به ریال کمتر از ارزهای دیگر است
  • حواله یوآن به چین از حواله دلار یا یورو یا دیگر ارزها ارزان تر می باشد.
  • همچنین به دلیل تجارت بین دو کشورانتقال حواله یوآن به چین آسان تر می باشد.
  • پایین بودن کارمزد نسبت به دیگر ارزهای دیگر
  • قابلیت انتقال یوآن به بیشتر از ۵۰ بانک پینی در آن واحد
  • نداشتن ریسک در فریز شدن پول به دلایل تحریمهای صادر شده علیه ایران
  • استقبال فرشندگان چینی به سبب دریافت سریع و ارسال سریع کالا

مشکلات حواله یوآن به چین:

  • انتقال حواله یوآن به چین مالیات دریافت می کند به دلیل ایکه یوآن پول ملی چین است. که برای انتقال پول از ایران از طریق هنگ کنگ ودبی انجام می دهند.
  • برای انتقال حواله یوآن به چین، نیاز به نام گیرنده حواله و دارنده حساب دارید که این کمی مشکل است.

کدام بانک های چین مقصد حواله یوان به چین هستند ؟

بانک کشاورزی چین :  Bank of agricultural

 95 درصدر انتقال حواله یوآ به جین از این طریق و در قالب حساب های شخصی است .  به علت عدم دریافت کارمزد بهترین گزینه برای ایرانیان می باشد. وهمچنین به عدم محدودیت قابل تراکنش دراین بانک است. و گردش مالی در بانک تا سقف ۵۰۰۰۰۰۰ برای هر حساب به صورت روزانه امکان پذیر است

بانک کونلون bank of Kunlon

بانک چین bank of chin

بانک پینگانPingnan bank

بانک کانسترشن چین Chin Construction bank

بانک SPD چین    SPD bank

بانک مردم چین The people bank of china

بانک جی چی مورگان JP Morgan bank

بان آی سی بی سی چین ICBC bank

بانک توسعه چین Development bank