خراسان رضوی نهمین دوره «جشنواره فاخر» را در سطحی فراتر برگزار کرد

خراسان رضوی نهمین دوره «جشنواره فاخر» را در سطحی فراتر برگزار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قاسمی ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره فاخر در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره نهم برخلاف جشنواره‌های قبل، دارای افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود که از ۱۶ اسفندماه شروع کردیم و اردیبهشت ماه سال آینده اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره فاخر افزود: بعد از برگزاری چند دوره اول، اتفاق ویژه‌ای در جشنواره رخ داد و از قالب دانش‌آموزی و معلمی خارج و به دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز کشیده شد.

وی در خصوص تغییرات جشنواره افزود: ایده‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی در جشنواره ورود پیدا کرد که صاحبان صنایع و سرمایه این ایده‌ها را برگزیدند و در راستای تجاری سازی آن‌ها قدم برداشتند تا بتوانند ایده را وارد بازار کار کنند.

قاسمی با بیان اینکه جشنواره فاخر مخفف فعالان ایده‌پرداز خراسان رضوی است، اظهار کرد: این جشنواره از سال ۹۲ آغاز به کار کرد.

دبیر جشنواره فاخر افزود: با توجه به شرایط کرونایی طی دو سال گذشته، دوره هفتم و هشتم با توجه به این شرایط با همکاری اداره ناحیه ۴ آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

وی با بیان این‌که در این جشنواره سعی شده، محتواسازی آموزشی و خلاقیت‌هایی که در این راستا رخ داده صورت گیرد، افزود: با بخشنامه‌ای که به تمام استان ارسال خواهد شد، دانش آموزان و همکاران آموزشی می‌توانند تمام نوآوری‌ها و ایده‌های خود را به جشنواره ارسال کنند و کمیته داوران از بین آثار رسیده بهترین‌ها را انتخاب و در اختتامیه از آن‌ها تقدیر می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه هماهنگی با شرکت‌های صنایع خراسان، انجمن مدیران استان و اصناف مشهد برای دوره نهم که قرار است در سطحی فراتر است، برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم که این در واقع اتفاق بزرگ و خوبی برای ایده‌پردازان است.

دبیر جشنواره فاخر با اشاره به اینکه از ابتدا تا سال ۹۹ تمام حمایت‌های مالی و معنوی در راستای جشنواره به عهده خود بنده صورت گرفت، اما برای این دوره با هماهنگی بین وزارت صنایع بازرگانی و آموزش و پرورش صورت گرفته، تا هماهنگی بین مدرسه و صنعت شکل گیرد.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار نحوه ارسال آثار و موضوعات به این جشنواره در قالب ویدئو به‌عنوان شیوه‌نامه الکترونیکی تهیه و ارائه می‌شود.

منبع : مهر