خراسان شمالی میزبان سه رویداد بین‌المللی کوراش خواهد بود

خراسان شمالی میزبان سه رویداد بین‌المللی کوراش خواهد بود

کورش خسرویار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌ریزی اولیه جهت برگزاری سه رویداد بین‌المللی کوراش در خراسان شمالی اظهار کرد: اولین دوره مسابقات جایزه بزرگ با همکاری فدراسیون جهانی کوراش، فدراسیون کوراش ازبکستان و اداره کل ورزش جوانان خراسان شمالی در قالب مسابقات وورد حرفه‌ای‌های جهان در بجنورد برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد مشترک کوراش و کشتی باچوخه همزمان با مسابقات کشتی باچوخه اسفراین افزود: اولین دوره مسابقات بین‌المللی کوراش در سال جدید میلادی در گود چشمه زینل‌خان برگزار می‌شود.

دبیرکل انجمن کوراش بیان کرد: مسابقات کورارش در دو وزن برگزار خواهد شد که جوایز و هزینه‌های برگزاری آن توسط فدراسیون جهانی تامین خواهد شد.

خسرویار بیان کرد: برنامه‌ریزی حضور ورزشکارن از پانزده کشور جهان در اسفراین در حال انجام است.

وی با اشاره به دومین رویداد بین‌المللی کوراش به میزبانی خراسان شمالی بیان کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان با حضور هشت تیم از چهار قاره جهان در بجنورد برگزار خواهد شد.

دبیرکل انجمن کوراش گفت: برپایی اردوی مشترک بین‌المللی در کمپ بین‌المللی آسیا در شهر بجنورد نیز سومین اتفاق خواهد بود.

خسرویار با اشاره به واگذاری رسمی سالن هیات جودو به انجمن کوراش کشور و هیات ووشوی خراسان شمالی تصریح کرد: بازسازی کلی کمپ بین‌المللی و آغاز فاز دوم کمپ در مجموعه شهید علیدخت با نظر مساعد وزیر ورزش به زودی آغاز خواهد شد.

دبیرکل انجمن کوراش با اشاره به بازگشت کمپ تیم‌های ملی بیان کرد: از اسفند ماه کلیه اردوهای تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان در این کمپ برگزار خواهد شد.