خواص جادویی روغن نارگیل برای داشتن موهایی خیره کننده

خواص جادویی روغن نارگیل برای داشتن موهایی خیره کننده

روغن نارگیل یکی از انواع روغن هایی است که خواص بسیاری دارد. شما با روغن نارگیل می توانید موهای خود را از شر قارچ، شوره، ریزش و … خلاص کنید. با ما باشید.

روغن نارگیل چه خواصی برای مو دارد ؟

هرگاه صحبت از راه های مراقبت از مو می شود، پای روغن نارگیل در میان است. روغن نارگیل ساختاری شبیه به ساختار لیپیدی طبیعی موها دارد. از این رو بیشتر از روغن های گیاهی دیگر، توانایی نفوذ در تار مو داشته و اثر خوبی روی آن ها دارد.

بهتر است روغن نارگیل را به دلیل خواص فراوان آن، در استفاده روزانه خود قرار دهید و از خواص آن بهرمند شوید.

فواید روغن نارگیل برای مو

۱. روغن نارگیل موجب نرم و صاف شدن موها می شود

یکی از خواص روغن نارگیل برای مو این است که مانع کم شدن پروتئین طبیعی در انواع موها می شود. روغن نارگیل به دلیل داشتن مقدار فراوانی اسید لوریک (lauric acid) می تواند به راحتی در ساقه مو نفوذ کند و باعث نرم و لطیف شدن موها شود.

از این رو روغن نارگیل را یک نرم کننده طبیعی مو می دانند که موجب صاف شدن حالت موها نیز می گردد.

۲. خواص روغن نارگیل، برای افزایش درخشش موها

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل برای موها این است که باعث حفظ و نگه داشتن رطوبت درون موها می شود و از خشکی مو جلوگیری می کند.

هنگامی که به موها آبرسانی شود و رطوبت آن ها حفظ شود، موها درخشان می شوند. در واقع، روغن نارگیل این کار را انجام می دهد و از این طریق باعث درخشش و زیبایی موها می شود.

۳. روغن نارگیل برای افزایش رشد موها

اگر از رشد کندِ موهای خود گله مند هستید، می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل یک راه حل عالی و راحت برای افزایش رشد موهاست. همچنین این روغن می تواند به ضخیم تر شدن موها نیز کمک کند.

خواص روغن نارگیل برای رشد سریع موها به دلیل وجود ویتامین‌ها و اسیدهای چرب طبیعی موجود در آن است که به از بین بردن تجمع سبوم در فولیکول‌ها مو کمک می‌کنند.

۴. کمک روغن نارگیل به جلوگیری از ریزش مو

گاهی برخی از عملیات آرایشگری مثل استفاده بیش از حد از سشوار، شانه کردن زیاد، حالت دادن و … موجب بروز آسیب هایی به ساقه مو می شود. همین امر باعث می شود که موها به ریزش مبتلا شوند.

یک راه حل عالی برای جلوگیری از ریزش مو، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن موجب حفاظت از موها شده و می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

۵. خواص روغن نارگیل: درمان شوره سر

رشد بیش از حد قارچ یا مخمر در پوست سر، باعث ایجاد شوره سر می شود. بسیاری از ما از داشتن شوره سر رنج می بریم و از آن شاکی هستیم. یکی از خواص روغن نارگیل برای مو، خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی آن است که می تواند در از بین رفتن قارچ پوست سر و در نتیجه درمان شوره سر مؤثر واقع شود.

۶. محافظت از مو در برابر آفتاب با روغن نارگیل

یکی از مواردی که می تواند از موها در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت کند، فیلترهای uv هستند. یک راه حل عالی برای محافظت موها در برابر نور خورشید، استفاده از روغن نارگیل است. بررسی ها نشان داده که روغن نارگیل ضریب محافظتی ۸ در برابر نور خورشید دارد.

از این رو این روغن می تواند از موها در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت کرده و احتمال بروز آسیب ها را به حداقل برساند.

۷. پیشگیری از شپش مو با روغن نارگیل

شپش مو یکی از مشکلات قدیمی مو است که امروزه نیز در برخی مناطق این مشکل به چشم می خورد. داروهای شیمیایی زیادی برای درمان شپش آمده که در برخی موارد تأثیری بر درمان آن نداشته است.

یکی از خواص روغن نارگیل برای مو، پیشگیری و درمان شپش است. این روغن توانسته اثربخشی بیشتری نسبت به داروهای شیمیایی به جلوگیری و درمان شپش داشته باشد.

۸. خواص روغن نارگیل برای موهای خشک

داشتن موهای خشک و آسیب دیده، یکی از مواردی است که بسیاری از ما از آن شکایت داریم. در حقیقت روغن نارگیل می تواند به رفع این مشکل نیز کمک کند. این روغن طبیعی موها را بازیابی و احیا می کند و خشکی آن را برطرف می نماید.

روغن نارگیل دارای ساختار ویژه و خاصی است که می تواند به راحتی در هسته داخلی موها نفوذ کند و از این طریق رطوبت موها را حفظ نماید. هنگامی که رطوبت موها حفظ شود، نرمی و لطافت به مو بازگشته و خشکی مو برطرف می شود.

بسیاری از افراد از روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو استفاده می کنند و از مواد معدنی و اسیدهای چرب موجود در این روغن طبیعی بیشترین بهره را می برند.

۹. خواص روغن نارگیل برای موهای چرب

وقتی اسم روغن به گوشمان می رسد، تصور درمان خشکی مو و چرب شدن موها در ذهنمان تداعی می شود. اما روغن نارگیل یکی از روغن هایی است که حتی به خلاص شدن از شر موهای چرب نیز کمک می کند. در واقع این روغن می تواند باعث کنترل چربی مو شود و موهایی طبیعی به شما هدیه کند.

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل برای مو این است که می تواند چربی و سبوم اضافی که در فولیکول و پوست سر وجود دارد را به خوبی از بین ببرد و موجب تغذیه موها و پوست سر می شودند.

۱۰. جلوگیری از مو خوره با مصرف روغن نارگیل

همانطور که گفتیم، روغن نارگیل باعث رطوبت رسانی و حفظ رطوبت درون تارهای مو می شود. اگر موها رطوبت کافی را نداشته باشند، علاوه بر خشکی، دچار موخوره نیز می شودند، پس یکی دیگر از خواص روغن نارگیل برای مو، کمک به رفع موخوره است.

درمورد خواص روغن نارگیل برای مو صحبت کردیم. اما چگونه از این روغن جادویی استفاده کنیم تا از تمام خواص آن بهرمند شویم ؟

روش مصرف روغن نارگیل برای مو به این صورت است که هفته ای ۲ الی ۳ مرتبه مقداری از روغن نارگیل را به پوست سر زده و به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. سپس یک کلاه حمام و یا کیسه پلاستیکی روی سرتان بگذارید و به مدت یک و نیم الی ۲ ساعت به آن استراحت دهید.

در این مدت، روغن نارگیل به خوبی توسط پوست سر شما جذب می شود. سپس می توانید به حمام بروید و موهایتان را بشویید. اگر برای درمان موخوره از روغن نارگیل استفاده می کنید، باید مقداری روغن نارگیل را به سر موهایتان بزنید و آن را ماساژ دهید.

نکته درمورد مصرف روغن نارگیل برای مو:

توجه داشته باشد که نباید بیش از ۲ الی ۳ بار در هفته از روغن های گیاهی چه نارگیل و غیره استفاده نمایید. چون استفاده بیش از حد از روغن نارگیل و سایر روغن های گیاهی برای موها باعث می شود که منافذ پوست بسته شده و به مرور زمان ریشه موها از بین برود و در نتیجه به ریزش مو مبتلا شوید.

بهتر است که هنگام استفاده از روغن نارگیل برای مو، پوست سر شما خیلی چرب نباشد. چون در صورت چرب بودن پوست سر، روغن نارگیل به خوبی جذب نمی شود.