دختر وزنه‌بردار ایران چقدر شانس المپیکی شدن دارد؟

دختر وزنه‌بردار ایران چقدر شانس المپیکی شدن دارد؟

کوروش باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از ابتدا اردوی تیم ملی با ۱۲ وزنه‌بردار آغاز شد و الان که نزدیک به اعزام هستیم، ۷ وزنه‌بردار در اردو هستند. خدا را شکر شرایط خوب است و با توجه به جلسه کمیته فنی قرار شد وزنه‌بردارانی که شانس کسب مدال دارند به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند. البته سه نفر در چرخه المپیک هستند و به طور حتم در این مسابقات شرکت خواهند کرد. ما رکوردگیری انجام دادیم و فکر می‌کنم هفته آینده تصمیم نهایی و اسامی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در مورد آخرین وضعیت مصدومیت الهام حسینی عنوان کرد: حسینی یک مدت تلاش کرد با حرکت درمانی مصدومیتش را بهبود ببخشد، اما متأسفانه نشد و به همین خاطر حدوداً یک ماه پیش در کمرش تزریق داشت. الان شرایطش روز به روز بهتر می‌شود اما با رکوردهای قبلی‌اش فاصله دارد الهام حسینی تنها وزنه‌بردای است که در این مدت به خاطر آسیب‌دیدگی پیشرفتی نداشته است، اما امیدواریم شرایط او بهتر شود.

باقری تأکید کرد: حسینی قطعاً باید در مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل اینکه جز مسابقات گزینشی المپیک است، شرکت کند اما من انتظار ارتقای رکورد از او ندارم، شاید هم به خاطر مصدومیتش مجبور شویم در مسابقات قهرمانی آسیا تنها وزن‌کشی کند و بیشتر تمرکزش را برای مسابقات جام جهانی تایلند بگذارد. این رقابت‌ها فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و حسینی باید با تمام توان به میدان برود تا بتواند سهمیه المپیک را در آنجا کسب کند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر واقع‌بین باشیم الهام حسینی برای حضور در المپیک تا چه اندازه شانس دارد، گفت: واقعیت این است که شانس زیادی برای کسب سهمیه نداریم. ولی با این حال کورسوی امید داریم و همین موضوع اهمیت دارد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در پاسخ به این سوال که اعزام چه تعداد وزنه‌بردار به مسابقات قهرمانی آسیا مدنظرش است، گفت: ما در اردوی تیم ملی ۷ وزنه‌برداری داریم. الهام حسینی، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در چرخه المپیک هستند. چهار وزنه‌بردار دیگر باقی می‌ماند که از بین این چهار نفر، سه وزنه‌بردار در وزن غیرالمپیکی هستند و شانس آن‌ها برای نزدیک شدن به نفرات بالای جدول شانس بیشتری دارد.

باقری ادامه داد: همچنین آلما حسینی در دسته ۵۹ کیلوگرم المپیکی را داریم، اما نباید فراموش کنیم نفراتی که الان در اردوی تیم ملی هستند همگی از رده نوجوانان و جوانان هستند و تنها الهام حسینی و الهه رزاقی در رده بزرگسالان هستند، این موضوع نقطه قوت ماست که در آینده تیمی را تربیت کنیم که سال‌ها برای وزنه‌برداری افتخارآفرینی کند.