درخشش تیم ایران در رشته «ارتش و فرهنگ» مسابقات بین المللی ۲۰۲۲

درخشش تیم ایران در رشته «ارتش و فرهنگ» مسابقات بین المللی ۲۰۲۲

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که زیر نظر معاونت فرهنگی-اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسابقات بین المللی نظامی روسیه ۲۰۲۲ در دو بخش هنری و نمایشگاهی شرکت کرده بود با اجراهایی همچون تک خوانی قطعه «سرگشته»، اجرای گروهی قطعه «محمد رسول الله (ص)» تک نوازی و دو نوازی موسیقی نواحی با استفاده از سازهای اصیل ایرانی و اجرای گروهی شعر و موسیقی حماسی ایرانی توانست نظر داوران و شرکت کنندگان را به خود جلب نماید، به طوری که در بخش تک خوانی فولکلور مقام اول، در آواز دونفره مقام دوم و همچنین در تک خوانی پاپ قطعه «سرگشته» توانست رتبه سوم مسابقات را از آن خود نماید.

همچنین در بخش آرای مردمی، اجرای تیم هنری کشورمان مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و پس از میانمار مقام دوم را کسب کند و تیم‌های روسیه و ونزوئلا به صورت مشترک سوم شدند.

در ضمن در بخش نمایشگاهی، غرفه فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران با ارائه آثار هنری و عرضه مجموعه محصولات فرهنگی-سنتی نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه «خانه دوستی» را به خود جلب نمود. لازم به ذکر است سردار عبداللهی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ایران و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه از جمله افرادی بوده‌اند که از این غرفه بازدید کردند.

منبع : مهر