درخواست لغو عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

درخواست لغو عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به برگزاری امروز اجلاس سران اتحادیه آفریقا گفت: رژیم صهیونیستی در مقابل رویکرد نژادپرستانه اش در مقابل فلسطینی‌ها نباید پاداش بگیرد. رفتار غیر انسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی با فلسطینی‌ها، نماد سیاست نژادپرستانه این رژیم است.

وی ادامه داد: تصمیم تعیین رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا، یک پاداش برای این رژیم محسوب می‌شود، پاداشی که مطلقاً شایسته آن نیست. از این رو ما خواهان لغو تصمیم اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا هستیم.

این درخواست نخست وزیر تشکیلات خودگردان در حالی مطرح می‌شود که گروه‌ها و جنبش‌های فلسطینی از جمله حماس و فتح از کشورهای عربی و آفریقایی شرکت کننده در اجلاس سران آفریقا که قرار است امروز شنبه برگزار شود، خواستند عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه را لغو کنند.

در سطح رسمی نیز مقامات الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را رسماً آغاز و اعلام کرده‌اند هدف از این گام، حفظ اصول اتحادیه آفریقا و حمایت از کشور عربی فلسطین است.

رژیم صهیونیستی تابستان گذشته به عضویت ناظر اتحادیه آفریقا درآمد که با محکومیت شدید گروه‌های مختلف فلسطینی مواجه شد.

منبع : مهر