درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی

روش های پرداخت وجه متنوع هستند و انتظارات مشتریان نیز متفاوت می باشد برخی دوست دارند آنلاین پرداخت کنند برخی دیگر می خواهند بعد از دریافت محصول وجه آن را بپردازند (پرداخت در محل) از آن جا که همیشه حق با مشتری است باید قدرت انتخاب را برایش فراهم کرد. هیچ روش پرداخت واحدی وجود ندارد که همه مشتریان روی آن اتفاق نظر داشته باشند پس بهتر است شیوه های مختلف پرداخت مانند پرداخت در محل، پرداخت آنلاین به کمک درگاه پرداخت اینترنتی و یا با استفاده از کیف پول الکترونیکی را فراهم کنید. اما این سرویس را از کجا می توان تهیه کرد؟
در حال حاضر بزرگترین اپراتور ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی با نام سیزپی به ارائه سرویس های متنوع در حوزه پرداخت مشغول است و با راه حل های پرداختی متنوع خود باعث رفع نیاز کسب و کارها و مشتریانشان شده است. درگاه پرداخت اینترنتی امکان خرید و پرداخت از طریق سایت را فراهم می کند، کارتخوان مجازی سیزپی امکان پرداخت در محل را فراهم می کند.

با یک تیر دو نشان بزنید

درگاه پرداخت اعتباری

درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چه کار می کند؟

درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چه کار می کند؟
درگاه پرداخت اینترنتی یک سرویس ارائه خدمات پرداخت برای کسب و کارها در بستر اینترنت است و امکان ارسال و یا دریافت وجوه را فراهم می کند. صاحبان کارت های بانکی عضو شبکه شتاب با داشتن اطلاعات کارت بانکی مانند شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و کد CCV2 می توانند از فروشگاه های مورد نظر خود برای خرید اقدام نمایند. درگاه پرداخت توسط دو نوع از شرکت ها ارائه می شود:
۱- شرکت های پرداختی یا به اصطلاح PSPها
۲- شرکت های پرداخت یار
دریافت درگاه پرداخت از پرداخت یارها بسیار سریع تر و آسان تر از شرکت های PSP می باشد. پرداخت یارها با ارائه خدمات و امکانات متفاوت به نوعی رقیب شرکت های پرداخت محسوب می شوند. خدمات قابل ارائه در درگاه پرداخت سیزپی :


سازگاری با تمامی صفحات نمایش
سرعت بالای انجام تراکنش
تسهیم وجوه و امکان واریز به حساب های متفاوت به صورت درصدی
ایجاد کیف پول الکترونیک
امکان ایجاد شناسه پرداخت
امکان ایجاد فرم پرداخت
امکان بررسی مغایرت ها در کمترین زمان
پلاگین های متعدد جهت اتصال به درگاه پرداخت
امکان ارائه وب سرویس جهت دریافت اطلاعات تراکنش ها
درگاه پرداخت اختصاصی با نام و لوگوی کسب و کار
چابکی در ارائه خدمات و رفع مشکلات در کمترین زمان
درگاه پرداخت اعتباری
کارتخوان مجازی

کارتخوان مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که پیشتر گفته شد، سرویس پرداخت در محل بسیار مورد استقبال خریداران قرار می گیرد و ترجیح بسیاری از افراد این است که بعد از دریافت محصول وجه آن را واریز کنند. راه حل ارائه شده در سیزپی، کارتخوان مجازی است که به جای کارتخوان سیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش یک فاکتور آنلاین معادل با مبلغ سفارش و هزینه ارسال برای مشتری ارسال می گردد این فاکتور از طریق پیامک ارسال خواهد شد. بعد از دریافت محصول درب منزل، نسبت به پرداخت آنلاین اقدام می کند و رسید دیجیتالی آن را به مامور ارسال نشان می دهد. بعد از انجام پرداخت وجه ، وضعیت فاکتور در پنل سیزپی به پرداخت شده تغییر می یابد.


شما چه روشی را برای پرداخت ترجیح می دهید؟ به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی چقدر سعی کرده اید تا روش های متنوع پرداخت را به فروشگاه خود اضافه کنید؟

پرداخت امن، ویژگی مهم یک درگاه پرداخت اینترنتی است.

درگاه پرداخت سیزپی از دو لایه رمزگذاری استفاده می کند تا امنیت لازم را در انجام عملیات پرداخت فراهم کند. اولین روش استفاده از رمزنگاری TLS یا Transport Layer Security است که به اتصال https مشهور است. لایه اول رمزگذاری استفاده از همین پروتکل TLS یا https در دامنه وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها است. لایه دوم امنیتی، کلید‌های رمزگذاری است که هر سایت پرداخت‌کننده یا بانک در اختیار وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های پذیرنده قرار می‌دهند و با استفاده از این کلید داده‌ها را رمزگذاری می‌کنند.

نحوه ساخت درگاه پرداخت اینترنتی


برای ساخت درگاه پرداخت اینترنتی از کجا باید شروع کرد؟ افزونه مورد نیاز برای ایجاد درگاه پرداخت سایت چه چیزی است؟ مدت زمان لازم برای درخواست درگاه تا تایید شدن آن چقدر است؟ پاسخ این پرسش ها در ادامه آمده است.


ابتدا باید ” درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی” را در گوگل جستجو کنید. سپس وارد سایت سیزپی شده و به بخش ثبت نام مراجعه کنید. بعد از انتخاب نام کاربری مناسب وارد پنل کاربری شده و نسبت به ارسال درخواست درگاه پرداخت اینترنتی اقدام می کنید. قبل از اقدام مطمئن شوید دارای اینماد هستید. درگاه پرداخت اینترنتی برای صاحب اینماد فعال خواهد شد. بعد از ارسال مدارک و آدرس سایت و شبای بانکی معتبر منتظر پاسخ تایید یا عدم تایید درگاه باشید. چنانچه شبای بانکی خود را در اختیار نداشتید می توانید از طریق بخش دریافت شماره شبا (در مرحله ثبت نام) از روی شماره حساب، شبا را دریافت کنید. معمولا فعالسازی درگاه در کمتر از یک روز کاری صورت می گیرد. در این بین می توانید افزونه درگاه پرداخت متناسب با زبان برنامه نویسی سایت را دانلود کرده و کارهای ابتدایی راه اندازی درگاه سایت را انجام دهید. افزونه، پلاگین، ماژول و مستندات درگاه پرداخت اصطلاحاتی هستند که توسط طراحان سایت به کار برده می شود و همگی به معنای فراهم آورنده یک بخش خاص در سایت است مثلا ماژول پرداخت امکان اتصال سایت به درگاه پرداخت را فراهم می کند.