در برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته کاستی‌هایی داشتیم

در برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته کاستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بین المللی کاراته جام ایران زمین، اولین رویداد بین المللی کاراته به صورت حضوری بود که در دوران شیوع پاندمی کوووید ۱۹ در تهران برگزار شد. مسابقاتی که کاستی‌هایی داشت ولی در مجموع در شرایط مطلوبی برگزار شد. در کنار استقبال خوب کاراته کاها در این رقابت‌ها، حضور طباطبایی رئیس و آشوری نایب رئیس فدراسیون، مسعود سیدی پیشکسوت کاراته، سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی و بزرگانی چون صحرانورد، عطایی، زمانی و کرک آبادی هم قابل توجه بود.

در این دوره از مسابقات همانند دوره گذشته در فاصله ۱۷ روز مانده به مسابقات ۱۷ پوستر ویژه مرتبط با قهرمانان و مربیان و دست اندرکاران موفق کاراته ایران در دو سبک wskf و wmmf منتشر شد که این موضوع با استقبال اهالی کاراته همراه بود.

احمد صافی مسئول برگزاری مسابقات بین المللی کاراته جام ایران زمین در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: سه روز متفاوت در کاراته ایران را شاهد بودیم. در هفدهمین دوره شاهد حضور ۱۷۰۰ ورزشکار، مربی، داور داخلی و خارجی بودیم. بیش ۱۵۰ ورزشکار و مربی خارجی از کره جنوبی، گرجستان، آذر بایجان، کامبوج، ارمنستان، افغانستان، روسیه و قزاقستان حضور داشتند. ششم بهمن ماه در روز نخست تمرین مشترک مربیان ارشد داخلی، خارجی و قهرمانان مطرح برگزار و سپس همایش رسمی و تجلیل از بهترین‌ها را داشتیم. برنامه‌ای که توسط سبحان اکرامی اجرا و طی آن با اهدای جوایز و لوح به مربیان و نمایندگان برتر از آنها تقدیر گردید. در این همایش گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه و شاهد ایراد سخنانی از سوی مسعود سیدی از پیشکسوتان کاراته در جمع کثیری بودیم.

در برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته کاستی‌هایی داشتیم

وی ادامه داد: ماراتن ایران زمین هم طی روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه در دو بخش آقایان و بانوان به صورت همزمان در تمامی رده‌های سنی برگزار شد. در این بخش شاهد همکاری خوبی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص مساعدت دکتر لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی بودیم که میزبانی بخش مردان را برعهده داشتند. مسابقات بخش بانوان هم در منطقه ۱۷ آموزش و پرورش و با همکاری رئیس منطقه و مسئول تربیت بدنی برگزار شد. ضمن اینکه قضاوت مسابقات نیز برعهده بیش از ۱۱۰ داور جهانی، آسیایی و کشوری بود.

صافی در خصوص نواقص موجود در این رقابت‌ها هم گفت: روز اول در برگزاری سمینار و همایش عالی بودیم، روز دوم و در شروع مسابقات تجدید شدیم و ضعف‌های زیادی داشتیم، ولی روز سوم به شرایط خوبی بر گشتیم. روز اول به دلیل ازدحام شرکت کنندگان و همچنین بارش برف در ارتفاعات و سرمای شدید در کوه‌های مرتفع تهران از جمله دانشگاه علوم تحقیقات (محل برگزاری) شاهد اختلال در مسابقات بودیم. توقع بالای خانواده‌ها و عدم همکاری در ثبت نام به موقع، مشکلات تدارکاتی و اجرایی تا حدی باعث شد در روز نخست با چالش مواجه شویم. ولی در روز دوم و در بخش امید، بزرگسالان، پیشکسوتان، پاراکاراته و ناشنوایان واقعاً شرایط به خوبی رقم خورد.

سرمربی ایرانی تیم ملی کره جنوبی افزود: تیم‌های ایران، آذربایجان، ارمنستان عناوین برتر این رقابت‌ها را کسب کردند و کامبوج در بخش بانوان روی سکوی سوم ایستاد. حضور رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون در سالن مسابقات برای ما خیلی حائز اهمیت بود. ضمن اینکه ۲۰ میلیون تومان جایزه عضو هیأت رئیسه wmmf در بخش بانوان بین نفرات اول امید و بزرگسالان اهدا شد. مهمتر آنکه حق الزحمه تمام داوران نیز پرداخت شد.

صافی در پایان با ابراز امیدواری برای برگزاری تورنمنتی با شرایط بهتری اظهار داشت: از مسئولان فدراسیون، دانشگاه آزاد و وزارت ورزش که برای برگزاری این رقابت‌ها همکاری خوبی داشتند تشکر ویژه دارم. ضمن اینکه به همکاران در ستاد برگزاری، بهمن حسن زاده، رضا توپی، سعیده خرمی رئیس سازمان لیگ، خانم‌ها، هاشمی، ضیا شهابی و جوکار و پور زمان هم خسته نباشید گفته و از همه آنها صمیمانه تشکر می‌کنم.

منبع : مهر