دستگیری مردی که نامادری‌اش را کشت/انهدام باندتوزیع غیرقانونی دارو

دستگیری مردی که نامادری‌اش را کشت/انهدام باندتوزیع غیرقانونی دارو

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری عامل ۲ قتل در کمتر از ۲۴ ساعت

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح جزئیات دستگیری فردی که روز گذشته نامادری و صاحب کار سابق خود را به قتل رسانده بود، با اشاره به اینکه به محض دریافت خبر وقوع قتل، به دستور سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفت، بیان داشت: با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته فرد قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت توسط عوامل پلیس پیشگیری دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه قاتل که فردی حدوداً ۴۰ ساله است و به منظور عملی کردن نقشه شوم خود مهر ماه سال جاری، از یکی از استان‌های شمالی کشور اقدام به تهیه سلاح کمری به همراه ۵۰ فشنگ جنگی می‌کند، افزود: روز گذشته این فرد با توجه به مشکلات قبلی که با صاحب کار سابق خود داشت و اینکه بارها اقدام به تهدید او کرده بود با حضور در محل کار صاحب کار سابق خود در منطقه راه آهن با شلیک ۳ گلوله او را به قتل می‌رساند و با سرعت از آنجا متواری و با مراجعه به منزل پدری در منطقه حکیمیه در اقدامی جنون آمیز نامادری خود که زنی حدوداً ۶۰ ساله بود را به قتل می‌رساند و سپس پا به فرار می‌گذارد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه این فرد در حقیقت فردی خطرناک و مسلح بود و امکان هر اقدام پیش بینی نشده دیگری از او می‌رفت، گفت: علی رغم اینکه هیچ سرنخ مشخصی از مخفیگاه این فرد جانی در دسترس نبود، همکاران ما توانستند با پیگیری‌های اطلاعاتی دقیق این فرد را در منطقه حکیمیه دستگیر و از او یک قبضه سلاح کمری به همراه ۴۰ عدد فشنگ جنگی کشف کنند.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: این فرد که در یکی از شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد شرکت راه آهن مشغول به کار بوده است، در اظهارات اولیه خود انگیزه خود را در به قتل رساندن صاحب کار سابقش، را اخراج از کار و همچنین انگیزه خود از به قتل رساندن نامادری اش را دخالت‌ها و اذیت‌های او اعلام داشته است.

دستگیری مردی که نامادری‌اش را کشت/انهدام باندتوزیع غیرقانونی دارو

پلمب کارگاه غیر مجاز تولید آبمیوه

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: در اوایل هفته جاری مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پایتخت، خبری را در خصوص فعالیت کارگاهی که به صورت غیر قانونی و در شرایط غیربهداشتی اقدام به تهیه و توزیع کیک و آبمیوه می‌کرد، دریافت کردیم. با هماهنگی قضائی تیمی از مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی به آدرس اعلامی اعزام که مشخص شد این نفرات بدون هیچ مجوز قانونی با تهیه چند دستگاه اقدام به تولید آبمیوه غیر بهداشتی کرده و این اقلام را در سطح شهر توزیع می‌کنند، که بر اساس دستور قضائی کارگاه مورد نظر پلمب شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه مالک این کارگاه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان ادامه دارد.

دستگیری فردی که با سلاح گرم اقدام به تهدید همسر خود کرد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در بیان این خبر گفت: خانمی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام می‌کند که همسرم با سلاح گرم اقدام به تهدید کرده و قصد کشتن من را دارد، این موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد قرار گرفت و واحد عملیات به قید فوریت به محل اعزام شدند.

وی افزود: واحد عملیات کلانتری در محل حاضر و خانم تماس گیرنده به مأموران مراجعه و اظهار داشته همسرم با سلاح گرم قصد کشتن من را دارد و در همین حین همسر وی نیز از منزل خارج می‌شود که مأموران با درایت و شگردهای پلیسی متهم را به آرامش دعوت و وی را دستگیر می‌کنند و در بازرسی بدنی اولیه یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و متهم به کلانتری منتقل شد.

موقوفه‌ای تصریح کرد: با هماهنگی و اخذ مجوز قضائی به همراه متهم وارد منزل شده و از گاو صندوق داخل منزل تعدادی فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح کلت ساچمه‌ای کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه متهم در تحقیقات فنی پلیس به جرم خود اعتراف کرد و هدف از همراه داشتن سلاح را ترساندن همسرش عنوان داشته خاطرنشان کرد: پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.

دستگیری مردی که نامادری‌اش را کشت/انهدام باندتوزیع غیرقانونی دارو

سرقت خودروهای شاسی بلند با جرثقیل

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند گفت: بیست و پنجم آبان ماه پرونده‌ای از کلانتری ۱۲۳ نیاوران مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو توسان سفیدرنگ به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد که پرونده برای پی جویی و کشف جرم در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه قرار گرفت. شاکی در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت، حدود ساعت ۲۲ بیست و پنجم آبان ماه خودروی توسان خود را در آدرس کامرانیه پارک کرده و روز بعد پس از مراجعه به محل پارک متوجه به سرقت رفتن خودرو می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از دریافت پرونده اقدامات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان خودرو در دستور کار قرار گرفت و پس از بازبینی تصاویر ضبط شده مشاهده شد سارقان دو نفر بودند که با استفاده از جرثقیل سفید رنگ اقدام به سرقت خودرو کرده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ابراز داشت: با بررسی تصاویر ضبط شده و بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت یکی از سارقان به نام «کریم» شناسایی شد که موضوع برای دستگیری متهمان با هماهنگی مرجع قضائی وارد فاز عملیاتی شد.

دالوند افزود: «کریم» پس از چهار روز تعقیب و مراقبت شبانه روزی سوم آذر ماه در تعمیرگاهی واقع در اتوبان شهید بابایی دستگیر و به کلانتری منتقل شد، از متهم دستگیر شده تحقیق شد که وی اعلام داشت، سرقت را قبول دارم و به اتفاق شخصی به هویت «حسین» با استفاده از جرثقیل اقدام به سرقت خودروی شاکی کردیم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با اعترافات متهم همدست وی به اسم «حسین» در فلکه اول تهرانپارس شناسایی و دستگیر و از بازرسی منزل وی خودروی مسروقه متعلق به شاکی بدون پلاک کشف شد، در تحقیقات مقدماتی متهمان به سرقت سه دستگاه توسان اعتراف کردند و اعلام داشتند خودروهای مسروقه را پس از سرقت اوراق کرده که تحقیقات در راستای کشف دیگر اقدامات مجرمانه متهمان ادامه دارد.

دستگیری مردی که نامادری‌اش را کشت/انهدام باندتوزیع غیرقانونی دارو

انهدام باند توزیع غیر قانونی دارو در پایتخت

در آخرین خبر این بسته خبری، سرهنگ پیام کاویانی گفت: در هفته گذشته گزارشاتی در خصوص فعالیت یک باند سه نفره که با جعل مهر داروخانه و مراکز پزشکی دارو را از شرکت‌های داروی تهیه و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند، به دست آمد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت دست به کار شده و اقدام به بررسی ابعاد بیشتر این پرونده کردند که مشخص شد یکی از اعضای این باند که خود را ویزیتور یکی از شرکت‌های دارویی معرفی کرده، با جعل مهر داروخانه و مراکز پزشکی اقدام به اخذ دارو کرده است و در ادامه تحقیقات معلوم شد این فرد، با کمک دو تن از همدستان خود به صورت غیر قانونی این داروها را در بازار آزاد بفروش می‌رسانند.

کاویانی با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهمان تصریح کرد: با اخذ دستور قضائی تیمی از مأموران مجرب مرکز عملیات به آدرس اعلامی اعزام و پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت هر سه متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان ۱۸ هزار و ۴۳۶ عدد انواع دارو که به صورت غیرقانونی از چرخه توزیع خارج شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه هر سه متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: تلاش‌ها برای بررسی بیشتر ابعاد این پرونده همچنان در دستور کار قرار دارد.

منبع : مهر