دغدغه مسکن ورزشکاران را برطرف می‌کنیم/ کشتی به توجه نیاز دارد

دغدغه مسکن ورزشکاران را برطرف می‌کنیم/ کشتی به توجه نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی در مراسم تقدیر از مدال آوران کشتی با حضور فرمانده کل سپاه و پیشکسوتان گفت: در عرصه ورزش چند رویداد اهمیت زیادی دارد و ورزش دولت‌ها را بر اساس آن می‌سنجند. ورزش را هر چهار سال یک بار در قالب بازی‌های المپیک سنجیده می‌شود که وضعیت ورزش به چه شکل است و این به عملکرد دولت در سطح ورزش برمی‌گردد. در سطح قاره‌ای هم بازی‌های آسیایی را داریم و در جهان هم عملکرد فدراسیون را در مسابقات جهانی می‌سنجند.

وی گفت: ما این افتخار را داریم که در المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی کشتی همیشه سرآمد بوده است. بیش از ۶۰ درصد مدال‌های المپیک که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است از رشته کشتی است. حضور در المپیک یک افتخار است و کسب مدال در این مسابقات، افتخار بزرگ‌تری است. نزدیک ۵۰ درصد مدال‌های بازی‌های آسیایی توسط کشتی و مخصوصاً از جنس طلا به دست آمده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: گزارشی که دبیر ارائه داد نشان دهنده این است که ما باید توجه را به این رشته ورزشی بیشتر کنیم. خدا را شکر از زمانی که دبیر در عرصه مدیریتی این فدراسیون حضور پیدا کرده اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های ورزشی و عرصه مدیریتی این ورزش انجام دادند اما من همچنان اعتقاد دارم ظرفیت کشتی بیشتر است و هم ما و هم کمیته ملی المپیک به عنوان خدمت‌گذار جامعه ورزش باید نگاه‌مان را نسبت به همه رشته‌ها و به خصوص رشته‌های مدال‌آور را وسیع‌تر کنیم.

هاشمی عنوان کرد: البته ما یک وظیفه و رسالت در بحث توسعه ورزش داریم که در اینجا به آن نمی‌پردازم. ما در زمینه حمایت از قهرمانان یک طرح را به رئیس جمهور برای مسکن ورزشکاران دادیم که کلیات آن مورد موافقت قرار گرفته، قرار شده رایزنی‌های لازم انجام شود تا دغدغه و نگرانی‌هایی که در حوزه مسکن ورزشکاران وجود دارد برطرف شود. رسالت ما همین است.

وزیر ورزش و جوانان گفت :۹ مؤلفه برای موفقیت ورزش قهرمانی در جهان مدنظر است که باید فدراسیون کشتی سرآمد همه آن باشد. اگر ما بتوانیم این ۹ مورد را اجرایی کنیم قطعاً می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتر نیز دست پیدا کنیم. حمایت مادی در تمامی جوانب از سمت دولت و بخش خصوصی باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: بحث حکمرانی عادلانه یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در اولویت قرار بگیرد. باید در راستای آمایش سرزمینی حرکت کنیم که این موضوع مورد تاکید دولت و وزارت ورزش است. اینکه بتوانیم در هر استان با توجه به استعدادها و ظرفیتی که وجود دارد بستر مناسب را برای توسعه چند رشته فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه ورزش کشتی یکی از برنامه‌های اصلی ما برای ورزش کشور است. حدود ۱۶۰ سالن کشتی در دست احداث داریم و طبق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش قرار است همه سالن‌ها طبق یک مدیریت واحد اداره شود. استعدادیابی یکی دیگر از برنامه‌های ما برای توسعه رشته کشتی است. ارتقای مربیگری نیز باید صورت بگیرد چراکه ما سابقه خوبی در ساختن مربی‌های خوب در سطح جهانی داریم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: کسب میزبانی رقابت‌های ملی و بین‌المللی نیز یکی از کارهایی است که ما برای توسعه ورزش کشتی انجام خواهیم داد. گرفتن میزبانی‌ها می‌تواند در راستای جذب توریسم ورزشی و ارتقای فرهنگ آن منطقه تأثیر داشته باشد.

وی گفت: بحث پژوهش و نوآوری نیز باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد و از ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر استفاده شود. پیش از این نتوانستیم در رشته‌های مختلف از ظرفیت پژوهش و نوآوری بهره بگیریم. اگر در گذشته کوتاهی انجام شده باید جبران کنیم و برای توسعه ورزش کشور به ویژه رشته کشتی که ورزش اول است تلاش کنیم.