دولت نسبت به بیمه ملوانان و صیادان توجه کند

دولت نسبت به بیمه ملوانان و صیادان توجه کند

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعلل صورت گرفته در زمینه اعمال و اجرای بیمه ملوانان و صیادان اظهار کرد: نگاه دولت به اقتصاد مرزنشینی باید نگاه راه‌گشا و مثبت باشد، چرا که اقتصاد مبتنی بر دریانوردی اقتصادی آینده دار است.

وی با عنوان اینکه ملوانان و صیادان همه روزه و به دلیل تأمین معیشت با خطرات مختلفی روبه‌رو هستند، گفت: ملوانی و صیادی طبق قانون جزو مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و بدیهی است که این مشاغل به بیمه و خدمات درمانی کافی نیاز دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به اینکه طبق بند «خ» تبصره ۱۱ بودجه ۱۴۰۲، بیمه ملوانان با اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سال جاری برقرار شد، افزود: جای تعجب است که با وجود پیگیری‌ها اما هنوز این مشکل که مفاد قانونی آن وجود دارد، تاکنون اجرایی نشده است.

مولوی با تاکید بر پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه ادامه داد: در جلسه‌ای که در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد، رفع مشکلات پیش روی اجرای این طرح پیگیری و تصمیم گرفته شده که با ابلاغ رسمی از کمیسیون به سازمان برنامه و بودجه برای رفع ابهام و تخصیص مبلغ اولیه به حساب سازمان اجتماعی برای پرداخت سهم دولت صورت گیرد در عین حال تهیه فهرست صیادان و ملوانان توسط سازمان شیلات و سازمان بنادر و ارسال به سازمان تأمین اجتماعی به عنوان مشمولین حائز شرایط به عنوان صیادان و ملوانان فعال دارای کارت فعالیت تا پایان شهریورماه امسال انجام شود.

وی گفت: در عین حال افزایش بی رویه تعرفه‌های صیادی قابل قبول نیست و مدیران سازمان شیلات باید هرچه سریع‌تر راهکار برون رفت از وضعیت فعلی و تسهیل فضای فعالیت صیادان را تدوین و اصلاح کنند.