راحت ترین دانشگاه های آلمان برای پذیرش

راحت ترین دانشگاه های آلمان برای پذیرش

کشور آلمان یکی از بهترین گزینه‌‌‌های حال حاضر برای مهاجرت است‌. تحصیل در آلمان به قدری پر‌طرفدار است که از آن به عنوان پنجمین کشور پر‌مخاطب جهان، جهت مهاجرت یاد می‌کنند. در ادامهاین مقاله قصد داریم تا به بررسی راحت ‌ترین دانشگاه آلمان برای پذیرش بپردازیم.

ما را تا پایان همراهی کنید و با کسب اطلاعات از دانشگاه‌‌های این کشور، بهترین گزینه را انتخاب کنید. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، با تجربه درخشان و سابقه‌ای بی‌نظیر، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است، تا مسیر مهاجرتی هموار را برای‌تان فراهم‌ کند.‌

بررسی هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه‌های آلمان

برای تحصیل در برخی دانشگاه‌ها نظیر موارد زیر باید مبلغ مشخصی را کنار بگذارید.

دانشگاه برد برلین: ۲۸۷۰۰ یورو

دانشگاه‌ علوم کاربردی: ۹۸۰۰ یورو

دانشگاه‌ علوم کاربردی اروپ: ۱۴۰۰ یورو

دانشگاه حاکمیت هرت: ۳۲۵۰۰ یورو

رنکینگ جهانی برخی از دانشگاه‌‌های آلمان

وجود ۳۰۰ دانشگاه دولتی در سطح کشور آلمان، نشان از اهمیت تحصیل و علم در میان مردمان این کشور است. حدود ۱۰۰ دانشگاه در کشور آلمان، دارای رنکینگ جهانی و رده بین‌المللی است. در ادامه به معرفی برخی از این دانشگاه‌‌ها می‌پردازيم.‌

دانشگاه‌ فنی مونيخ: رتبه ۹۶ جهان
دانشگاه‌ فرایبورگ: رتبه ۲۰۹ جهان
دانشگاه هایدلبرگ: رتبه ۹۹ جهان
دانشگاه‌ لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ: رتبه ۹۸ جهان
دانشگاه هامبورگ: رتبه ۱۵۷ جهان
دانشگاه آزاد برلین: رتبه ۱۹۵ جهان
دانشگاه درسن: رتبه۱۹۲ جهان
دانشگاه کلن: رتبه۲۴۰ جهان

توضیحات تکمیلی در خصوص برخی از دانشگاه‌های برتر کشور آلمان

در ادامه به بهترین و راحت‌ ترین دانشگاه آلمان برای پذیرش می‌پردازیم:

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

این دانشگاه دومین دانشگاه پر‌جمعیت کشور آلمان به‌ حساب می‌آید. اساتید برتر و نحوه آموزش نوین از جمله مزیت‌های تحصیل در این دانشگاه محسوب می‌شود. شما برای ورود به این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کنید.

دانشگاه فنی مونیخ

این دانشکدهتنها دانشگاه دولتی در رابطه با علم و فناوری است و از این دانشگاه می‌توان به عنوان یکی از برترین دانشکده‌های کارآفرین یاد کرد. در دانشگاه فنی مونیخ، دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مهندسی، علوم پایه، علوم زندگی و بهداشت مشغول به تحصیل شوند.

برای ورود به این دانشگاه باید معدل قابل قبولی داشته باشید و کل دیپلم شما مورد تایید کشور آلمان باشد. انگیزه‌نامه و تالیف مقالات معتبر کار شما را برای پذیرش راحت می‌کند.

دانشگاه هایدلبرگ

هایدلبرگ، از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور آلمان به حساب می‌آید. این دانشکده، طیف گسترده‌ای از رشته‌ها در بر می‌گیرد و شما می‌توانید به تحصیل در رشته‌های مورد علاقه خود بپردازید. در این دانشگاه، از ایده‌های جدید و نوین دانشجویان به خوبی استقبال می‌شود، همچنین این دانشگاه برای دانش و خلاقیت اهمیت فراوانی قائل است.

دانشگاه هومبولت برلین


این دانشکده از بنیان‌گذاران مدل دانشگاهی به شمار می‌رود و اهمیت فراوانی برای رشته‌های علوم انسانی و هنر قائل می‌شود. انجام تحقیقات و پژوهش از ویژگی‌های بارز در این دانشگاه به حساب می‌آید و فرصت عملیاتی کردن بسياري از ایده‌ها را برای دانشجویان فراهم می‌کند.


این دانشگاه دارای ۳۳۰۰۰ دانشجو است و با داشتن ۵۶ میلیون جلد کتاب یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های کشور آلمان به‌شمار می‌رود. این دانشگاه شامل دانشکده‌های زیر می‌باشد.

دانشکده علوم و تحقیقات
دانشکده پزشکی جهت تحصیل پزشکی در آلمان
دانشکده حقوق و فلسفه جهت تحصیل وکالت و حقوق بین‌المللی


برای پذیرش در این دانشگاه باید داشتن مدرک آلمانی شما به اثبات رسیده باشد. از طرفی تمکین مالی، ارائه مدرک دیپلم و ارائه پاسپورت معتبر از الزامات پذیرش در دانشگاه هومبولت برلین است.


تحصیل رایگان در دانشگاه آلمان شایعه است یا واقعیت؟


تحصیل در آلمان آن قدر مقرون به صرفه است که بسیاری از افراد واژه رایگان را برای آن به کار می‌برند.


عدم پرداخت شهریه در دانشگاه‌های دولتی، مسئله‌ای است که تا حدودی صحت دارد. هزینه‌ای که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی می‌پردازند، در قالب سهم ترم است. این هزینه حدود ۳۰۰ یورو در طول ترم است و بابت امکاناتی همچون هزینه‌های حمل و نقل و کار‌های اداری و… پرداخت می‌شود.


پرداخت هزینه برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی، حدود ۳۰۰ یورو است. توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه‌های مختلف و رشته‌های متفاوت، هزینه‌های متغیری را در بر‌خواهد داشت.


آزمون ورودی برای دانشگاه‌های آلمان


شرط قبولی و پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌ها، قبولی در آزمون ورودی است. سوالات در این آزمون در سطح زبان b2 و b1 آلمانی مطرح خواهند شد؛ بنابراین بهتر است بر زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشید.

دانشجو‌ها در صورت عدم قبولی در آزمون‌های ورودی، می‌توانند به طور مجدد امتحان بدهند.


علاوه بر آن می‌توانند در آزمون چند کالج به طور همزمان شرکت کنند. آزمون medizinertest یکی از آزمون‌های ورودی است که پذيرش در آن، مساوی با امکان درخواست ویزای تحصیلی است.


موارد مطرح شده در این آزمون، بخشی از درس‌های دبیرستان و با هدف میزان سنجش دانشجویان است. در رابطه با زمان شروع ترم‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان باید گفت که شروع ترم زمستانه در تاریخ ۱۵ ژوئیه و تاریخ شروع ترم تابستانه ۱۵ ژانویه است.


جهت کسب اطلاعات دقیق از نحوه ارسال مدارک، صحت و سقم دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اید، اطلاع از تاریخ دقیق شروع کلاس‌ها و موارد جانبی در زمینه مهاجرت، به موسسه توانمند اصطهباناتی مراجعه کنید و از اطلاعات این مجموعه توانمند، بهره‌مند شوید.


جمع‌بندی


فرصت ۱۸ ماهه برای یافتن شغل پس از تحصیل، نرخ پایین بیکاری، داشتن برترین دانشگاه‌ها و مجهزترین امکانات جهت تحصیل دانشجویان، هزینه‌‌های مقرون به صرفه و… از جمله مواردی است که تحصیل در آلمان را به رویای بسیاری از افراد تبدیل کرده است.
موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در کنار شماست تا به این رویا جامه عمل بپوشاند. این موسسه  از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت در کنار شماست. روی کمک این مجموعه توانمند حساب کنید.