راهنمای انتخاب رنگ لمینت دندان

راهنمای انتخاب رنگ لمینت دندان

داشتن دندان‌های سفید و مرواریدی تأثیر زیادی در زیبایی و لبخند دل نشین خواهد داشت. رنگ طبیعی و سفید دندان‌ها به مرور زمان و عدم رعایت بهداشت و تأثیر برخی از شرایط محیطی دچار تغییر می‌‌شوند. تکنولوژی، امکانات و تجهیزات دندانپزشکی این امکان را ایجاد کرده است تا با انجام روش‌های درمانی مانند لمینت دندان، درخشش و تمیزی را به دندان‌های خود بازگردانید. رنگ لمینت دندان از نکات بسیار حائز اهمیتی است که باید درست و متناسب با دندان‌های طبیعی انتخاب شود. بنابراین اطلاعات کافی درباره انواع رنگ‌های لمینت می‌تواند کمک زیادی در برگزیدن بهترین و مناسب‌ترین آن برای شما باشد.

رنگ بندی لمینت دندان بر چه اساس است؟

برخی افراد تصور می‌کنند برای لمینت دندان تنها یک رنگ وجود دارد و حق انتخابی نخواهد بود در حالی که زمان انجام لمینت رنگ هایی متنوعی به شما پیشنهاد می‌شود. رنگ بندی لیمنت بسیار گسترده است و شما می‌توانید بسته به اینکه می‌خواهید جلب توجه باشد و یا اینکه طبیعی و سالم به نظر برسد، انتخاب می‌کنید. تصمیم‌گیرنده نهایی بعد از اتمام مشاوره‌های دندانپزشک خودتان هستید که باید انتخاب کنید دندان‌هایی عادی می‌خواهید و یا اینکه رنگ روشن‌تر و براق‌تر نسبت به دندان‌های اولیه شما داشته باشد. انتخاب یک رنگ مناسب برای دندان‌ها تأثیر زیادی در مطلوبیت کار شما خواهد داشت بنابراین قبل از انجام آن به خوبی به این موضوع فکر کنید.

نکات ضروری در انتخاب رنگ لمینت توسط بیمار

انتخاب بهترین رنگ برای داشتن لمینت مناسب و زیبا از مهم‌ترین مسائلی است که باید آن را مد نظر داشته باشید. اکنون برخی از نکاتی که می‌تواند روی انتخاب رنگ مناسب لمینت شما تأثیرگذار باشد را بیان می‌کنیم:

تأثیر رنگ چشم در انتخاب رنگ لمینت

در این مورد باید توجه داشته باشید درجه روشنی سفیدی چشم‌ها ملاک انتخاب درجه رنگ لمینت دندان خواهد بود. بنابراین باید بدانید که رنگ لمینت نباید از سفیدی چشم روشن‌تر باشد زیرا در این صورت لبخند شما طبیعی به نظر نمی‌رسد. همچنین چهره کلی شما را مصنوعی و غیر طبیعی نشان می‌دهد.

تأثیر رنگ دندان در انتخاب رنگ لمینت

گاهی اوقات تنها دندان‌های پیشین که در معرض دید بیشتری هستند و یا به عبارتی اصلاح طرح لبخند خود را لمینت می‌کنید. پس هماهنگی رنگ در این موارد بسیار با اهمیت است. بنابراین برای داشتن دندان‌هایی یک دست و هماهنگ (از نظر رنگ) باید سعی کنید رنگ مناسب را انتخاب کنید.

تأثیر رنگ دندان در انتخاب رنگ پوست

کسانی که رنگ پوست روشنی دارند می‌توانند رنگ لمینت دندان خود را نیز روشن و سفید انتخاب کنند. بنابراین این نکته بسیار اهمیت دارد که رنگ لمینت باید کمی از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد تا دندان‌های زرد رنگ و نامناسب دیده نشوند.

انواع رنگ لمینت دندان چگونه است؟

رنگ لمینت از گزینه‌هایی است که باید در ابتدا درست انتخاب شود تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید. بسته به ویژگی‌های فردی هر شخص و شرایط دندانی افراد می‌توانند رنگ لمینت خود را از بین ۴ گروه A تا C انتخاب کنند. حال با دقت برای شناخت رنگ‌های لمینت در ادامه با ما همراه باشید:

سایه رنگ A1 (روشن ترین رنگ)

رنگ لمینت A1 که به آن رنگ لبخند هالیوودی نیز می‌گویند از بهترین و زیباترین رنگ در بین لمینت دندان به حساب می‌آید. افراد معروف و سلبریتی‌ها بیشتر از این توناژها استفاده می‌کنند زیرا جذابیت خاصی به چهره آن‌ها خواهد داد. علاوه بر جذابیت، ماندگاری و ثبات و درخشندگی آن نیز بسیار بالا و مورد رضایت افراد قرار می‌گیرد. انتخاب رنگ A1 برای برخی از افرادی که رنگ مناسب برای آن‌ها نباشد چهره آن‌ها مصنوعی خواهد کرد. میزان درخشش و روشنی این نوع سایه رنگ در بالاترین حد و بسیار نیز در چشم است.

سایه رنگ A2

افرادی که هیچ نوع سفید کننده‌ای تا قبل از انجام لمینت استفاده نکرده‌اند و رنگ دندان‌هایشان طبیعی است انتخاب سایه رنگ A2 بهترین گزینه خواهد بود. توناژ این رنگ بیشتر به رنگ استخوانی و روشن و طبیعی است. بنابراین اگر می‌خواهید کمی از دندان‌های اولیه و طبیعی خود روشن‌تر انتخاب کنید این رنگ دقیقاً همان رنگ مورد نظر شما می‌شود.

سایه رنگ A3

اگر می‌خواهید رنگ دندان‌هایتان کاملاً طبیعی و عادی باشد رنگ A3 انتخابی مناسب برای ۷۰ درصد کسانی است که علاقه به داشتن دندان‌های طبیعی دارند. رنگی بسیار طبیعی و زیبا خصوصاً برای افرادی که تمام دندان‌های خود را لمینت نمی‌کنند تلقی می‌شود.

سایه رنگB1

زیباترین رنگ لمینت دندان و از دیگر رنگ‌های هالیوودی که متخصص لمینت دندان در تهران و دیگر شهرها  آن را بیشتر پیشنهاد می‌کنند سایه رنگ B1 است.

سایه رنگ B2

رنگ B2 مقاوم در برابر سایش و همچنین سازگاری بالا با بافت دهان و دندان از خود نشان می‌دهد. توناژ این رنگ در دسته رنگ‌های سفید قرار دارد و بسیار با کیفیت خواهد بود.

سایه رنگ Bw

افرادی که رنگ پوستشان تیره است این رنگ لمینت توصیه نمی‌شود چرا که سایه رنگ Bw کاملاً سفید است. قیمت این نوع سایه رنگ بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود.

بهترین رنگ لمینت دندان چگونه انتخاب می شود؟

با در نظر داشتن دو نکته می‌توانید برای انتخاب بهترین و مناسب ترین رنگ لمینت دندان خود تصمیم بگیرید:

  • انتخاب را به تجربه و مهارت دندانپزشک بسپارید و به او اعتماد کنید

تجربه و مهارت بالای متخصص در جهت انجام پروسه‌های زیبایی دندان بسیار زیاد بوده و قطعاً می‌تواند مناسب‌ترین رنگ را برای شما در نظر بگیرد. به طور یقین دندانپزشک زیبایی بهترین مشاور قبل از انجام لمینت برای شما است تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. بنابراین داشتن اعتماد کافی و سپردن کار به دست آنان می‌تواند بهترین انتخاب و همچنین رضایت شما را نیز جلب خواهد کرد.

  • در انتخاب رنگ لمینت طبیعی بودن لبخند خود را در نظر بگیرید

دکتر لمینت دندان در نهایت فقط پیشنهاد خود را می‌دهند اما باید بدانید که تصمیم گیرنده نهایی خودتان هستید. بنابراین انتخابی داشته باشید تا لبخند شما طبیعی‌تر و ماندگاری آن نیز بالا باشد، همچنین رضایت کامل از انجام آن داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لمینت دندان  روی این لینک کلیک کرده و با مراجعه به سایت دکتر سید رضا خسروانی متخصص دندانپزشکی زیبایی تهران  از مشاوره های آنلاین ایشان نیز استفاده کنید.