راهنمای بازدید از آکورایوم دبی: از بلیط تا تجربه‌های بی‌نظیر

راهنمای بازدید از آکورایوم دبی: از بلیط تا تجربه‌های بی‌نظیر

دبی یکی از زیباترین شهر‌های جهان است که سالانه گردشگران زیادی آنجا را برای تفریح انتخاب می‌کنند. این شهر جا‌های دیدنی بسیاری دارد که هر کدام به نوعی دیدنی و جذابند و دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. آکورایوم دبی یکی از این جا‌های دیدنی است که توصیه می‌کنیم دیدن آن را از دست ندهید.

معرفی آکواریوم دبی

آکواریوم دبی یکی از جا‌های دیدنی مهم در دبی است که مخزن عظیم الجثه‌ای داشته و ۱۴۰ گونه دریایی در آن وجود دارد. در این آکواریوم ۳۳ هزار ماهی بزرگ و کوچک، کوسه و سفره ماهی وجود دارد که فضایی جذاب و دیدنی را برای بازدید‌کنندگان محیا کرده است. این مجموعه یک اقیانوس کوچک است که می‌توانید عظمت آن را از نزدیک لمس کرده و در تونل‌های آن قدم‌زده و خاطرات خوشی را به ثبت برسانید. این آکواریوم در دبی مال که یکی از مراکز خرید بزرگ در دنیا است، قرار داشته و قطب گردشگری دبی محسوب می‌شود.

این مجموعه همه روزه حتی در ایام تعطیل باز است و فقط کافی است از قبل بلیط آن را رزوکنید. قیمت بلیط آکواریوم دبی بسته به امکانات مورد استفاده متغیر است. این مجموعه در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از بهترین دیدنی‌های دبی انتخاب شد. از افتخارات این مجموعه می‌توان برنده شدن جایزه مجله تجاری و معتبر Images retailmeو دریافت گواهینامه سرآمدی از وب سایت تریپ ادوایزر را عنوان کرد. شما در هر موقع از سال چه در هوای سرد و چه در هوای گرم می‌توانید از آکواریوم دبی دیدن کنید؛ زیرا هوای آن همیشه مطبوع است.

امکانات آکواریوم دبی

آکواریوم دبی امکانات بسیاری برای بازدید‌کنندگان درنظر گرفته است که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • دسترسی ویلچر

بیشتر قسمت‌های این مجموعه طوری است که به راحتی با ویلچر و کالسکه می‌توان از آن عبور کرد. افراد توان یاب و مادرانی که فرزند کوچک دارند، بدون دغدغه می‌توانند از این مجموعه زیبا دیدن کنند.

  • رویداد‌های جذاب

این مجموعه در مناسبت‌های مختلف رویداد‌های جذابی را برگزار می‌کند که استفاده از آن خالی از لطف نیست.

  • کارت عضویت سالانه

این کارت به گونه‌ای است که با خرید آن می‌توانید یک سال از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید. با داشتن این کارت در تمام طول سال و هر موقع که بخواهید بدون منتظر ماندن در صف می‌توانید به این مجموعه دسترسی داشته باشید؛ همچنین با این کارت می‌توانید برای ورود اعضای خانواده ۲۵ درصد تخفیف بگیرید.

  • کارت هدیه

بازدیدکنندگان عزیز می‌توانید از باجه‌های فروش بلیط آکواریوم دبی کارت هدیه را تهیه کرده و آن را به دوستان یا خانواده خود بدهید. این هدیه متفاوت و خاطره‌انگیز خواهد بود. کارت هدیه را می‌توان برای بازدید یا کارت هدیه شنا با کوسه‌ها تهیه کرد.

  • تابلو‌های اطلاعات

در تمام قسمت‌های آکواریوم دبی تابلوی اطلاعات وجود دارد که راهنمای شما است. در هر قسمت که می‌روید و آن را بازدید می‌کنید و یا در حین تماشای حیوانات و ماهی‌های مختلف می‌توانید اطلاعات جالبی را درباره آن‌ها به دست‌آورید.

  • دوربین‌های گوپری ضد آب

زمانی که در برنامه‌های آکواریوم و غواصی شرکت می‌کنید، این دوربین‌ها برای فیلمبرداری، عکاسی و ثبت خاطرات بسیار مناسب هستند. فیلم‌های این دوربین فقط برای شخص شما بوده اما خدمه می‌توانند فیلم آن را به شما ندهند که در این صورت هزینه آن به شما برگردانده می‌شود. اگر هزینه را پرداخت کرده باشید، اما دوربین کار نکند پول پرداختی به شما برگشت داده شده و هیچ خسارتی بر عهده شما نخواهد بود.

شرایط بازدید از آکواریوم دبی

آکواریوم دبی در تمام طول سال باز است و با تهیه بلیط آن به صورت آنلاین و یا از خود مجموعه می‌توانید از آن دیدن کنید. این مجموعه پکیج‌های مختلفی دارد که هزینه آن‌ها متفاوت است. ضمن آنکه این مجموعه زیبا در شرایط خاصی تخفیف‌های خوبی برای بازدید‌کنندگان درنظر گرفته است که با مراجعه به سایت و از قسمت‌ها آخرین تخفیف‌ها می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. این آکواریوم برای گروه‌های۲۵ نفره یا بیشتر تخفیف‌های خوبی دارد. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه اضافه راهنمای گروه داشته باشید تا قسمت‌های مختلف را به شما نشان داده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. هزینه پکیج‌های آکواریوم دبی به شرح زیر است:

  • هزینه ملاقات با موجودات آکواریوم و باغ وحش

در این قسمت با تهیه پکیج شما با کروکودیل شاه، سفره ماهی‌ها، پنگوئن‌ها، کوسه‌ها و سمور‌های آبی دیدن کنید. هزینه آن ۱۰۰ درهم معادل ۲۷. ۲۲ دلار آمریکا است. امارات تیکت شرایط ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان عزیز فراهم کرده است که به راحتی می‌توانید بلیط تهیه کنید.

  • پکیج بازدید از پناهگاه پنگوئن‌ها

با تهیه این پکیج شما امکان این را دارید که از باغ وحش زیر آب، تونل آکواریوم و پناهگاه پنگوئن‌ها دیدن نمایید. در این پکیج به هر فرد دو بن یکی در کافه و دیگری در فروشگاه‌های داخلی مجموعه داده می‌شود. بچه‌های زیر۱۵ سال به همراه یک فرد بزرگسال می‌توانند با پرداخت هزینه از این پکیج استفاده کنند. در سال ۲۰۲۳ برای کودکان بالای دو سال و بزرگسالان هزینه آن ۲۰۹ درهم است‌.

  • پکیج تجربه نهایی

با خرید این پکیج علاوه بر دیدن تونل آکواریوم، پناهگاه پنگوئن‌ها و باغ وحش زیرآبی می‌توانید از تور قایق کف شیشه‌ای، پلت فورم تعاملی، غذا دادن به ماهی‌ها و تور راهنمای پشت صحنه نیز استفاده کنید. ورود کودکان زیر دو سال و زنان باردار به این پکیج ممنوع است.

نکات مهم در بازدید از آکواریوم دبی

در این مجموعه برای سالمندان و توان یابان امکانات رفاهی وجود دارد و آن‌ها نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. هر چقدر که بخواهید می‌توانید در این مجموعه بمانید، اما اگر از آکواریوم دبی خارج شوید، دیگر نمی‌توانید وارد آن شوید. این مجموعه چیز‌های زیادی دارد که سوژه خوب برای عکاسی و فیلمبرداری هستند و بهتر است هر وقت به آنجا می‌روید، دوربین خود را به همراه داشته باشید. در بعضی جا‌ها باید عکاسی بدون فلش انجام شود که این بخش‌ها علامت‌گذاری شده‌اند.

فلش دوربین و یا گوشی ممکن است به بعضی از ماهی‌ها آسیب بزند و توصیه می‌شود، حتماً این موارد را رعایت کنید. در صورت نیاز به راهنمای تور باید آن را از قبل رزرو نمایید. برای بازدید از آکورایوم دبی باید لباس پوشیده داشته باشید. حداقل زمان بازدید از این مجموعه دو ساعت است، اما باز هم بسته به سرعت شما متفاوت است. ناگفته نماند که اگر هر بخشی را به طور کامل و دقیق بازدید کنید از دو ساعت نیز بیشتر خواهد شد.

بخش‌های آکواریوم دبی

آکواریوم دبی دارای سه بخش مختلف مخزن اصلی، تونل شیشه‌ای۲۷۰ درجه و باغ وحش است. در زیر به طور مختصر هر کدام را بررسی می‌کنیم:

  • مخزن اصلی

گنجایش این مخزن بالا بوده و حیوانات و انواع گونه‌های ماهی را در آن مشاهده خواهید کرد. کروکودیل و سمور‌های کوچک نیز در این مخزن وجود دارند که به بازدید‌کنندگان حس خوبی می‌دهند، به طوری که انگار در حال قدم زدن در اقیانوس هستید.

  • تونل شیشه‌ای

از جذاب‌ترین بخش‌های آن تونل شیشه‌ای است که به نحوی اقیانوس را شبیه‌سازی می‌کند. طول این تونل ۴۸ متر است و ورودی آن در طبقه همکف بوده و ۱۱ متر زیر زمین می‌رود. وسعت آن بزرگ بوده و با قدم زدن در آن خاطره‌ای به یاد ماندنی خواهید داشت.

تفریحات آکواریوم دبی

با مراجعه به آکواریوم دبی می‌توانید انواع تفریحات را انجام داده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. برخی از تفریحات که می‌توانید در این آکواریوم انجام دهید، به شرح ذیل هستند:

  • شنا و غواصی

اگر غواصی بلد نیستید، می‌توانید غواصی سطحی را که در قفس است، امتحان کنید. این قسمت برای افراد ۸ سال به بالا بوده و بدون تجهیزات می‌توان به مخزن ۱۰ میلیون لیتری آکواریوم رفت. در صورتی که نمی‌خواهید غواصی کامل انجام دهید، می‌توانید تجهیزات آن را پوشیده و در قفس آن شیرجه بزنید. در این صورت بیش از ۷۰ گونه دریایی از جمله سفره ماهی و کوسه را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. چون در قفس هستید، این ملاقات برای شما مشکلی نخواهد داشت؛ زیرا کارکنان همراه شما بوده و توجه کوسه‌ها را با سطل‌های ماهی به خود جلب می‌کنند.

  • تفریحات باغ وحش

در این قسمت شما می‌توانید کروکودیل شاه نر را که دارای۴۰ سال عمر، ۷۵۰ کیلوگرم وزن داشته و ۵ متر طول است، را از نزدیک ببینید. این موجود از بزرگترین خزندگان دنیا محسوب شده و طبعی تندخو دارد و ترسناک و قدرتمند است. در باغ وحش آکواریوم دبی می‌توانید با سمور آبی پنجه کوچک نیز ملاقات کنید. این موجودات از کوچکترین گونه‌های سمور آبی هستند که بومی قاره آسیا هستند. وزن آن زیر۵ کیلوگرم است و از حیوانات باهوش و پر اشتها هستند.

  • تماشای غذا دادن به ماهی‌ها و جانوران

از تفریحات عالی در این باغ وحش غذا دادن به سفره ماهی‌ها است. کارکنان با تجهیزات و لباس غواصی وارد مخزن شده و به آن‌ها غذا می‌دهند. شما نیز علاوه بر نگاه کردن می‌توانید دستکش دست کرده و به آن‌ها غذا بدهید. هر کدام از این موجودات در زمان خاصی غذا می‌خورند و در همان زمان مشخص شده به آن‌ها غذا داده می‌شود.

  • حیوانات شب امارات

از بخش‌های دیگر آکواریوم دبی حیوانات امارات است که حیوانات شبزی و بومی در آن موجود هستند‌. مساحت این قسمت ۲۰۰ متر مربع بوده و فضای آن خشک و صحرا گونه است. موجوداتی که در این بخش باغ وحش موجودند عبارتند از: خارپشت، رتیل‌های بزرگ، وزغ عربی، عقرب، مارمولک خاردم، خفاش میوه خوار، آفتاب پرست محجه

  • واقعیت مجازی باغ وحش

این بخش در طبقه همکف آکواریوم دبی قرار داشته و حیوانات کمیاب را در آن مشاهده خواهید کرد. در این بخش می‌توانید گوریل‌های بزرگ و نهنگ‌های عظیم الجثه را دیده و فیل‌های آفریقای جنوبی را نیز مشاهده کنید.

  • جشن تولد

با گرفتن تولد در این مجموعه حدود ۳۰ هزار ماهی در جشن شما شرکت خواهند کرد. دو بسته مخصوص برای تولید وجود دارد که هر کدام را که بخواهید، می‌توانید با پرداخت هزینه انتخاب نمایید. تمامی کار‌ها برعهده کارکنان بوده و شما نگرانی بابت برگزاری و برنامه‌ها نخواهید داشت. در کل این جشن حدود دو ساعت طول می‌کشد که در تمامی مراحل عکاس نیز به همراه شما است. اما هزینه عکاسی جدا محاسبه خواهد شد تا فایل‌ها در دسترستان قرار بگیرد؛ همچنین می‌توان مهمانی کودکانه را با حضور حداقل ۱۵ بچه برگزار کرد. در این پک تفریحات زیادی از جمله بازی‌های مخصوص، هدیه رایگان، سواری بر قایق کف شیشه‌ای برای بچه‌ها آماده شده است.

مسیر رفتن به آکواریوم دبی

از چند طریق می‌توانید به آکواریوم دبی بروید که در زیر مسیر‌ها را شرح داده‌ایم:

  • مترو:‌ایستگاه مترو کنار برج خلیفه نزدیکترین ‌ایستگاه به این مجموعه است. پس از پیاده شدن از مترو حدود ۱۷ دقیقه باید پیاده روی کرده تا به آکواریوم برسید؛ همچنین می‌توانید از مترو تا این مجموعه را با اتوبوس بروید.
  • تاکسی آنلاین: از تاکسی‌های آنلاین در دبی کریم و اوبر را می‌توان نام برد که گاهی تخفیفاتی را برای مسافران درنظر گرفته‌اند.
  • تاکسی: تاکسی‌های دبی کیلومتری کار می‌کنند و با توجه به کیلومتر شماری که دارند، باید هزینه تاکسی را پرداخت کنید. قیمت تاکسی‌های این شهر نسبت به پاریس و لندن مناسبتر است. معمولاً نزدیک دبی مال ترافیک زیاد است و بهتر است در ساعت‌هایی که ترافیک نیست به آنجا رفته و یا آنکه ۵ کیلومتر مانده پیاده شوید.
  • اتوبوس: خط اتوبوس ۲۷ و ۲۹ برای رسیدن به این آکواریوم است. این اتوبوس‌ها در ورودی دبی مال توقف کرده و هر ۱۵ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.

سخن پایانی

در مطالب فوق درباره آکواریوم دبی اطلاعات کافی در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفت. این مجموعه زیبا از جا‌های دیدنی و مهم دبی است که سالانه گردشگران زیادی از آنجا دیدن می‌کنند. این مجموعه امکانات و تفریحات مختلفی را فراهم کرده است تا ساعاتی خاطره‌انگیز را بتوان در آن سپری کرد.