راهنمای خرید انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی و آبزیان

راهنمای خرید انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی و آبزیان

راهنمای خرید انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی و آبزیان کمک می‌ کند تا در میان تنوع بالای دستگاه ‌های هواده مانند دستگاه هواده ایرجت یا دستگاه هواده ونچوری بهترین مدل دستگاه را متناسب با شرایط پرورش ماهی، ابعاد استخر، تعداد ماهی‌ ها، نوع آب و هوا و بسیاری از موارد دیگر انتخاب کنید. مجموعه فارود صنعت یکی از معتبرترین مراکز فروش دستگاه هواده اسپلش و سایر دستگاه ‌های دیگر است که ضمن ارائه مشاوره‌های تخصصی قبل از انتخاب و خرید نهایی، دستگاه ‌های اورجینال و اصل را با تضمین کیفیت ارائه می ‌دهد که برای همه افراد و به خصوص افراد با اطلاعات کم بسیار مناسب است.

دستگاه هواده پرورش ماهی و آبزیان چیست؟

با افزایش جمعیت و نیاز روز افزون به مواد غذایی باید از راه ‌های جدید برای پاسخگویی به نیاز غذایی استفاده شود. در زمینه پرورش ماهی و آبزیان هم دیگر روش ‌های سنتی پاسخگو نبوده و باید از دستگاه‌ های پیشرفته و به روز در بسیاری از قسمت ‌ها استفاده شود، تا ضمن کم کردن هزینه‌ های پرورش، کیفیت آنها را هم بالاتر ببرد.

از آنجایی که مصرف اکسیژن در استخرهای پرورش ماهی بالا است و فرایندهای گوناگون مانند تابش نور خورشید، جوابگوی اکسیژن مورد نیاز ماهی ‌ها نبوده، باید این کمبود را با کمک دستگاه‌ ها جبران کرد. در حال حاضر انواع دستگاه پرورش ماهی و آبزیان طراحی و تولید شده که می‌ تواند کمبود اکسیژن را جبران کند.

مکانیسم تمام دستگاه‌های پرورش ماهی یکسان بوده و همه آنها با اختلاط هوا با آب به روش ‌های مختلف سعی می ‌کنند اکسیژن مورد نیاز را به لایه ‌های داخلی آب برسانند که موجب برهم خوردن لایه‌های آب می‌ شود. این اتفاق باعث پخش شدن ذرات غذا در لایه ‌های مختلف می‌ گردد و همه ماهیان می ‌توانند دسترسی یکسانی به مواد غذایی داشته باشند.

البته یک مزیت دیگر استفاده از دستگاه ‌های هواده خارج کردن گازهای سمی محلول در آب است که با برهم زدن لایه‌ های زیرین آب این گازها از آب خارج می‌ شوند.

دستگاه هواده ایرجت پرورش ماهی

راهنمای خرید انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی

دستگاه هواده پرورش ماهی و آبزیان یک دستگاه مکانیکی بوده که برای افزایش سطح اکسیژن محلول در آب مورد استفاده قرار می ‌گیرد. وجود این دستگاه نقش مهمی بر سلامتی ماهی ‌ها و سایر آبزیان دارد. با توجه به پیشرفت‌ هایی که در تکنولوژی به وجود آمده، انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی به روش‌های مختلفی کار می‌ کنند. اما در نهایت تمام آنها بر یک اصل استوار بوده و آن انتقال هوا از هوا به آب می ‌باشد.

یکی از دستگاه ‌های کم هزینه می توان به دستگاه هواده ونچوری اشاره کرد که برای مزارع ماهی و سایر کاربردهای پرورش آبزیان مناسب است. این دستگاه به صورت حباب ‌های ریز هوا را در آب پخش می‌ کند و ماهی ‌ها می ‌توانند اکسیژن را از این حباب ‌ها استنشاق کنند. در واقع این دستگاه یک انتخاب عالی برای مزارع پرورش ماهی به شمار می ‌رود؛ چرا که با افزایش سطح اکسیژن محلول در آب سلامت ماهی‌ ها و آبزیان را تأمین می ‌کند.

اما به طور کلی دستگاه‌ های هواده در تنوع زیادی وجود دارند که باید متناسب با هر مزرعه و شرایط پرورش ماهی انتخاب شوند، تا هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ کیفیت کار مناسب باشد. به همین جهت نیاز است که راهنمای خرید انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی را دریافت کنید، تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ادامه برای دریافت اطلاعات بیشتر در هنگام خرید دستگاه هواده پرورش ماهی و آبزیان به چند نکته ضروری اشاره می ‌کنیم:

ظرفیت هوادهی دستگاه

ظرفیت هوادهی دستگاه در واقع مقدار هوایی است که دستگاه می‌ تواند در هر دقیقه به آب برساند. این میزان باید متناسب با ابعاد استخر و همچنین تعداد ماهی ‌هایی که درون استخر وجود دارند، در نظر گرفته شود.

توان دستگاه هوادهی

مقدار نیرویی که قرار است دستگاه برای انتقال هوا به آب به کار ببرد، تا به عمق آب اکسیژن برسد، مسئله بسیار مهمی است. به عنوان مثال استخرهایی با عمق زیاد به دستگاه هواده با فشار بیشتر نیاز دارند، تا دستگاه بتواند به درستی عمل کند.

نوع پمپ دستگاه

یکی از بخش ‌های بسیار مهم دستگاه هواده، پمپ قرار گرفته بر روی آن است که پمپ ‌های سانتریفیوژ در حجم ‌های بالای هوادهی مورد استفاده قرار می ‌گیرند و پمپ ‌های پیستونی برای فشارهای بالا و عمیق هوادهی کاربرد دارند.

اندازه و وزن دستگاه

ابعاد فیزیکی دستگاه باید متناسب با ظرفیت استخر و شرایط نصب آن انتخاب شود، به هیچ عنوان در استخرهای کوچک نمی ‌توان از یک دستگاه بزرگ استفاده کرد؛ چرا که هم از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نیست و هم کیفیت کار کاهش می ‌یابد.

قیمت دستگاه‌ ها

قیمت از مهم‌ترین مسئله‌ هایی است که همه خریداران قبل از اقدام به خرید به آن توجه می ‌کنند البته بهتر است قیمت در مرحله بعد از کیفیت مد نظر قرار بگیرد. هر چقدر که یک دستگاه پیشرفته ‌تر باشد و امکانات بیشتری ارائه دهد، هزینه بالاتری هم باید برای آن بپردازند. در حال حاضر دستگاه هواده ایرجت یکی از دستگاه ‌های بسیار کارآمد و قابل اعتماد است که برای حجم زیادی از آب کاربرد دارد و در طیف گسترده ‌ای از شرایط قابل نصب است.

خرید دستگاه هواده پرورش ماهی

فروش انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی در فارود صنعت

تا اینجا دریافتیم که استفاده کردن از دستگاه‌ های هواده پرورش ماهی و آبزیان مزایای زیادی دارد و سبب بهبود گردش آب و توزیع بهتر مواد مغذی در آب می ‌شود. پس برای رشد ماهی ‌ها نیاز به خرید یک دستگاه هواده است، به همین جهت شناخت و انتخاب یک مرکز فروش معتبر که انواع مختلف دستگاه را ارائه می ‌کنند، ضرورت دارد.

مجموعه فارود صنعت یکی از مراکز تخصصی در زمینه تجهیزات پرورش ماهی و آبزیان است که توانسته است با فروش دستگاه هواده اسپلش و سایر دستگاه‌ های دیگر مانند دستگاه هواده ایرجت و دستگاه هواده ونچوری و سایر نمونه ‌های مختلف نیاز بسیاری از پرورش دهندگان ماهی را برطرف کند.

فرقی نمی ‌کند که به دستگاه هواده سطحی یا دستگاه حوادث عمقی نیاز دارید، در هر صورت می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید. پس از دریافت مشاوره‌ های کاملاً تخصصی و آشنایی با راهنمای خرید انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی و آبزیان مناسبترین دستگاه را انتخاب کنید.

از ویژگی ‌های منحصر به فرد مجموعه فارود صنعت می ‌توان به قیمت ‌های مقرون به صرفه و مناسب آن اشاره کرد. البته به هیچ عنوان از کیفیت محصولات کم نکرده و با حذف واسطه‌ ها توانسته است قیمت‌ ها را مناسب نگه دارد.