راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار رعد

راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار رعد

این روزها گسترش اینترنت و فضای مجازی کار را برای همه ما تسهیل کرده است. بسیاری از فعالیت‌هایی که در گذشته به‌سختی فراوان با صرف وقت و هزینه زیاد انجام می‌شدند، این روزها به کمک اینترنت در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرند. این مسئله در حوزه گردشگری نیز به‌خوبی خود را نشان داده و مسافران برای آمادگی پیش از سفر، می‌توانند به‌صورت آنلاین تمام اقدامات موردنیاز را انجام دهند. خرید بلیط قطار یکی از این کارهاست که در کسری از دقیقه می‌توان آن را انجام داد. در این مقاله، می‌خواهیم به نحوه خرید اینترنتی بلیط قطار رعد بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی قطارهای رعد و انواع آن‌ها

برای آن‌که از سفرتان رضایت کامل را داشته باشید و درگیر مشکلاتی در مسیر نشوید، لازم است پیش از آغاز سفر، تحقیقات خود را کامل کنید. انتخاب وسیله نقلیه مناسب یک شرط مهم در کیفیت سفر است. اگر قطار را به‌عنوان بهترین وسیله نقلیه انتخاب کرده‌اید، می‌بایست تحقیقات خود را درباره انواع قطارها انجام دهید تا نهایتا بهترین قطار را نسبت به شرایط، نیازها و بودجه خود انتخاب کنید. یکی از قطارهایی که در مراجع خرید بلیط نام آن را مشاهده خواهید کرد، قطار رعد است. خصوصا اگر به شمال شرق سفر می‌کنید، حتما نام این قطار را شنیده‌اید.

شرکت رعد یکی از ارائه‌دهندگان قطار است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. اگر‌چه این شرکت نسبت به بسیاری از مراجع دیگر سابقه چندانی ندارد؛ اما با تمرکز بر مسیری مشخص و ارائه خدماتی قابل‌توجه، توانسته است نظر مسافران را به خود جلب کند؛ به‌همین‌خاطر، این روزها رعد به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین قطارهای مسیر تهران-تبریز شناخته می‌شود. نکته مهم درباره شرکت رعد این است که تنها یک نوع قطار ارائه می‌دهد و همچنین تنها در یک مسیر فعالیت دارد؛ به‌همین‌دلیل، مشخص است رعد به‌دنبال ایجاد تنوع نیست و قصد دارد تمام تمرکز خود را بر یک حیطه خاص بگذارد. در ادامه، قطاری که توسط شرکت ریلی رعد به ناوگان ریلی کشور واردشده را بررسی خواهیم کرد.

قطار سهند رعد

قطار سهند، یک قطار باکیفیت است که در مسیر تهران به تبریز فعالیت می‌کند. هرکسی که مسافر دائمی این مسیر باشد، قطعا سهند رعد را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به شما معرفی خواهد کرد. این قطار از نوع لوکس و درجه‌یک اسپانیایی بوده و کیفیت تجهیزات آن فوق‌العاده است؛ به‌همین‌دلیل، نیازی نیست نگران ایمنی قطار باشید. سفرهای قطار سهند همواره مطمئن و بی‌نقص بوده است.

قطار سهند از نوع کوپه‌ای است. در هر کوپه از این قطار، ۴ تخت برای مسافران تعبیه شده است و در هر واگن نیز ۸ کوپه در کنار هم قرار دارند. ازآنجاکه قطارهای ۴تخته عموما بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند، می‌توان مطمئن بود که قطار رعد نیز به‌همین‌شکل خدمات مطلوبی را به مشتریان ارائه می‌کند. البته باید به یک نکته توجه داشته باشید و آن هم این است که قطار سهند علاوه‌بر شرکت رعد، توسط شرکت رجا نیز ارائه می‌شود؛ به‌همین‌خاطر، در هنگام خرید بلیط قطار باید به شرکت ارائه‌دهنده توجه کنید.

قطارهای رعد در کدام مسیرها فعالیت دارند؟

همان‌طور‌که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، قطار رعد تمرکز خود را بر مسیر تهران-تبریز گذاشته و خدمات خود را به مسافران این مسیر ارائه می‌کند. تعهد مجموعه رعد به مسافران این مسیر و به‌کارگیری نهایت تلاش برای جلب رضایت آن‌ها ستودنی است. اگر قصد سفر از تهران به تبریز یا بالعکس را داشته باشید، می‌توانید از امکانات قطارهای رعد بهره‌مند شوید و نهایت استفاده را ببرید.

چگونه بلیط قطار سهند رعد را به‌صورت اینترنتی رزرو کنیم؟

برای خرید بلیط قطار به‌صورت اینترنتی چالشی پیش‌رو ندارید. کافیست یک مرجع معتبر را شناسایی کنید و در کمتر از چند دقیقه، خرید بلیط را به‌پایان برسانید. قدم‌به‌قدم رزرو بلیط را با هم مرور می‌کنیم:

  • ابتدا باید با یک مرجع مطمئن و باسابقه مانند فلای تودی آشنا شوید. انتخاب مرجع مناسب، اصلی‌ترین بخش این فرایند است. پلتفرم‌های باسابقه، خدمات باکیفیت‌تری را ارائه می‌کنند و با خیالی آسوده می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.
  • در ادامه، باید وارد قسمتی از وب‌سایت شوید که خدمات مربوط به پیش فروش بلیط قطار را ارائه می‌کند. در وب‌سایت فلای تودی گزینه «قطار» در همان صفحه اول مشخص شده و با یک کلیک می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • با ورود به قسمت رزرو بلیط، باید مبدأ و مقصد خود را مشخص کرده و در‌صورت نیاز، سایر اطلاعات خواسته‌شده را نیز وارد کنید.
  • پس از واردکردن اطلاعات، فهرستی از قطارهای موجود نشان داده می‌شوند. باید از میان این موارد، قطار موردنظرتان را انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید که شرکت رعد بلیط قطار سهند را در دو کلاس دو‌ستاره و سه‌ستاره عرضه می‌کند. بلیط سه‌ستاره امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بهترین مرجع خرید بلیط قطار کدام است؟

اگر به‌دنبال بهترین مرجع برای پیش فروش قطار هستید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. باید کیفیت خدمات مجموعه مورنظر به‌قدر کافی بالا باشد تا سفری مطلوب و دلخواه را به شما هدیه کند؛ همچنین باید قیمت مناسبی را برای خدمات خود در نظر بگیرد تا مسافران با کمترین هزینه، به امکانات متعدد دسترسی داشته باشند؛ از‌سوی‌دیگر، ارائه مجموعه‌ای از خدمات گردشگری در کنار هم سبب می‌شود که پیش از سفرتان به هیچ مرجع دیگری نیاز نداشته باشید. با‌توجه‌به این موارد، فلای تودی بهترین مرجعی است که می‌توانید برای خرید بلیط قطار انتخاب کنید.

فلای تودی؛ ارائه‌دهنده باکیفیت‌ترین خدمات گردشگری

فلای تودی پلتفرمی فعال در حوزه خدمات گردشگری است که از سال ۱۳۹۵ تاکنون در این حوزه فعالیت دارد. مهم‌ترین نکته درباره فلای تودی، پویایی آن است. این مجموعه دائما در حال گسترش خدمات خود است و همواره بهترین‌ها را به مسافران ارائه می‌کند. اغلب افراد فلای تودی را با ارائه بلیط هواپیما و رزرو هتل به‌صورت آنلاین می‌شناسند؛ بااین‌حال، این پلتفرم پیش فروش بلیط قطار را نیز اخیرا به خدمات خود افزوده است. شما می‌توانید بلیط قطار رعد را به‌سادگی از فلای تودی خریداری کنید.