راهنمای خرید قلم نوری ، موس و وب کم

راهنمای خرید قلم نوری ، موس و وب کم

قلم نوری چیست ؟


با گذشت زمان قلم های نوری با قابلیت های مختلف در انواع گوناگون به بازار عرضه شدند و دقت و حساسیت آن ها نسبت به مدل های قبلی بالاتر رفته است. برندهای بی شماری در حوزه تولید این محصول مشغول به فعالیت هستند و رقابت بین آن ها دلیل اصلی ارتقاء کیفیت و جذب مشتری بیشتر می باشد. هنرمندان و طراحان به کمک این ابزار می توانند با لذت بیشتری طرح های خلاقانه خود را تصویر سازی کنند .

تفاوت قلم نوری با موس


بارز ترین تفاوت قلم نوری با موس ، در این است که تبلت گرافیکی نسبت به فشار حساس است ، برای مثال هر چه بیشتر آن را بر روی صفحه تبلت فشار دهید، خطی که ترسیم می کند ضخیم تر خواهد بود. برای طراحی و ترسیم خطوط مختلف ، موس دارای محدودیت است و خطوط را با ضخامت یکنواخت ترسیم می کند.
کار با تبلت گرافیکی بسیار آسان تر و دقیق تر از کار با موس است چرا که شما به راحتی می توانید آن را از هر مکان به مکان دیگر حرکت داده و بدون کوچک ترین لرزش ، طرح خود را ترسیم کنید ، همچنین اکثر افرادی که با موس کار می کنند به مرور زمان احساس خستگی کرده و به مچ دست آن ها آسیب وارد می شود، اما این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که از وارد کردن آسیب های تاندونی ناشی از فشار به دست جلوگیری می کند.

قلم های نوری با نمایشگر


در قلم های نوری مانیتور دار، با اتصال قلم نوری به کامپیوتر، صفحه مانیتور کامپیوتر را به صفحه نمایش قلم نوری منتقل می شود و می توانید قلم نوری را به راحتی مانند خودکار در دست بگیرید و در صفحه ای قلم نوری طراحی و نقاشی خود را مشاهده کنید.

قلم های نوری بدون نمایشگر


قلم های نوری بدون نمایشگر فقط یک قلم نوری و یک صفحه هستند، با حرکت قلم نوری بر روی این صفحه اطلاعات در اختیار کامپیوتر قرار می گیرد و نتیجه را بر روی صفحه مانیتور کامپیوتر مشاهده می کنید. می توان گفت که مانند یک موس عمل می کند و شما فقط کنترل زیادی بر روی حرکت و کنترل مکان نما ماوس دارید.

وب کم


وب‌کم، نوعی دوربین است که به کامپیوتر و لپ‌تاپ متصل و از آن برای برقراری ارتباط تصویری استفاده می‌شود ، این روزها استفاده از وبکم در شرایط کرونایی برای برقراری ارتباط تصویری با دوستان و شرکت در کلاس ها مجازی اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است
از دوربین کامپیوتر می‌ توان برای چت و ارتباط تصویری بهره برد. اما کیفیت این دوربین‌ها بالا نیست و نمی‌تواند مخاطب را راضی کند. به همین علت به وب‌کم جانبی روی می‌آورند. وب‌کم‌ها قیمت مناسبی دارد و امکانات مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. مثلا بعضی از آنها قابلیت پخش بازی و کنترل صدا را داراست ، بعضی دیگر در فواصل زمانی منظم عکس می‌گیرد. بنابراین با توجه به نیازهای خود می‌توانید وب‌کم خریداری کنید 

راهنمای خرید وب کم 


فاکتورهای مهمی برای انتخاب یک وب‌کم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین فاکتورها ، وضوح تصاویر است. توصیه می‌شود از وب‌کم‌های Full HD استفاده کنید. فاکتور دیگری که باید به آن توجه کرد، نرخ فریم است. هرچه تعداد فریم‌های گرفته شده در یک ثانیه بیشتر باشد، کیفیت تصویر هم بیشتر می‌شود. نوع لنز نیز یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار در کیفیت تصویر است. به طور معمول از لنز‌های پلاستیکی و شیشه‌ای در ساخت وب‌کم استفاده می‌شود. لنز شیشه‌ای کیفیت تصویر بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. وب کم با قابلیت زوم و ضبط ویدئو و برد وب‌کم اهمیت زیادی دارد و اغلب شرکت‌های سازنده این ویژگی را ارائه می‌دهند. پهنای باند یکی دیگر از عواملی است که در برقراری ارتباط با کیفیت و بدون پرش اهمیت زیادی دارد. بنابراین حتما به این قابلیت توجه زیادی داشته باشید. شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تکنولوژی نظیر مایکروسافت ، فیلیپس ، لاجیتک مدل‌های متنوع با قابلیت‌های مختلف را عرضه‌اند

موس گیمینگ


وقتی که صحبت از خرید موس گیمینگ به میان می‌آید ، همواره باید به دنبال محصولی باشید که حس خوبی از در دست گرفتن آن داشته باشید. عملکرد خوب ، دومین فاکتوری است که باید به آن توجه داشته و توانایی ماندگاری بالایی را مخصوصا برای صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشد. شما باید بتوانید ماوسی را بخرید که سنسور قدرتمندی داشته و در هنگام استریم بازی و گیم ‌پلی آن ، در برابر کلیک‌های سخت و ضربات فیزیکی مقاومت داشته باشد.
بازیکنان زیادی هستند که رفتار خشنی با موس خود دارند و به‌همین دلیل ، خرید یک موس با ماندگاری بالا ، می‌تواند فاکتور مهمی باشد. موسی که ارزان و ساده باشد ، احتمالا اطمینان خاطر کمی به شما خواهد داد اما موس های گران‌تر ، ویژگی‌های مفیدتری همانند شارژ بی‌سیم در اختیار شما قرار می‌دهد. شما حتی می‌توانید دکمه‌های این موس‌ها را برنامه‌ریزی کرده و برحسب بازی خود از آن‌ها بهره ببرید. گزینه‌های دیگری هم وجود دارند که به‌طور مثال ، می‌توانیم به داشتن RGB در موس و المان‌های پر زرق و برق‌تر اشاره کنیم.